Fluoxetine en Alprazolam tijdens bv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mabelle, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Hallo,

Ik ben bijna 22 weken zwanger en wegens depressie en angst/paniek stoornis slik ik Fluoxetine en Alprazolam. Ik sta onder behandeling van een gynaecoloog. Ik wil straks heel graag bv geven, mag dit?

Mvg,

Mabelle

2. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Up; probeer het nog een x.........:(

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Dit soort dingen vergt altijd wat zoekwerk.

Alprazolam; RIVM-boek:
    Wordt afgeraden bij de borstvoeding. Vooral jonge kinderen zijn erg gevoelig voor deze groep medicijnen. Langdurig gebruik kan nadelige effecten hebben op de baby zoals sufheid en moeilijk drinken.

Fluoxetine; RIVM-boek
    Staat bij afwegen. Er zijn niet zoveel gegevens over bekend, maar de baby krijgt het zeker mee. 'Behalve een iets geriniger gewichtstoename werden ernstige effecten tot nu toe niet gemeld' (Citaat RIVM)
    Paroxetin (een broertje ervan) kan wel gebruikt worden bij borstvoeding. Ook hierbij wordt geadviseerd om, als de piek in het bloed hoog is geen borstvoeding te geven. Je kunt hierbij wat spelen met de innametijd.

Thomas Hale (schrijver van brestfeeding en mothers milk) geeft voor beiden een L3: redelijk veilig. Er is weinig wetenschappelijk onderzoek over.

Lastige afwegingen voor jou.

Deel Deze Pagina