aaah ik word hier echt gillend gek! sinds een maand hebben we in de straat nieuwe buren! helemaal goed maar die honden!! echt ik kan ze wel wat aandoen! als hun thuis zijn zitten de honden in de tuin! en echt op alles slaan zeaan. als ik al een luier in de kliko gooi het raam van de slaapkamer open doe en let wel ik woon dus 3 huizen verder! vanochtend ook om iets voor 7 uur worden de honden naar buiten geflikkert en jawel ze beginnen gelijk in koor te blaffen en on ophoudelijk! niet zo erg ik bedoel ik heb zelf 2 honden en tuurlijk blaffen ze wel eens maar dan waarschuw ik en dan is het weer goed! maar daar!! oh ik word er nog boos over:x! 15 min later nog steeds geblaf!30 min later nog steeds! 45 min later nog steeds geblaf! ik besluit maar om me aan te kleden want ik kom toch niet meer in slaap (leuk in je vakantie) met mijn eigen honden naar het veldje gelopen en zelfs daar hoorde ik ze! naja ik me er maar bij neer gelegt en rustig op gestart. en ik had zo iets om 9 uur ga ik er wel even lang dat ik het op prijs zou stellen als ze de honden wat vaker zouden waarschuwen naja ik in de keuken het rolgordijn omhoog! kijk ik zo in de koplampen van een hele mooie witte auto met rood en blauwe striping. en jawel die stopte daar dus. ze lopen naar achter om te kijken naar de honden en komen weer terug aan gebeld en de mensen gesproken. die politie auto rijd weg ik hoor een hoop gekerm en de achterdeur dichtslaan!:x ik heb ze de hele dag niet meer gehoord! tot 6 uur vanavond! en jawel! de baasjes zijn thuis! en ze blaffen were de hele zooi bij elkaar! zo erg dan fynn dus nog steeds niet slaapt!!!! grrrrrrrrrrr
Heel herkenbaar, hier ook zulke buren. Ik ging op een gegeven moment niet eens meer de tuin in wanneer de kleine sliep, want dan kregen we weer een blafconcert. We hebben het bij ze aangekaart, maar volgens hen was het de grootste onzin, liepen we te zeiken om niets, hadden we maar niet in een rijtjeshuis moeten gaan wonen, blablabla. Dat beest wordt ook niet uitgelaten, dus schijt en zeikt de hele tuin onder, heeft veel te veel energie en kan niet alleen thuis zijn. Net als jij heb ik ook een hond die af en toe wel eens blaft. Geen probleem, maar ze hoeft niet een ander tot last te zijn door bij elke scheet te gaan blaffen of te gaan blaffen naar de buren. Dat wil ik niet hebben en het gebeurt ook niet.
Waarom zo'n topic-titel..... Ligt meer aan de eigenaren van de honden, dan aan die beestjes zelf. Overigens kan ik mij heel goed voorstellen dat je er helemaal gek van wordt hoor, daarom ben ik geen voorstander van een hond als huisdier...maar dat terzijde. Misschien toch zelf ook eens aankloppen bij je overburen? En je verhaal daar doen, wie weet valt er best over te praten met hen! Suc6!
hier ook zulke buren, tot ramp vant zomer ook nog een pup erbij, nu 2 gil en jank beesten. dus afentoe vooral vant zomer heb ik even een blaf concert gegeven met mijn grote hond, die kan dat op commando hahaha, net toen hun het zo gezellig hadden gna gna gna maare hier wordt er na 10 uur niet gebalft en zeker noet voor 8 uur msorgen, hun laten gerust zomers om 4 uur sncahs de honden nog blaffen:x stelletje egotrippers
Wat asociaal zeg Ik heb zelf honden maar als die in de tuin blaffen dan krijgen ze wel wat van me te horen. Gelukkig zijn het niet zulke blaffers, eentje jankt helaas wel eens als ik weg ben. Mijn buren hebben aangegeven daar geen last van te hebben, gelukkig. Mijn buren hebben zelf een paar hele grote honden maar die laten ze ook nooit tekeer gaan in de tuin, ze zeggen er bijna direct wat van als het eens gebeurt. Ik vind dat je in een woonwijk je hond gewoon onder controle moet kunnen houden. Mocht dat niet lukken dan volg je maar een training en als dat ook niet lukt dan is het misschien niet de juiste plek voor die hond. Maar meestal is het gewoon een kwestie van laksheid van de baas. Heb je er al wat van gezegd, of andere buren?
nee ik heb gehoord hoe ze tegen die politie agent praten nou dan ga ik er echt niet naar toe. ik weet nu al dat als ik daar heen ga en ik krijg z'n scheld kanon over me heen dat ik dat echt mijn bek niet hou. niet verstandig voor de buurt denk ik.
Vreselijk, je wordt er compleet kierewiet van! Wij hadden ook van die fijne buren die hun hond de hele dag lieten janken in hun tuin. Ik werd er knettergek van.
Hier ook buren met blaffende honden. Ze beginnen 's ochtends om half acht al want dan worden ze uitgelaten. Je hoort precies waar ze naar toe gaan. Het zijn herders en die hebben zo hoge opgewonde blaf die door merg en been gaat.
ohw wat erg, dat je honden hebt prima, maar zorg er dan ook voor! Honden kunnen prima als huisdier vind ik, maar moet dan wel opgevoed worden. Wij hebben ook zo'n fijn buurvrouw met ene kefhondje, en daar hebben ze een kattenluikje voor gemaakt, heel fijn, dat beestje kan altijd naar buiten, om jawel te blaffen, te plassen en te poepen in de tuin, heerl erg fijn NIET dus! De honden kan je er op niet op aankijken, maar de eigenaren wel. Ik heb onze buurhond ook wel eens verrot gescholden, zeker toen ik in mijn weeën storm zat, zei ik alleen maar tegen mn man, niet zo heel vriendelijk, als die k*t en de rest hond zijn bek neit houd, zorg ik er voor! Mn man is toen naar buiten gelopen, en daarna was het stil. (dit is trouwens het enigste lelijke wat ik zei tijdens de bevalling hihi)
Oh verschrikkelijk is dat! Onze buurhond blaft in de zomer ook heel veel. Dan ziet ie ons in de tuin, of die ziet onze hond. En die blaft ook heus weleens, maar als ik of mijn man zegt dat het genoeg is, stopt ie ook. Onze buurhond dus niet. Maar ja, daar kan dat beestje niks aan doen eigenlijk, want die is gewoon niet opgevoed. Onze 'oplossing' was om onze schutting te bekleden met riet, want je kon zo via onze schutting in elkaars tuin kijken. Toen ws En dat was echt niet fijn. Zo waren we meteen van het opdringerige gedrag van de buurvrouw af. ("Lekker ijsje buurvrouw?") Maar goed, das weer een ander verhaal.
oooooooooooh meissss op t laatst wil je wel met je hoofd tegen de muur aan slaan zo gaat dat geblaf je op je zenuwen werken bah dit kan toch niet zo?
Oh bah, daar zou ik ook gek van worden! Als ze even blaffen ok, maar als dat maar doorgaat! Niet echt tips voor je, aangezien je niet met ze wil praten (wat ik overigens wel kan begrijpen) maar wou toch even laten weten dat ik met je meeleef. Helemaal als je kind er niet eens van kan slapen... Zou denk ik, op een gegeven moment echt uit m'n slof schieten! En oja, ik vind honden prima huisdieren!
Als ik het zo lees vind ik het echt supervervelend voor TS maar ook best zielig voor die honden. Die worden blijkbaar echt niet goed verzorgd.. Hier ook 2 van die monsters, en ja het is waar, honden blaffen nou eenmaal. Maar dat hoeft natuurlijk geen uren door te gaan en zeker niet op zulke tijdstippen Hier in elk geval niet.
Kan je niet naar de dierenbescherming bellen? En dan gewoon elke dag zeg maar tot ze gaan kijken? Lijkt me niet echt normaal dat mensen hun honden de hele dag laten blaffen, honden die vrolijk zijn en zich goed voelen ontspannen gewoon en gaan slapen of op onderzoek uit. Mijn hond vindt het ook maar niks in de tuin, in zijn eentje, dan blaft hij ook. Dus hij komt nooit in zn eentje in de tuin. Succes, het lijkt me heel vervelend!
Hier is de hond van de buren ook totaal niet opgevoed! En het is ook zo'n dikke bullmastiff... Nu ik door de complicaties in de woonkamer moet slapen word ik er helemaal knettergek van! En die hond zit dan gewoon nog binnen! De buren corrigeren hem ook helemaal niet. Als hij buiten is en zo tekeer gaat, roep ik nog wel eens de naam van die hond in de hoop dattie zn kop houdt . Onze hond blaft ook wel eens, maar wordt dan meteen gecorrigeerd! Ik vind ook dat het zo hoort.
@TS Blijkbaar hebben meer mensen er last van, aangezien er al politie bij de deur stond. Mijn tip is om ook de politie te bellen. Als er veel klachten binnenkomen en de mensen gaan niet op de juiste manier met die klachten om, dan heb je kans dat er sancties volgen. Heel vervelend voor die mensen, maar jullie hoeven niet de dupe te worden van hun falen in het opvoeden van de honden.
weet je niet of er meer buren zijn die er last van hebben zoals jullie? misschien kunnen jullie dan samen eerst een "gesprek" aangaan met ze ("gesprek" omdat ik niet weet hoe zij reageren op jullie omdat ze al zo raar deed tegen de politie) en als het gezamelijke met de buren niet werkt weer de politie bellen... en natuurlijk ff melding maken bij de dierenbescherming
Hier hetzelfde maar niet zo erg De hond van de buren begint te blaffen en janken als de buren weggaan met de auto. En ook 20 minuten, die hond kan ook nog eens naar buiten als er niemand is. Heb het al vaker aangegeven en dan zeggen ze dat ze ermee op cursus gaan om het af te leren maar merk er niks van. Als onze hond blaft dan moet hij meteen naar binnen. Onze hond blaft alleen als het donker. en alleen buiten.
Hallo! Ok ik heb niet alle reacties gelezen, dus weet niet of het al geopperd is, maar misschien was het sowieso slimmer geweest van de buurt, om NIET eerst de politie te bellen, maar zelfstandig langs te gaan, zo denken de buren waarschijnlijk nu ook, en zijn sowieso al kwaad op iedereen die nu aan zou bellen, ze hadden het waarschijnlijker fijner gevonden als iemand aan de deur had gestaan met een vriendelijk verzoek....maar ja daar doe je helaas niks meer aan... misschien dat je ze dit kunt uitleggen?dat jij wel aan de deur wilde komen? 1 respectvol iemand bereikt soms echt meer als de politie denk ik... Dan alsnog leef ik met je mee, meid, heb zelf ook 2honden in een wijk, maar ze denken er niet aan om langdurig te blaffen!Onze buren hebben ook 2 jonge kindjes, en wil niet dat ze wakker liggen door mijn honden! Al denken sommige buren met honden er hier ook anders over!Helaas.. Als je kids hebt, is dit helemaal een ramp natuurlijk...! xxx