Ik slik antidepressiva, antipsychotica en lithium tegen mijn borderline. Slik het niet elke dag maar alleen als ik een aanval voel aankomen (meestal extreme woede) en moet zeggen dat ik het ook doodeng vond de 1e keren. Ben begonnen met een halve, gewoon doormidden gedaan, werd er suf van, meer niet echt...
Ik slik AD; al voor de 2e keer; 2e keer een postnatale depressie...(jongste is nu 4 mnd). Ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, ook niet toen ik t net slikte. Met autorijden geen last, ook geen stemmingswisselingen, enz. Bij mij ging t trouwens pas na een week of 6 echt goed werken, maar dat is voor iedereen verschillend.
Bedankt voor jullie antwoorden. Misschien is het goed om eerst te vertellen dat ik inderdaad naast de medicijnen met iemand ga praten. Volgende week maandag ga ik naar de psycholoog. Ik heb na dit bericht te hebben geplaatst contact opgenomen met mijn huisarts. Zoals Amber zegt heeft hij me toch geadviseerd om ermee te beginnen. Ik heb een lage dosering (100mg p.d.) voorgeschreven gekregen. Volgens hem net genoeg om geen alst van angst/paniek te hebben. Nadat hij me gerustgesteld heeft ben ik toch doorgegaan. Ik moet zeggen dat ik me er nu nog niet echt beter door voel, maar ik wacht af. Ik ben ontzettend moe en mijn reactievermogen verminderd sterk, waardoor ik me niet kan concentreren en ook tijdelijk even uit de running ben van mijn werk. wel hebben we afgesproken dat ik na enkele gesprekken met een psycholoog, het medicijn ga afbouwen.