Ervaringen met 'de knip'

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nen87, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden, het einde begint hier ook langzaam te naderen en naast dat ik helemaal klaar ben om ons kleine ventje op de wereld te zetten, voel ik toch ook wel behoorlijke spanning. Ik ben namelijk als de dood voor het inknippen (en/of inscheuren..). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Natuurlijk zal iedereen het wel anders ervaren, maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Zowel positief als negatief! Liefs

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb geen ervaring met inknippen omdat de gynaecoloog inscheuren verkoos boven een knip (ivm natuurlijker herstel).
    Ik ben wel ingescheurd, maar heb daar eigenlijk niets van gemerkt op dat moment. Ook het hechten deed helemaal geen pijn (verdoofd).
    Achteraf nog wel een tijdje last gehad met plassen enzo, maar ik denk dat dat ook wel geldt voor vrouwen die helemaal niet gescheurd of geknipt zijn. Het is daar toch behoorlijk gekwetst door de bevalling.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een grote knip gehad. het is dat ik de gyn heb zien knippen anders wist is het niet ik voelde niets.

ik heb er alleen last van gehad met de de eerste paar keer plassen dat prikt maar een andere houding zoeken en dat voel je het niet meer.

ik kon alles weer. ik heb geen last gehad van de knip. de derde dag een beetje een trekkerig gevoel maar geen pijn ofzo.

ik zag er ook tegenop maar ik moet zeggen het is zooooo mee gevallen.

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    eerste keer heb ik een flinke knip gehad. De hartslag van mijn ventje daalde en hij moest met de vacuum gehaald worden. Ik heb niets gevoeld hoor. Mijn moeder vertelde dat de gyn binnen kwam stormen, een dikke spuit zetten van onder en toen de schaar pakte.. toen gingen mijn nu ex en moeder bijna van hun stokje haha.. ze zeiden naderhand, dat geluid!! dat hoor ik nu nog ( het knippen) Ik heb helemaal niets gevoeld of meegekregen gelukkig alleen t hechten was horror. Dat deed zeer, maar de verdoving was uitgewerkt.

Tweede keer bevallen ging zooo snel.. dat ik tijdens de tweede perswee mijn meisje niet kon tegenhouden.. om het hoofdje te laten staan.. dus klein stukje ingescheurd. Helemaal niets van gevoeld, en de paar hechtingen ook niet omdat ik om verdoving had gevraagd.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik ben bij mijn eerste bevalling ingeknipt (vacuumverlossing) en bij de tweede ingescheurd.
    De knip heb ik niet gevoeld, dit wordt meestal eerst verdoofd, en op dat moment maak je je meer druk om andere dingen, namelijk het gaat niet goed met het kindje, hij moet eruit!
    Het inscheuren heb ik ook niet gevoeld, maar dat was ook omdat het bevallen gewoon pijn deed, haha.

Laten we het zo zeggen: op het moment dat er een scheur of een knip aan te pas komt dan is je kindje er bijna. En dan zal het je waarschijnlijk een worst wezen als je je kind maar op je buik krijgt.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik mijn bevallingen geweldig vond om mee te maken en dat ik het zo graag nog een keer wil doen, al is het alleen voor die bevalling.

Niet bang zijn, de hele bevalling over je heen laten komen, want als je angst hebt, kan het de ontsluiting tegenhouden en dan ben je nog verder van huis.
    Heel veel succes en het komt helemaal goed!

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Herkenbaar, ik was, net als jou, als de DOOD van een knip en of inscheuren ( vooral een knip, het idee alleen al, deed me licht in mijn hoofd worden).
    Ik heb uiteindelijk geen knip gehad, maar ben wel behoorlijk heftig ingescheurd, voel je op het moment zelf niet veel van ( niet in de zin van dat je het ''voelt'' scheuren) Van het hechten ook niet. Daarna wel last gehad, maar vond de ontsluitingsweeen heftiger

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik was er ook bang voor, en was voorbereid op flink veel hechtingen, zitten op een donut en plassen onder de douche.

Niets van dat alles, geen enkele schade. Wil even kwijt dat je misschien wel bevalt zonder knip of scheur, dat kan ook!

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik ben met de eerste ingescheurd, maar er totaal niets van gevoeld.
    Zelfs het hechten vond ik mee vallen, alleen achteraf .. tijdens de kraamdagen.. vond ik het drama.
    Het waren van die hechtingen die zelf zouden 'oplossen' maar heb na 4 dagen gevragen of ze alsjeblieft die hechtingen er uit wilde halen, wat daarna erg opgelucht gevoel was.

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik ben ingeknipt, kreeg eerst verdoving en daarna ben ik in een wee ingeknipt, voelde er haast niks van en daarna gehecht, en dat was af en toe gevoelig, maar goed te doen

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een flinke knip gehad ivm vacuumpomp, heb de knip zelf wel gevoeld maar deed niet zeer was gewoon een raar gevoel..

Ik heb 3 maanden na mijn bevalling wel wild vlees weg laten halen, daar had ik wel echt last van..

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb bij mijn 1e bevalling een knip gehad, een cm of 4. Moet wel zeggen dat ik er een tijdje last van heb gehad. Nu met mijn 2e bevalling verkoos mijn gyn ook liever een scheur dan een knip ivm beter herstel. Ik ben dit keer 1,5 cm uitgescheurd en herstel verliep idd vlotter. 1e paar dagen had ik er last van, maar het is nu zo goed als genezen.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    oei.. leuke onderwerpen!

Bij de eerste ben ik behoorlijk ingeknipt, maar daar voelde ik niks van. wel een heel akelig geluid. Later nog een keer geknipt en dat voelde ik iets.
    Het hechten deed goed zeer, mocht mijn kindje ook niet vasthouden, want ik ging tegen t plafond aan.
    Later weinig last van mijn hechtingen gehad, maar kon toch al niet zitten van de aambeien.

Bij de tweede ben ik immens ver ingeknipt, totaan mijn linkeroor ongeveer.
    (aangezichtsligging)
    En heb ik het wel gevoeld, maar niet als pijnlijk ervaring. Wel voelde ik heel duidelijk dat ze echt knipte, en niet gewoon 1 knip zette.
    Het hechten deed nu geen zeer, want was echt heel goed verdoofd. alleen de laatste deed pijn, maar goed, ik wist dat het de laatste was.
    Nu helemaal GEEN last gehad van mijn hechtingen. Natuurlijk voelde ik ze wel en de eerste dag deed het wel zeer. iedereen had er begrip voor en ik kreeg constant icepacks enzo. Maar omdat er zo dramatisch over gedaan werd viel ik me dus heel erg mee!
    Van mij hoefde het knoopje er ook niet uit, maar moest van de vlos.

Ik was er de eerste keer ook heel bang voor en vooral voor "erna" maar dat viel dus mee!

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ben ingeknipt, maar niets van gehoord/ gevoeld gelukkig. Hartslag van onze dochter ging omlaag tijdens de weeën, daarom vond de VK dat ze snel geboren moest worden. Na knip, was ze er in de volgende wee :D !! Dus ik vond het prima op dat moment!
    Hechten vond ik minder leuk, maar onze prinses op mijn buik gaf genoeg afleiding. Herstel gaat prima. Heb soms nog wel last van 'mijn onderkant' maar of dat nou specifiek door die knip komt??! Kan ook zo gevoeld hebben zonder knip of hechtingen, is tenslotte wel een kind door gegaan ;) !

14. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Ik heb bij mijn bevalling ook een hele grote knip gehad.. Met een perswee was de kleine al te zien maar na de 9ste zat ze nog vast..

Eerst verdoofd, van de knip zelf niks gevoeld (alleen dat er dan ineens een flinke lading bloed komt dus als je evt partner er niet tegen kan niet laten meekijken!) alleen die hechtingen waren zo vreselijk pijnlijk.

Bij mij hadden ze uitgelegd dat ze een bepaalde gedeelte van je onderste niet goed kunnen verdoven, zelfs niet met extra verdovingsspray wat ik heb gehad. De hechtingen vond ik pijnlijker dan de bevalling zelf.

Herstel na de hechtingen gaat eigenlijk best snel, de eerste 2/3 dagen kon ik echt niet zitten zonder pijn, en nu bijna 2 weken erna heb ik er helemaal nergens last meer van..

Maar weet je, als je eenmaal bevallen bent, dan geef je echt niks meer om een eventuele knip of scheur of hechtingen.. je hebt de kleine op je voor afleiding en stel je moet hechtingen krijgen is het zo voorbij!

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb ook een knip gehad..

De vk heeft me tijdens een wee verdoofd, tijdens de wee erna geknipt, en heb er dus niks van gevoeld.

Toen ze wilde gaan hechten prikte ze met de naald "als het goed is voel je dit niet".. Wel dus, dus ze heeft er nog wat verdoving bij gezet..

't kon en kan me trouwens ook niks schelen dat ik geknipt ben.. Heb er inmiddels geen last meer van, en heb een prachtig meisje. Dus een litteken daar beneden en nog wat meer striemen op m'n buik.. Who cares?

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij de eerste heb ik een flinke knip gehad omdat ze met de vacuumpomp gehaald moest worden. Het knippen hoor ik soms nog steeds brrrr. Hier heb ik lang last van gehad/gevoelig. Het perineum is nog steeds gevoelloos.
    Bij onze tweede ben ik ingescheurd omdat het erg snel ging, dit heb ik totaal niet gevoeld. Het hechten viel ook reuze mee maar was wel verdoofd. Hier heb ik een stuk minder last van gehad.

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hier ingeknipt, wel gevoeld (in een wee) niet pijnlijk (wee was erger ) :D

T geluid leg k altijd uit aan mensen ahaha gaan hun nekharen van overeind staan (lachen!).
    "Met een kartelschaar door karton heen knippen" :D

Hechten zelf niet gevoeld, bleek alleen achteraf allergies te zijn voor de oplosbare hechtingen

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik krijg er echt de kriebels van :p.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zeg altijd, knip maar eens in een kipfilet :D

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben behoorlijk gescheurd tijdens mijn bevalling (subtotaal reptuur), maar ik zeg je eerlijk...ik voelde er niks van. Toen mijn baby eruit was zei ik ook heel droog 'volgens mij ben ik nog helemaal heel he beneden'. De VK keek een beetje bedenkelijk en zei dat ze me waarschijnlijk wel 'een beetje' moesten hechten. Uiteindelijk bleek dat ik net geen totaalreptuur had en hebben ze me 1.5 uur gehecht ofzo. Dus zo zie je maar..op dat moment voel je het echt niet!

Deel Deze Pagina