Huiluurtje baby, wat te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by sassie25, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Ilja,

ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu bijna 5weken oud en heeft elke avond tussen 8 en 11 een huiluurtje. Nou ja uurtje, het kan wel 1,5 uur tot 2 uur duren. Alleen ben ik het met mijn vriend oneens over het oppakken van ons kleine mannetje. Hij vindt namelijk dat we hem maar moeten laten huilen, zodat hij een keer in slaap valt. Maar ik vind het echt heel erg zielig voor hem om hem zo lang te laten huilen zonder hem te kalmeren. Ik wete dat baby's het nodig hebben om de dag te verwerken, maar mensen zeggen zo makkelijk ow hij mag best wel een uurtje huilen....

De enige manier om hem te kalmeren is namelijk om hem op te pakken en hem bij me te nemen. Ik heb geprobeerd om hem elke 10 minuten over nz bol te aaien, tegen hem te praten, een hand op zn buikje te leggen enz enz ,maar hij blijft huilen en dat helpt dus niks. Hij kan zich ZO boos maken, loopt helemaal rood aan en het gehuil komt echt uit zn tenen. Het zijn volgens mij geen krampjes, want zodra ik hem oppak is ie stil. Als ie last zou hebben van krampjes, dan zou hij toch ook moeten huilen als ik m vast heb?

Maar wat is nou verstandig? Hem laten huilen en mijn gevoel maar even uitschakelen of niet? Mijn vriend is bang dat ie straks alleen maar in slaap gewiegd kan worden en niet meer vanzelf kan gaan slapen. Overigens is dat huilen als ie naar bed moet ook overdag een probleem, hij kan alleen maar in slaap komen als ik m oppak en m in slaap wieg/sus.

Liefs Sas

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Het herkenbare huiluurtje ;). Maar het is echt zo....je wilt niet weten hoeveel baby's dit hebben.

Vervelend dat jij en je partner hierover niet op 1 lijn zitten. Maar je gevoel uitschakelen werkt denk ik niet. Zoals ik uit je verhaal lees heeft je kleine behoeft aan geborgenheid. Want oppakken is stil.
    Ik herken er geen krampjes in.
    Het zou mooi zijn als jullie op 1 lijn komen te zitten, want onrust bij moeder/vader merkt een kleintje ook. En daar is niemand bij gebaat.

Dus tip 1....maak samen duidelijk een afspraak hoe je de komende tijd dit wil aanpakken. Trek een grens hoelang hij mag huilen.
    Gebruik eventueel een draagdoek zodat hij bij je is.

Misschien is de kinderwagen op dat tijdstip een optie omdat ze daar meer geborgen in liggen.

Ilja

Share This Page