Flylady.. Een huishoudclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlindertje81, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Welkom nieuwe dames!

het gaat goed vandaag!

Wat heb ik allemaal al gedaan:

Stoffen
    Stofzuigen
    Boodschappen
    Afwas
    Was draaien
    Was vouwen
    Keukenkastjes afgenomen
    Planten water gegeven
    Anti-uitstel klusje: contact opgenomen met een psz voor kenningsmakingsgesprek

Zo! Ik ben trots op mezelf. Had gisteren wat laten liggen, het was de eerste dag weer terug naar het werk en ik had daarna nergens zin in.

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dag 31:
    Ochtend Routine
    - Maak je bed op
    - Zorg dat je aangekleed bent inclusief je haar en je make-up!
    - Swish and Swipe (doekje door badkamer en wc)
    - zet je wasmachine aan (een was per dag houdt je chaos weg)
    - check je reminders
    - eet je ontbijt en drink je water
    - Lees de emails van FlyLady
    - Herken de negatieve geluiden in je hoofd en verander ze. Je bent aan het vliegen nu!
    - wat eet je vanavond

Doe je 2 minuten hotspot
    Doe je 5 minuten room rescue. Zet je timer en ga!
    Ontrommel iedere dag voor 15 minuten. Je kan rommel niet organiseren!

Voor-Bed Routine
    - Maak je eten en drink je water
    - hou je gootsteen mooi glanzend
    - Leg je kleren voor morgen klaar
    - doe je twee minuten hotspot. Het maakt je blij in de ochtend
    - controleer je was
    - ga naar bed op jouw bedtijd

Wordt niet gefrustreerd doordat je alles wil weten over ons systeem. Als alle rommel is opgeruimd kom je er achter dat je tijd hebt om de gedetailleerde zone schoonmaak te doen, de wekelijkse homeblessing en de leuke dingen uit onze emails en op de website. Je hoeft de bovenste tree van de trap niet te zien om te weten dat je de eerste moet nemen om boven te kunnen komen, je moet alleen blijven vliegen!

Ik ben trots op jullie! FlyLady.

Lieve dames, dit was het laatste babystapje... nu blijven vliegen hé!
    Ik zal als ik de mogelijkheid heb, het klusje blijven posten.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gister alles gedaan wat ik wilde en moest doen. Vandaag geen ene moer. Wel een was in de machine, en na het ontbijt onverwachts weer naar de dierenarts kunnen gaan met onze hond (gebroken teen en gister was verband wissel, vanochtend had ze het kapotgebeten.) dit duurde natuurlijk extra lang. Daarna de weekboodschappen en toen, was het half 5 en lag eindelijk mijn dochter op bed voor een heel laat middag dutje.

Wat een ongelooflijk chaos dagje. En ik ben al ruim een uur de moed aan het verzamelen om van de bank af gekomen en de troep van mijn dochter op te ruimen, maar ik ben zoooo moe.

4. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ik ga wel goed moet ik zeggen. Ik hou mezelf vooral voor dat ik kleine stapjes neem en ik moet zeggen dat motiveert in plaats van demotiveert :)
    Eerder dacht ik dan, pfff ik moet nog zoveel strijken. En nu denk ik, wow wat heb ik al veel gedaan en het maakt niet uit dat het nog niet af is! Dat helpt al een heel stuk. Ik volg nog niet alles, maar de babysteps nu wel.

Ik heb ook best veel aan de facebook pagina. Mensen leggen veel dingen nog eens extra uit en Nijntje wat heb jij een mooi schema geplaatst. Die heb ik ook al gedownload.

Nou meiden succes vandaag!!

5. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Vind die dagelijkse opdrachten erg handig om hier te vinden.
    We zijn aan het verslappen met zijn allen heb ik het idee.
    Kom op dames! Hoe voelden we ons in het begin van flylady? En hoe voelen we ons nu?? In het begin kreeg ik er energie van, voelde me vrouwelijker. Nu merk ik dat ik verslons. Kom op laten we er weer tegen aan gaan! Ik weet dat ik het zelf zou moeten kunnen. Maar kan de steun hier goed gebruiken. Dus dames, helpen jullie mij er mee, helpen we elkaar?

6. Ik ben inderdaad aan het verslappen op sommige dagen.
    Maar tegelijk zijn sommige dingen ook inmiddels routine en dan voelt het alsof ik verslap, terwijl het eigenlijk gewoon een gewoonte is geworden.

Bijvoorbeeld: bed opmaken kost geen moeite meer! :D Daar denk ik niet echt meer over na. Sterker nog: als ik het vergeet valt het me in de loop van de ochtend ook echt op en doe ik het alsnog :D

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik ben ook aan net verslappen....

Maar ben ook lichamelijk aan het verslappen :p
    Ik zal het toch ook niet na de bevalling kunnen volhouden, iig niet meteen erna dan ;)

Dus ga er maar even extra goed mee verder als ik goed en wel bevallen ben, en weer op orde ben :D

Maar probeer de kleine dingen nu wel te blijven doen!
    Wil natuurlijk ook m'n huis op orde hebben als de kraamhulp komt! :)
    M'n bed gaat in ieder geval goed...
    Het opruimen van de hotspots ook! (Heb ook weer gezelligheid in huis met blauwe druifjes en andere bolletjes)

De keuken is over het algemeen netjes, (hebben 2 planken die vriendlief vaak afneemt en een half hoge kast waar je makkelijk een doekje overheen kan halen, geen hoge kastjes o.i.d. Dus dat scheelt)

Nijntje, had jij een mooi schema? Ik zit nog niet op de facebooksite.....
    Wil je hem hier ook plaatsen? Of misschien pb'en? :)

8. minon

minon Niet meer actief

Ik zal em straks even pb ene naar je heb eigenlijk een soort to do lijst gemaakt van een week onderverdeeld per dag die ik ophang in de keuken. Schrijf er mn afspraken bij op en weekmenu etc. Ik wil als de agenda van bolkje weer leverbaar is die kopen.

9. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Nijn, bij plan point is de agenda volgens mij gewoon leverbaar.
    Zou je even moeten googelen.

10. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik heb afgelopen dagen weer hele pittige dagen gehad op mijn werk. Heb nu ook besloten dat dit mij teveel opvreet in zowel energie maar ook in gemoedstoestand. Heb gisteren gebeld dat het klaar is en dat ik een gesprek wil met mijn teamleidster. Voorlopig ben ik dus denk wel weer aanspreekbaar, gok dat ik even een tijdje niet hoef te werken...

Deze week zijn we in zone 3. Dit zijn de badkamer/het toilet en een andere ruimte naar keuze. Voor degenen met kinderen hebben we een klusje voor jou of een om aan je kinderen te geven, afhankelijk van hun leeftijd.
    Jouw klusje voor vandaag in de badkamer/het toilet is het rondom afnemen van de toiletpot aan de buitenkant. Dit is een gebied dat we neigen te vergeten tot het ineens opvalt en het al te ver heen lijkt om er nog iets aan te doen! Pak een doek met een beetje allesreiniger en neem de toiletpot van boven tot onder af, waarna je de vloer rond de voet en ook erachter schoonmaakt. Dit is een snelle, makkelijke klus om te doen!
    Voor de kinderkamer: Ga de kamer in met een klein afvalzakje, leeg de prullenmand in de kamer en gooi de dingen weg die nodig weggegooid moeten worden. Oude stencils/papieren van school die niet meer bewaard hoeven worden, snoep- of kauwgompapiertjes, kapotte pennen en potloden, de kleine dingen die kostbare ruimte innemen, en echt rommel zijn.
    Maak dit niet te moeilijk! Alleen de dingen die overduidelijk weggegooid moeten worden. Trek geen laden of kasten open. Alleen dingen die overduidelijk rommel zijn. Dit is ook een mooie gelegenheid om je kinderen te leren over gescheiden afval en in welke afvalbak het papierafval gaat.
    Geen kinderen? Doe dezelfde klus in de kamer van je keuze.

11. Volgens mij zit zo'n beetje iedereeen van dit topic inmiddels ook op de Facebook-account?? :D Ik lees hier bekende verhalen ;)

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dit herken ik inderdaad wel ja ;) maar denk zal voor degenen die daar niet zitten ook hier netjes posten :p

13. ik ook hoor ;) Maar vind de FLY-chat op FB wel heel handig. Dat houdt me wel bezig, zeg maar ;) gewoon het idee dat andere mensen tegelijk ook bezig zijn ;)

14. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Jazeker, wat voor mij ook werkt is foto plaatsen van hoe het er nu uit ziet en hoe het er schoon/opgeruimd uit ziet :) (voor/na foto)

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Tja wat betreft verslonzen, ik denk dat dit ook komt omdat dingen routine worden.

De dag dat ik vorige week erg weinig gedaan heb, ben ik wel de hele dag van hot naar het gerend. Toen ik thuis kwam was ik zo gesloopt en ik heb echt geleerd dat ik dan mijn rust moet pakken anders wreekt het zich later en ben ik echt een paar dagen uitgeschakeld.

Sommige dingen zoals de opdracht van vandaag zijn niet nodig, mijn slaapkamer en die van mijn dochter zijn tip top opgeruimd. De prullenbak die boven staat is donderdag al geleegd (vrij was vuilnisbakdag). En het toilet is van het weekend al extra gedaan en doe ik altijd op woensdag.

Wel ga ik nu even extra wassen vouwen. Mijn ouders zijn weer ziekenhuis in en uit voor mijn moeder dus ik doe hun was weer.

16. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, ik lees hier ook geregeld mee en ik zit niet op FB, dus super als hier ook nog gepost wordt :D

17. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hey Hestia, top dat jij je even meld ;)
    Zal gelijk vandaag even posten :)

Het is Anti-uitsteldag!

We zijn in de badkamer.
    Tijd om je medicijnkastje uit te mesten en alle lege potjes en doosjes weg te gooien die hier ruimte staan in te nemen. Kijk, terwijl je hiermee bezig bent, ook even naar de uiterste houdbaarheidsdatum van de medicijnen. Als er medicijnen over de datum zijn, doe deze dan weg (je kunt ze inleveren bij de apotheek). Maak het kastje vanbinnen schoon. Je hoeft er niet alles uit te halen, gewoon optillen en even wrijven met een doekje en alles weer terugzetten.

In de kinderkamer: Gooi de sokkenla open en begin met weggooien! Ik weet niet wat het met sokken is, maar ze verliezen hun maatje en om de een of andere rare reden liggen er ook altijd sokken in de la die te klein zijn. Misschien liggen er sokken in die je kind nooit draagt omdat hij ze niet mooi vindt. Gooi deze weg! Laat je kind hierbij helpen als het oud genoeg is of laat het hem zelf doen. Ik heb dit pas geleden met mijn zoon gedaan en was geschokt toen ik zag dat er nog een paar voetbalsokken in de la lag terwijl hij al vier jaar niet
    meer voetbalt!! Gooi die sokken weg!

Geen kinderen? Doe dan een Hotspot Fire Drill in een kamer naar keuze!

18. wat is een hot spot fire drill? :p

Ik heb de sokken van mijn man uitgezocht. Kan een hoop van weg. Ik heb nu een tas vol met eenzame sokken die geen tweede sok meer hebben. ;)

19. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen tijd al veel sokken weggegooid en toevallig dit weekend nog de verzamelde oude medicijnen weggebracht hihi lekker makkelijk dagje dus :D

20. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie dat met bedden opmaken? Ik heb geleerd dat je ze altijd minstens twee uur open moet laten liggen om te luchten. Op werkdagen betekent dat dus dat ze nog open liggen als je 's avonds naar bed gaat... Het staat wel netjes als het opgemaakt is, maar het voelt niet goed om dat meteen 's ochtends te doen...

Deel Deze Pagina