Lage Bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Reza2306, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Al sinds het begin van de zwangerschap, heb ik last van een erg lage bloeddruk. (90/50)
    Nu is het ook zo dat ik er vaak last van heb, voornamelijk met douchen. (is volkomen normaal volgens VK)
    Maar krijg het nu ook regelmatig op andere plaatsen zoals in een volle stadsbus met scholieren.

Mijn klachten beginnen als een licht gevoel in mijn hoofd vervolgens sterretjes gaan zien en vervolgens word alles wit en mn benen week. gelukkig tot nu toe nog niet flauwgevallen omdat ik tot nu toe precies op tijd kon gaan zitten en frisse lucht had maar ben wel bang dat ik er een keer niet op tijd bij ben.

Maar mijn vraag is, hebben meer dames hier last van en hoe lossen jullie dit op in zulke situaties?

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    zoethout thee drinken, na eedn paar kopjes is het verschil er al.

ook meer dan 5 dropjes per dag werkt bloeddruk verhogend.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het soms ook heel erg, het werd nog erger toen me ijzer gehalte ook nog is te laag was.
    Als ik in een winkel ben en het gebeurd ga ik vaak gewoon ergens op me hurken zitten alsof ik laag in de schappen aan het kijken ben, netzo lang tot het weg gaat.
    Dit pas ik overal toe trouwens als het gebeurd, ga dan in me tas kijken of wat dan ook, vaak trekt het dan wel weg na een tijdje.
    Inmiddels blijf ik zelfs thuis als ik voel dat ik een "slap" dagje heb en niemand met me meekan.
    Probeer ook niet te gaan douchen als je alleen thuis bent, ik weet niet ofdat mogelijk is maar is wel veiliger.
    Als ik in bad ga ofzo laat ik altijd de deur open zodat me vriend me goed kan horen enzo.
    Van die energie snoepjes helpen ook soms.
    Mijn vk rade mij aan om meer zout te eten dus ik probeer ook elke dag een klein zakje chips weg te werken (hou er nietzo van)
    sindsdien is het ook wel minder!

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier ook een te lage bloeddruk. Zeker nu op het einde van mijn zwangerschap heb ik hier behoorlijk wat last van. Volgens de gyn is mijn bloeddruk te laag voor de duur van de zwangerschap.

Ze heeft aangeraden om zoute drop, bouillion en chips te eten. Ik hoefde van haar niet matig te doen met zout. Sinds ik wat meer zout tot me neem gaat het wel wat beter moet ik zeggen.

Ik herken veel in jouw beschrijving mbt de klachten. En mijn inziens kan je niet veel meer doen dan dat je nu doet. Ik heb er voornamelijk onder de douche ook last van...

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook last van lage bloeddruk. Met name toen ik ook heel erg moe was tussen de 8 en de 16 weken had ik er erg last van. Inderdaad zorgen dat je voldoende zout binnen krijgt, zoute drop, chips, veel zout bij eten gebruiken. Op je kurken zitten met je hoofd naar beneden helpt inderdaad. Niet te heet douchen en badderen!

6. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik heb standaard drop en opkikker in mijn tas zitten nu. Maar ik vond de tip van "dingen in het schap en tas zoeken" ook geniaal!

7. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik ben vandaag naar de ha geweest en heb ook een lage bloeddruk!
    Voel me zo beroerd en duizelig dat ik nu zelfs niet kan werken!
    Helaas is er weinig tegen te doen, behalve de al genoemde tips!

Allemaal veel sterkte ermee!
    Dikke kus,
    Julie

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Paar zoute dropjes, soepje (opkikker is idd een goede tip) en bij mij helpt ook een glas/flesje héle zoete ranja.

Ik heb dit vooral de eerste weken gehad, alles werd zwart voor mn ogen, mn ogen gingen draaien en volgens collega's werd ik lijk bleek. Ik moest dan echt gaan zitten, liefst met mijn hoofd tussen mijn benen en iets kouds op mijn voorhoofd (het zweet liep me letterlijk over mijn rug...).

Mijn bloeddruk schommeld tussen de 40/100 en de 55/120. Overigens is de onderdruk het belangrijkste begreep ik?
    Hier ook een laag ijzer gehalte trouwens (met 12 weken 6,5, met 28 weken 5,6), weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft. Gebruik daar nu Floradix voor.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Laag ijzer en lage bloeddruk staan bij mijn weten los van elkaar.

Mijn tips (meeste al genoemd):
    - veel en regelmatig drinken
    - zout, dropjes, soep, zoethout
    - niet lang staan, zeker niet op een plek waar het warm en/of druk is (dus vraag om een zitplaats in een volle bus!)
    - heeeeeel langzaam opstaan
    - als je flauw wordt: gaan zitten, liefst met hoofd tussen je knieën (zolang je dat nog kunt ;)) en zorg voor frisse lucht

Deel Deze Pagina