Flylady.. Een huishoudclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlindertje81, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Cadeau's opruimen is hier heel makkelijk, een cadeaubon en een Rituals doucheschuim, staat al in de kast!
    Wij doen alleen met Sint cadeautjes :)
    Lintjes bewaar ik eigenlijk altijd, heb ik een doosje voor op zolder :D

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dag 20 alweer :)

Dit is wat we tot nu toe doen: onze ochtendroutine en onze avondroutine.

Ochtendroutine:
    -maak je bed op zodra je met je voeten buiten je bed staat
    -opstaan en aankleden incl schoenen, je haar doen en je gezicht
    -lees je reminders
    -lees je flylady mail
    -herken je negatieve gedachten en verander ze. Je bent nu een FLY-baby (FLY=Finally Loving Yourself)
    -2 minuten een hotspot opruimen
    -5 minuten een kamer opruimen
    -15 minuten rommel opruimen. Je kunt rommel niet organizeren!

Avondroutine:
    -laat je gootsteen blinken
    -leg je kleding voor morgen klaar
    -hotspot opruimen. Het zal je de volgende morgen blij maken!
    -naar bed op onze ingestelde bedtijd

Voeg aan je ochtend en avondroutine de was toe. Doe 1 was per dag, dat houdt de chaos weg. (one load a day, keeps the chaos away)

Succes maar weer :)

ps Er is geen missie op zaterdag. Zaterdag is family fun day. Ga iets leuks doen met je familie.
    De feestdagenopruimmissie komt later vandaag of ze slaan de zaterdag over, dat weet ik niet...

3. Gelukkig doe ik dat al, dus hoef ik dat niet meer toe te voegen ;)

Ik ben nu aan het nadenken over een goede routine voor in het weekend. Ik merk dat het na het weekend vaak een enorme bende weer is in huis… Daar baal ik gigantisch van. Kom vaak nergens aan toe. En mijn man kookt in het weekend, dus dan glimt de gootsteen ook niet :x

Maargoed, daar ga ik eens over nadenken :)

4. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Haha bolkje, makkelijk is dat dan hé :)
    En een goede routine voor het weekend... tja ik doe nogsteeds me ochtend en avondroutine met hier en daar wat tussendoor... Nou moet ik ook zeggen dat wij in de badkamer geen wasbak hebben waardoor ik in de keuken mijn tanden poets. Hierna maak ik gelijk de wasbak schoon :)

Hierbij de feestdagen missie:
    Ga door de kerstspullen die je niet hebt gebruikt dit jaar. Zet hiervoor je timer op 15 minuten. Kijk wat je weg kunt gooien, weg kunt geven of eventueel zelfs kunt verkopen. Bewaar alleen waarvan je zeker weet dat je het niet kunt missen...

Succes maar weer :)

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hier ging het even niet goed, mijn dochtertje heeft twee dagen flink koorts gehad. Waarschijnlijk van de vaccinatie. Maar goed, ik spring er gewoon weer lekker in. Afwas gedaan, was zit in de machine, hotspot opgeruimd. (Hier wordt alles op de eettafel gedumpt, ik heb hem een kwartier geleden opgeruimd en mijn vriend heeft er al weer dingen opgelegd, grrrr)

6. Mijn perfectionisme steekt momenteel aardig de kop op…. omdat ik het niet zo netjes kan houden als de afgelopen week, heb ik vandaag zo's bui dat ik alles maar gewoon laat liggen….

Maandag wil ik alles wel weer gaan opruimen, maar aangezien mijn man nu elke keer in de weg loopt werkt dat gewoon niet…. ;)

7. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Geeft niets Bolkje zo'n weekend dipje. Komt omdat er dan eigenlijk 'niks' te doen is. Vast houden aan de routines en verder genieten van het weekend met familie en jezelf ;)
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor, maar hee je bent pas eigenlijk pas 20 dagen onderweg en moet je kijken wat je al bereikt hebt! Echt om trots op te zijn! En het is echt niet erg als t even een dagje blijft liggen toch.

Hier ook de organizing agenda in huis. Het lijkt een fijne agenda. Zal er morgen eens goed induiken. Ook gelijk je boek besteld. Wat een dikke pil :). Die neem ik morgen maar eens mee in bad op mijn verwendag :D

Vlindertje....ik schrijf niet actief mee op de fb pagina. Je kunt mij dan ook nog niet zijn tegengekomen. Ik herkende jullie verhalen van hier. Vooral bolkjes enthousiasme werkt echt aanstekelijk! Leuk hoor.

Nu op naar de verjaardag van schoonmama!
    fijne avond

Liefs

8. Ik hoop echt dat je iets hebt aan het boek, Zeester! :) En aan de agenda natuurlijk.

Hier was het boek wel een echte eye-opener voor ons allebei, in elk geval. Hebben er veel aan gehad!!

9. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dag 21:

Ochtendroutine:
    -lees je reminders
    -lees je flylady mail
    -herken je negatieve gedachten en verander ze. Je bent nu een FLY-baby (FLY=Finally Loving Yourself)
    -een was een dag, houdt de chaos weg...

Avondroutine:
    -check je was

Vandaag gaat over de vragen die gesteld worden aan Flylady. Het is HIERterug te vinden.

Een missie hebben we niet op zondag. Vandaag is het vernieuw je spirit dag.

De feestdagenmissie verwacht ik later vandaag. Ik zal deze dan ook posten uit mijn werk.

10. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    De feestdagenmissie is alvast 15 minuten opruimen aan wat je kan vinden aan kerstspullen. Wanneer je jouw kerstboom laat staan tot de 6e is dat ook goed maar kijk dan alvast wat je kan opruimen aan kaarsen en dergelijke. Alles wat je alvast op kan ruimen, ruim dat op :p

11. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Al het kerstspul blijft hier staan tot 6 januari.. daarna heb ik weer een paar dagen tijd, dus de tijd om op te ruimen ;)

Verder vandaaag niet veel meer gedaan dan werken. Uit werk vandaan op de bank gedoken, wat gedronken met manlief, vroeg gegeten en daarna even een half uur dutje... wat als resultaat had dat ik net wakker ben:$

Ben bang dat ik de komende 4 dagen ook nog niet zoveel zal doen... Heb na vandaag nog twee dagdiensten en daarna twee avonddiensten... :(

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dag 22:

Ochtendroutine:
    -lees je reminders
    -lees je flylady mail
    -een was een dag, houdt de chaos weg...

Avondroutine:
    -check je was

Zorg dat je een control yournal hebt en probeer je daar aan te houden. Lees HIER hoe je deze kan maken of gebruik degene van flylady die HIER te koop is.

13. Eigenlijk alles gaat goed, behalve het naar bed gaan op een vaste tijd…. De ene keer ben ik om 9 uur al doodop, de volgende dag zitten we tot 11 uur Dexter te kijken :( (Vooruit, dan ben ik ook moe, maar dan vecht ik tegen de slaap, omdat het zo spannend is :p )

Heb net de home blessing gedaan en ik vind het wel weer even goed… Vanmiddag naar het CB… Mannetje moet zijn eerste vaccinatie. Vorige keer had ik gezegd dat ik een maand wilde wachten, maar mijn man vindt dat we gewoon al moeten beginnen. Om eerlijk te zijn: ik vind het doodeng…. :)

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Sterkte op het cb

15. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Bolkje,

Ja das heftig he zo'n eerste prikje. Wij hebben ze er net opzitten, de 2 maanden, 3 maanden en 4 maanden en ondanks alle berichten die ik lees over het niet vaccineren geeft het me wel een opgelucht gevoel dat ze de eerste drie binnen heeft en bijkomend voordeel was echt dat ze er totaal geen last van heeft gehad.

Succes straks!!

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter heeft net de bmr prik gehad en daar kreeg ze wel last van. Maar ik vind het ook een fijn gevoel dat ze nu beschermd is.

Ik ben nog niet aan de home blessing begonnen, maar de wasmachine draait al wel.

17. De prik zelf is gelukkig meegevallen…. Nu nog afwachten hoe het verder zal gaan. Hij ligt nu in elk geval half wakker, half slapend. Ik hoor hem een beetje mopperen afentoe, maar echt wakker is hij nog niet ;)

18. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Zoo daar ben ik dan ook weer. Zodra ik thuis kwam van werk wilde manlief nog even het dorp in. Nu dus eindelijk thuis. Manlief kwam op het idee om een nieuwe frituurpan te kopen en de oude weg te gooien. Iets met dan kunnen we hem beter gaan bijhouden en hoeven we niet zo te boenen om hem schoon te krijgen... Ik zeg prima :p

Bolkje, hoe is het gegaan bij CB? Lees nu net dat het goed is gegaan haha, dat heb je neergezet nadat ik begon met lezen ;)
    Hier ga ik ook niet regelmatig naar bed. Maar dat werkt ook niet... We werken beide onregelmatig... We proberen hier wel iedere dag tussen 22.00 en 23.00 te liggen, tenzij een van ons dus een avonddienst heeft. Dan zijn we niet op tijd thuis.

Het klusje voor vandaag is het leeg maken van de bank. Alle sokken, broodkruimels, speelgoed en andere zooi er uit. Zet hiervoor je timer op 15 minuten en werk zo snel mogelijk.

Het feestdagen klusje is al het kersteten verwijderen en weggooien. Die restjes in de koelkast die je toch niet meer gaat eten, de koekjes op tafel die eigenlijk al te zacht zijn geworden enz. Ook hiervoor zet je de timer op 15 minuten.

19. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ons kerstspul is allemaal weg. Tenminste alle kerstprulletjes in huis en de kerstboom. Ben best trots nu. Morgen nog even de home blessing doen, daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Nu eerst slapen :)

Liefs

Ps vlindertje dat met die frituurpan deden wij ook altijd, erg he. Wel drie keer gedaan denk ik, nu helemaal geen frituurpan meer....

20. Wij halen altijd friet bij de frietboer…. Als ik een frituurpan zou hebben zou ik het heel verleidelijk vinden om 's middags kroketten op brood te doen :p Geen goed idee ;)

Ben vanochtend heel vroeg opgestaan om te gaan 'vliegen'. Nouja, klopt niet helemaal…. Tobias kwam om 4:15 en om 6:00 gaat de wekker toch, dus ik ga voor dat uurtje niet meer proberen in slaap te komen. Tegen de tijd dat ik slaap gaat de wekker alweer…. Dan maar liever even wat eerder opstaan en de dag op een fijne manier beginnen.

Enige nadeel: alle huisgenoten slapen nog wel, dus ik kan niet echt lawaai maken. De kamer van Tobias staat op de planning voor de 5 minuten opruimsessie, maar dat gaat nu dus niet…. En dan krijg ik dus direct al hangende pootjes, want ik wil me dan persé aan de juiste volgorde houden…. Stom eigenlijk he? :)

Deel Deze Pagina