Ik was net aan het poetsen met ecologische allesreiniger en toen vroeg ik me af wat jullie in het dagelijks leven juist wel of niet doen voor een beter milieu. Ik gebruik dus ecologische allesreiniger en toilet reiniger. Verder wil ik nooit een plastic tasje als ik boodschappen doe, ik neem altijd een shopper mee. Wij eten nauwelijks vlees maar als ik vlees haal doe ik dat alleen bij de scharrelslager, groenten en eieren koop ik bij de boer (die alles zonder bestrijdingsmiddelen verbouwt) En vis eten we alleen volgens de viswijzer. Ik probeer afval te scheiden maar dat lukt me niet altijd. Wat ik minder goed doe is de auto pakken voor iets wat ik net zo goed met de fiets zou kunnen doen. En jullie?
Ik doe vrij weinig groen. En de dingen die ik groen doe (zoals verwarming lager zetten of minder lang douchen) die doe ik voor mijn portomonee. Ik ben gewoon niet zo van al die biologische producten.
- wc doorspoelen met regenwater - vlees ontdooien in de koelkast zodat die minder hard moet koelen - afval zo goed mogelijk scheiden
Hier ook vrij weinig.. Alleen de fiets pak ik vaker dan de auto, maar dat is meer omdat hier alles op fietsafstand zit.. plus Lenn vind het leuker om te fietsen dan te wandelen.. We eten ook niet biologisch, alles komt gewoon uit de supermarkt.. Afval scheiden doen we dan weer wel Incl. plastic.. Verwarming wat lager doe ik ook niet aan, die gaat gewoon op de temp. dat ik het lekker heb.. Douchen doe ik alleen in de weekenden heel uitgebreid aangezien hubby dan thuis is.. eigenlijk best erg
ik doe eigenlijk ook vrij weinig groen ook omdat bio dingen vaak duurder zijn en omdat ik er eigenlijk niet echt bij nadenk als ik de verwarming lager zet denk ik ook eerder aan mijn portemonee dan aan het milieu.. afval sorteren doe ik ook niet echt zo veel zelfs.. dat vind ik dan wel slecht van mezelf. owja, ik neem ook wel vaak zelf een shopper mee naar de supermarkt.. maar dan weer om de reden van hierboven. zonde om geld uit te geven aan een plastic zakje..
Hier ook vrij weinig. Wel stoken we niet onnodig maar dat is meer voor de eigen portemonne. Plastic scheiden we ook niet appart. We hebben al drie van de grote containers buiten staan.
Heel simpel: op de knop duwen Nee, wij hebben een regenwaterton van 5000 liter steken. Is verplicht in onze gemeente. Dus de hele afvoer van ons dak gaat daarin. Dus een pomp en filters gezet en de wc's erop aangesloten. Vind het nu wel jammer dat ik het wasmachine er ook niet op heb laten aansluiten. Weet niet of dat nog veranderd kan worden...
-Wij nemen altijd met boodschappen doen boodschappenkratjes mee. Niks gaat in plastic tasjes. - Al het afval word gescheiden, groenafval apart, oud papier apart en glas gaat in de glasbak. Verder kom ik eigenlijk nergens op...
Toilet snap ik maar ik zou liever ook niet de was doen met regenwater. Verwarming staat hier wel op de temp die we lekker vinden en douchen doe ik ook best lang eigenlijk. Maar we hebben dit huis twee jaar terug verbouwd dus is nu wel heel goed geïsoleerd en er hangt een nieuwe, energiezuinige, boiler op zolder. Wbt biologisch eten, ik ben niet duurder uit, goedkoper zelfs als ik het ga narekenen. Maar dat komt omdat ik alles bij de boer haal. Biologisch bij de appie is idd een stuk duurder..
@nijntje ow oke, ik zat al te denken dat je met een emmertje bij je wc stond ook goed natuurlijk, ieder zn ding, haha maar betaal je dan wel voor dat water, of is dat dan ook gewoon gratis?
@maible ja wel goed eigenlijk dat je dus bio eet en nog goedkoper uit bent ook, maar ook je vlees dan? ik zou hier niet weten waar ik het zou moeten halen, en dan zou ik er weer speciaal om moeten dus dan weer te veel moeite voor mij..
is dat niet vies? jij zegt dat regenwater heel schoon is maar ik heb er toch mijn twijfels bij... hier doe ik niet zo groen. Ik bezuinig op energie om geld te besparen en ik neem mijn eigen tasje mee naar de super. That's it. Ik vind de meeste groene producten zo alternatief.
wij doe vrij groen volgens mij. vlees komt van de boer groente van eigen land eieren van eigen kippen energie besparen omdat het financieel lekkerder is niet echt voor het milieu de planten geef ik water met regen water de ramen doe ik er mee afval scheid ik deels.papier en gft en de rest knal ik in de grijze bak.
Best veel eigenlijk. - Afval scheiden (grijs/gft/glas/papier/plastic) - Alle zuivel is altijd biologisch (melk, boter, ei). - Ik ben vegetarier, manlief eet wel vlees. Vlees komt uitsluitend van de groene slager. - Veel biologische producten, niet altijd alles, maar wel veel. - Moestuin in de achtertuin. - Verwarming probeer ik in de gaten te houden, pak sneller een plaid (savonds dan). - Regenton waar we in droge periodes de plantjes water mee geven. - Inderdaad tas mee naar de winkel. - Veel fietsen, we gebruiken maar 10 euro aan benzine per maand! - Verzorgingsproducten die niet op dieren zijn getest (Body Shop of Hema). - Borstvoeding geven Is ook wel groen toch ? - Vast nog wel meer, maar kan het me nu even niet bedenken. Waar ik niet zo groen in ben: douchen . Heeeeerlijk om 20 min onder de douche te staan. Maar dat compenseer ik wel met de andere dingen denk ik. En ons huis is nog niet zo super geisoleerd, daar zijn we nog mee bezig (jaren 50 huis).
Ik ben niet zo met het milieu bezig. De enige groene dingen zijn of puur toeval, of gewoon goedkoper. Wat ik zo kan bedenken is: -Gescheiden afval -Groene stroom en gas (greenchoice)
Vrij weinig. Wij scheiden afval.. Ennuh... ik rook niet dat is ook goed voor het milieu toch? Verder niks. Waarom niet???? Het is gewoon te duur. Alles wat tegenwoordig 'goed' is, voor het milieu of voor de lijn bijv, is gelijk 3 keer zo duur (bij wijze van.....). Nee, ik weet mijn geld op dit moment wel beter te besteden. Als ik een geldboom hier had had ik alles gekocht wat beter was...
Best veel -ik eet vegetarisch -bijna alles biologisch -schoonmaakmiddelen ecologisch -gebruik de verwarming alleen indien echt nodig, liever eerst een trui aan -afval houd ik gescheiden -gebruik biologische verzorgingsproducten -heb geen auto, maar als ik er wel 1 zou hebben zou ik goed op het gebruik letten