Ik zit al een tijdje in mijn maag met mijn baan en twijfel of ik niet moet uitkijken naar iets anders. Ik word in mijn huidige werk namelijk niet meer uitgedaagd en er zijn op zowel korte en lange termijn ook geen doorgroeimogelijkheden meer in het bedrijf waar ik nu werk. voordelen huidige baan: -24 uur per week -volledig flexibele werktijden, ik kan dagen ruilen als dat een keer beter uitkomt -mogelijkheid tot thuiswerken -overuren kunnen worden ingezet als verlofuren -vast contract -modaal salaris op basis van die 24 uur -baan binnen het vakgebied waarin ik gestudeerd heb Nadelen huidige baan: -na 5 jaar zie ik hierin geen uitdaging meer -geen doorgroeimogelijkheden meer in bedrijf Ik heb een man die 4 dagen per week werkt (ook een vast contract) en we hebben een dochter van 1,5 jaar. Zij is de reden dat ik 24 uur ben gaan werken. Mijn huidige baan is vanwege het lage aantal uren en de flexibiliteit natuurlijk enorm aantrekkelijk i.c.m. een kind. Als ze ziek is dan schuif ik een dag of ik werk thuis, alles kan. Maar daar staat dus tegenover dat ik me verveel en geen uitdaging meer zie in het werk. Ik heb het er gewoon niet meer echt naar mijn zin op deze manier. Als ik een andere baan zoek dan zal ik 32 of 36 uur per week moeten gaan werken (ik heb nu met 24u geluk; parttime werken is in mijn vakgebied niet gebruikelijk) en zal ik zeer zeker moeten inleveren op flexibiliteit. Van de andere kant kan ik mezelf dan wel verder ontwikkelen en word ik weer uitgedaagd. Maar het idee van minder flexibiliteit en meer uren werken staat me tegen, dus ik blijf maar piekeren. Heeft iemand voor een vergelijkbaar dilemma gestaan en wat heb jij besloten?
Ik denk dat je in de perfecte situatie zit om op zoek te gaan naar die ene baan die wel zoveel mogelijk alles in zich heeft dat je zoekt. Je hoeft geen haast te maken, maak gebruik van je netwerk en kijk eens welke mogelijkheden er zijn (zover je dat natuurlijk al niet weet). Wie weet wat er op je pad komt! Alweer bijna twee jaar geleden ben ik van een vreselijke werkomgeving overgestapt naar mijn huidige werkgever. Ik ben van 24 uur naar 32 en inmiddels 36 uur gegaan. Maar wel met inhoud, uitdaging en carrière mogelijkheden. Groot voordeel, ik kan heel veel thuiswerken en heb een hoge mate van zelfstandigheid. Heerlijk! Ik kan het je alleen maar aanraden.
Ik! Ik heb hetzelfde (ik werk wel 32 uur en mijn man ook!) Leuke collega’s Dichtbij Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid Flexibel Goed salaris Super tof bedrijf Vast contract Maar eigenlijk ben ik toe aan iets nieuws maar wat weet ik niet. Ik zoek nu vanuit deze positie als in: ik zit goed maar mocht er iets op Mn pad komen dan ga ik. Ergens vind ik met kleine kinderen en deze vrijheid wel fijn. Ook zijn mijn projecten vooralsnog uitdagend. Maar ergens wil k stappen gaan maken en dat wil ik wel binnenkort gaan doen. Maar ik weet niet of ik een nieuwe energievretende baan en 2 kinderen nu wel trek. Lastige keuze! Ik zou zeggen: wel zoeken maar kieskeurig zijn en je gevoel vooral volgen. Ga ergens praten etc..wie weet! Goed personeel is tegenwoordig schaars en er is veel mogelijk!
Ik had dat ook en ben daarom een studie gaan doen die me een Mastertitel opleverde. Dit heeft me veel verdieping en uitdaging gegeven en allerlei deuren voor me geopend.
Ook ik vind weinig uitdaging meer in mijn huidige baan. Maar ik heb ideale werktijden...ik werk tijdens de schooltijden van de kinderen. Als ik ergens anders ga werken, zal ik verschillende diensten moeten gaan werken. En dat kan absoluut niet met het werk wat mijn man heeft. Ik kies er dus voor om hier nog langer te blijven werken. Alle voordelen wegen niet op tegen de nadelen helaas.
Je hebt de luxe positie om op je gemak rond te kijken en eventueel te onderhandelen bij een nieuwe werkgever. Ik zou het gewoon doen! Je hoeft niet direct ja te zeggen bij de eerst en beste uitnodiging. Bij mijn vorige baan had ik ook voldoende vrijheid, mogelijkheid tot thuis werk, prima salaris voor 28u etc.. toch heb ik de gok genomen en mijn vast contract opgezegd. Nu: 40 uur, extreem flexibel ik heb alleen maar VSO nodig en kan mijn zoon zelf ophalen van school. Feitelijk werk ik +/- 28u op kantoor en de overige uren thuis, meer salaris (mede ook door extra uren), nieuwe functie die nog in de kinderschoenen staat en hierdoor mogelijkheden voor de toekomst. Momenteel is het erg basic en niet veel uitdaging, maar goed het is nog nieuw.
ook ik werk in een vakgebied waar 32 uur vaak het minimum is, zoals bij veel hoger opgeleide functies. Toch blijkt in de praktijk vaak wel iets mogelijk om minder te werken, al zou het maar bijvoorbeeld vier uur minder zijn. Ik zou dus rustig aan gaan solliciteren ergens en dat voor jezelf gewoon als harde eis meenemen naar de tafel.
Weet je zeker dan bij je huidige werkgever er geen nw uitdagingen zijn? Misschien moet je een gesprek aangaan. Wie weet liggen er wel projecten in de kast, waar men niet aan toekomt. Ik heb ooit de fout gemaakt om bij de ideale baan weg te gaan voor meer uitdaging. Zo ongelooflijk veel spijt van gehad.
probeer je vooral voor te stellen hoe je het zou vinden om meer uren te gaan werken tov de tijd die je dan nog thuis hebt als mama zijnde. ik ben toen van een baan van 24 naar 32 uur gegaan (man ging toen van 5 naar 4 dagen tijdelijk), mijn dochter en ikzelf hadden hier ontzettend moeite mee en ik werd er doodongelukkig van (mede door omschakeling van open naar heel gesloten cultuur e.d.). toen ervoor gekozen om best snel weer verder te zoeken en mijn harde eis was echt maximaal 3 dagen (evt nog wat uurtjes vanuit huis opzich geen probleem). die 32 uur was voor mij ook niet meer te combineren geweest met deeltijd hbo studie, weet ik nu achteraf misschien kun je iets van een cursus/korte opleiding gaan doen waar je je uitdaging in vindt? om je heen kijken of er een mooie kans voorbij komt is natuurlijk nooit verkeerd en eens gaan praten is ook niks mis mee.
verder zit ik nu in hetzelfde schuitje... ontzettend veel flexibiliteit, 8,5 week vakantie op jaarbasis, contract voor 24 uur....maar de functie is dusdanig beperkt dat ik voor m'n gevoel inhoudelijk zoveel stappen terug gedaan heb daarnaast is de werkdruk dus echt niet normaal hoog.... dus ja werkgever tot op zekere hoogte echt wel ok...maar verder... kan nu alleen niks want ben overspannen en werk dus maar heel beperkt nu. geeft me hopelijk de mogelijkheid om te ontdekken wat ik echt wil qua functie en hoe ik me om ga scholen (al vind ik dat ergens ook wel zonde van mn opleiding tot zover....moet alleen nog portfolio's en afstuderen). twijfel heel erg of ik uberhaupt wel in dit vakgebied wil blijven... dus nu twijfel ik eigenlijk tussen alsnog de pabo gaan doen of doktersassistente worden ligt ook ver uit elkaar
Het is de ideale baan niet, want ik mis de uitdaging... Maar ik begrijp dat jij in een vergelijkbare situatie zat, waarom heb je spijt? Bij mijn huidige werkgever zijn er inderdaad geen andere mogelijkheden. Er is pas een grote reorganisatie geweest, ik mag blij zijn dat ik überhaupt heb kunnen blijven.
Ik had spijt vanwege de leuke collega’s, betere werktijden, betere organisatie. Ik hou ervan om van een chaos qua boekhouding en alles erom heen weer structuur in te brengen. Als dat gedaan is, wissel ik weer van baan. Zo toendertijd ook. Alleen de nw baan was echt een ramp. Qua collega’s. Werktijden: het was elke dag overwerken. In de weekeinden zelfs werk mee naar huis. 1 dag na me proeftijd (toen nog 2 mnd) werd ik ziek. Zenuwbeknelling in me schouder, kon mijn hand niet meer bewegen. Ik was direct ontslagen. Overigens na 2 dagen kon ik alles weer doen. Ik heb ooit nog een verkeerde beslissing genomen. Door bij Kruidvat te gaan werken, intern werd ik opgeleid voor filiaalmanager. Na 1,5 week had ik er genoeg van. Elke dag 2 uur onbetaald overwerken. Er werd gewoon nog extra taken verzonnen na sluitingstijd. En hoe er met personeel werd omgegaan. Nee, dat was niets voor mij. Overigens binnen 1 dag een nw baan: horeca. Ik heb toen echt de leukste zomer gehad ooit! Maar goed, ik heb altijd zo een andere baan. Goede opleiding en veel werkervaringen opgedaan in verschillende werkgebieden. Als je niet afhankelijk bent van het inkomen en bepaalde werktijden, dan is wisselen van baan heel makkelijk. Mits er genoeg banen zijn in je werkgebied.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben blijven zitten waar ik zat. Ik kreeg al stress van het idee dat ik weer 32 tot 40 uur moest gaan werken en zag dat gewoon echt niet zitten. Ik ben de uitdaging dus op andere vlakken gaan zoeken; op sportief gebied, maar ook het volgen van een studie. Ik heb er tot op heden nog geen spijt van gehad! Sowieso is het gras altijd groener bij de buren, maar iedere baan heeft wel iets. Ik weet niet of je wens hebt voor een 2e, maar dit is wellicht ook. Iets om mee nemen in je beslissing (1+1 is geen 2 )