@Hestia wat ik dan vaak met de dekbedden doe is ze terug slaan richting het voeteneind. Eventueel even het laken van hè matras recht trekken en kussens opschudden. Dan ziet het er ook netjes uit. Bij mijn dochter hang ik de slaapzak open over de ledikantrand heen en haar deken vouw ik dubbel richting het voeteneind.
LieseLeentje, zo doe ik het ook ja. En dat netjes half-open-geslagen bed is dat telt bij jou dan als opgemaakt? T is wel waar ja, een netjes opengeslagen bed oogt ook al rustig en verzorgd
Ik had ook een makkie vandaag. Medicijnen hoeven niet uitgezocht te worden want dat houd ik al bij doordat ik zelf zo'n lading te slikken heb. Sokkenla's worden regelmatig geleegd. Ik weet even niet meer wie het vroeg en ik heb geen tijd voor de vertaling maar hier staat de fire drill beschreven. FLYing Lesson: Declutter 15 Minutes a Day | FlyLady.net Is er een vast iemand die de tekst vertaald of doet iedereen dat gewoon?
Hee wat leuk, een Flylady club! Mag ik meedoen? Ik woon in Canada en loop 6 uur achter op de Nederlandse tijd. Het is hier nu bijvoorbeeld vroeg in de avond. Een paar dagen geleden heb ik me dus aangemeld bij Flylady. Ik had al eens eerder op de website gekeken, maar nu heb ik de knoop doorgehakt. Ik zie wel hoe ver ik kom. Wat ik echt niet ga doen, is binnen met schoenen aan lopen. Hier in Canada draagt niemand binnen schoenen. Ik vind het zalig. En blote voeten komen mijn creativiteit ten goede. Bovendien: Als ik op blote voeten loop, ben ik meteen extra gemotiveerd om de vloer schoon te houden Hot spots? Ons hele appartement was er eentje! Nu ik een paar dagen bezig ben, gaat het al veel beter. Zelfs mijn man heeft de smaak te pakken: We hebben in het kader van 15 minuten opruimen al 2 muurkasten opgeruimd in 2 dagen tijd. Eentje kostte ons 25 minuten, dus heb ik die na een kwartier omgedoopt tot "5 minute room rescue" en daarna tot "2 minuten hotspot". Twee keer. Misschien niet helemaal volgens de regels, maar je zou die muurkast nu eens moeten zien! Vandaag gedaan: -meteen na het opstaan bed opgemaakt en gedoucht en aangekleed - medicijnkastje opgeruimd, en lijstje gemaakt van alles wat op of verlopen was, zodat we dat indien nodig nieuw kunnen halen - sokkenla van dochter en onszelf gereorganiseerd - sokkenweeshuis gemaakt in een plastic bak. Als we onze kledingkast hebben gereorganiseerd (waarschijnlijk komt dit vanzelf aan bod) gaan alle sokken die dan nog in het weeshuis wonen, weg - in het kader van anti-uitsteldag heb ik een afspraak gemaakt die ik een tijdje had uitgesteld, en een kaart gepost die hier al een klein weekje lag te wachten tot iemand naar de brievenbus gaat lopen Nog doen: - 2 minuten hotspot - gootsteen laten blinken
Welkom bij de club Raket! Ik loop trouwens ook zelden op schoenen in huis hoor. Ik heb geen vloerverwarming (op 1 deel van de woonkamer na) en loop dus meestal op sokkenvoeten of op slippers. @Hestia ik zie inderdaad een net opengeslagen bed ook als opgemaakt. Ik vind luchten erg belangrijk dus de ramen enzo staan ook erg lang open in de slaapkamers. (Een flinke kier want we hebben kiep kantel ramen en ik wil niet dat het inregent.)
Dank, dank! Vandaag tijd voor de wasbak in de badkamer, lees ik. En morgen de badkamervloer. Wat ik in deze badkamerverhaal mis, is het schoonmaken van douche/bad. En dat moet hier wel ECHT gebeuren. Dus dat plaats ik maar onder het kopje "wasbak" voor vandaag. Moet kunnen, toch? Ook is het donderdag, dus boodschappendag. Omdat onze auto raar doet en morgen naar de garage moet om nagekeken te worden, gaan we met zijn drietjes met de bus boodschappen doen. Raketje in de draagzak zodat Raketman en ik de handen vrij hebben. Ik vermoed dat we niet voor de hele week boodschappen mee kunnen nemen, maar we zien wel hoever we komen! Ben ik trouwens de enige die vindt dat Flylady haar website wel eens mag opruimen? Haar ideeën zijn goed, maar haar website is een puinhoop!
Raket, ik dacht in begin ook dat het een zooitje was op haar website, maar nu ik wat langer er al gebruik van maak, blijkt er toch echt logica in te zitten Ik had vandaag het klusje nog niet neergezet, maar dat heb jij in de tussentijd al gedaan zag ik. Zelf ben ik hier weer lekker op dreef. Druk bezig in een van de "rommelkamers". Daar we in de toekomst voor een kleintje willen gaan moet er wel een kamer voor hem/haar beschikbaar zijn
Haha, daar zijn we nu ook mee bezig! L. is nu 7 maanden oud en al die tijd is haar kamertje half babykamer, half rommelkamer geweest. Ze slaapt immers bij ons op de kamer. Maar inmiddels zijn we toch echt aan het toewerken naar een eigen plekje voor L. Het zal best even wennen worden...
Hahaha elke keer als ik dingen lees op de site dan krijg ik het gevoel dat het vooral gemaakt is voor mensen met een verzamel woede. De zogenaamde "hoarders". De hotspots etc gaan bij mij even op een iets lager pitje. Scheelt ook dat ze tegenwoordig binnen 5 minuten zijn opgeruimd. Heb thuis een hond met een gebroken teen. Mijn moeder word morgen opgenomen in een ziekenhuis op 1,5 uur afstand voor een longbioptie en moet tot zeker volgende week vrijdag blijven. En mijn vader heeft volgende week allerlei ontzonken in het ziekenhuis en donderdage en handoperatie (uitstellen was geen optie). Mijn man heeft eind januari een paar dagje vrij voor de 2e verjaardag van ons meisje en dan doen we even een inhaalslag. In dit soort weken moet ik ook om mezelf denken anders vliegt die bloeddruk weer omhoog en dat wil ik niet.
Dat zijn volgens mij ook situaties waarin je gaat voor "beetje bijhouden" en "acceptabel". De rest komt een andere keer wel weer! Sterkte! Ik heb geen last van verzamelwoede, maar woon klein behuisd en heb nooit goed leren opruimen. Als kind deed ik vroeger nog heel erg mijn best om mijn kamer op te ruimen; alles zijn eigen plekje, barbies mooi neerzetten zoals in een etalage, bed netjes opgemaakt met knuffels en kussens mooi gerangeerd. Mijn moeder zag het niet. Wat ze wel zag, was dat ene snippertje papier dat ondanks mijn poging tot stofzuigen op de vloer was blijven liggen, en daar kreeg ik dan gigantisch voor op mijn kop. Mijn moeder was erg onzeker en perfectionistisch, en heeft later behoorlijk spijt gekregen van hoe ze dit heeft aangepakt. Ik had het na een tijdje opgegeven. In mijn puberteit lag de vloer van mijn kamer vol met rotzooi. Als jongvolwassene is dat wel iets verbeterd, maar ik heb de slag toch nooit echt te pakken gekregen. Want opruimen, dat was niet iets voor ons gewone mensen, zo dacht ik. Maar dat is nu veranderd. Ik moet nog steeds oppassen voor mijn eigen perfectionisme, maar ik denk echt dat ik dit Flylady gebeuren kan vormen tot iets wat voor mij werkt!
Ooeeh spannend!! Al zie ik inderdaad dat er nog een aantal al een paar dagen stil zijn. Man en ik doen nu aan bankhangen, zijn onderweg geweest vanaf 9 uur tot 15.00'uur met allemaal boofschappen en "to do" dingen voor mijn ouders. Pffftt ben gesloopt. Oh ja en een preek van de huisarts, ik moet het rustiger aan doen/ niet te druk maken etc, bloeddruk weer te hoog. Stomme vochtpil die eraf was is er mooi weer bij....
Hallo allemaal, Mag ik ook meedoen? Wij hebben ons voorgenomen om Flylady nogmaals een kans te geven. De vorige keer wilden we veel te snel waardoor je binnen no-time weer teveel hooi op je vork neemt (perfectionisme anyone?) en je het gewoon niet bij kunt houden. Nu dus opnieuw en wat langzamer van start zodat we de routines ook echt kunnen opbouwen. Ik vind de opmerking dat 'het huis niet in 1 dag een rommel is geworden en het dus ook niet in 1 dag weer opgeruimd kan worden' wat dat betreft erg inspirerend! Zijn er nog meer mensen die nog bezig zijn met de babysteps? Ik las ook iets over een facebook pagina, maar ik gebruik facebook niet dus ik kan alleen maar hier meepraten
Welkom! Ja bij als je goed wilt Flyen is het inderdaad belangrijk om eerst met de babysteps te beginnen. Uiteraard kan je wel je al bestaande eigen routine behouden. Als je bijvoorbeeld elke dag stofzuigt moet je daar niet mee stoppen.
Babysteps is wel een belangrijke ja. Een klein klusje dat ik af heb gekregen is ook zoveel inspirerender dan een een grote klus waar ik halverwege mee gestopt ben omdat de tijd op was... Als ik een paar dagen kleine klusjes heb gedaan, met een resultaat om trots op te zijn, merk ik dat ik de dagen erna ook steeds door m'n huis loop te speuren op zoek naar andere kleine klusjes waar ik mezelf blij mee zou kunnen maken door ze lekker even aan te pakken Ben vandaag niet echt ergens aan toe gekomen. Wat was de opdracht voor vandaag? Dan schuif ik die door naar morgen
Ik zal de opdracht even plaatsen: Zone 3: Mission # 5 vrijdag We zijn in de laatste dag van Zone Drie! Jouw missie in de badkamer is de vloer dweilen. Je kunt dit doen met wat warm water en zeep en een doek of dweil. Er is geen perfecte manier om te dweilen. Gewoon de vloer natmaken, dweil hem en droog hem! Voor de kinderkamer - Doe de Hot Spot Brandoefening of leer hem aan je kind(eren)! Kijk in de kamer van uw kinderen en vind een plek waar alles lijkt te worden gedumpt wat er niet thuis hoort. Dit kan het bureau, nachtkastje of bovenkant van het dressoir zijn. Gebruik dit als een leermoment - niet als een strijd! Heb geduld en onthoud dat ze je gedachten niet kunnen lezen! Geen Kids? Kies een kamer naar keuze en doe nog eens een 27 dingen boogie! Pak een zak en doorloop de kamer, en gooi 27 dingen weg die voor jouw part zo ver mogelijk van je huis vandaan moeten blijven! Zorg dat de rotzooi die je ruimte inneemt eruit gaat!
Ik heb vandaag even iets anders gedaan, namelijk de voorraadkast. Ik probeer daar elke week een klein stukje van te doen, maar omdat het elke week opnieuw weer een rommeltje word schiet het niet echt op. Heb vandaag dus maar even doorgepakt.