Dutje is niet gelukt nee. L. heeft met veel moeite 2x een half uur geslapen en was midden in de nacht 4 uur wakker. De rest van de tijd was ze minstens 1x per uur wakker. Ik ben doodmoe en snap er niks van. Ze sliep altijd vrij goed, en nu de laatste tijd dit... We zijn nu ook alweer uren bezig haar in slaap te proberen te krijgen. Mijn man is nu bij haar en ze schreeuwt en schreeuwt en schreeuwt. Vandaag niks aan het huishouden gedaan, want we zijn de hele dag weg geweest, tripje naar Toronto (dus dutje van L. in de auto tijdens de rit van iets meer dan een uur, yesss!). Gisteren toch nog wat dingen afgewerkt; ik heb de dingen in de boekenkasten die er niet thuis horen opgeruimd of weggegooid, samen met mijn man. En verder wat administratie. Ik kom trouwens oorspronkelijk uit Limburg. Misschien moet ik mijn naam laten veranderen in Vlaailady
Vandaag bij de voordeur buiten opruimen en schoonmaken. Vind het daarvoor eigenlijk een beetje koud... Hoe zit het ook al weer met de weekly homeblessing? Misschien dat ik daar wat van ga doen vandaag. Hoe gaat het eigenlijk met de meiden die in het begin van dit topic schreven dat ze ook mee gingen doen? Lezen jullie hier nog wel eens mee? Fladderen jullie ook nog, zo af en toe?
Weekly Homeblessing Hour (hoop dat engels geen probleem is): The Weekly Home Blessing hour is the time FlyLady spends slipshod cleaning her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only! FlyLady sets her timer for 10 minutes to work on each of 7 tasks: Vacuum Dust Mop Polish Mirrors and Doors Purge magazines Change Sheets Empty all trash This takes approximately one hour; some tasks take less than 10 minutes. Dont obsess, set your timer for 10 minutes for each task, then QUIT! ~ FlyLady
10 min om je bed te verschonen.....hmmm doe ik toch iets fout hahaha, kan dat echt niet in 10 minuten Ben meestal iets van 20 minuten bezig voordat ik de molton, de matrashoes, het hoeslaken, het dekbedlaken, de sprei en alles uit heb geschud en vervangen en dan de kussens nog.... En ik doe ook altijd ff de ondermatrassen (boxspring) stofzuigen....of mag dat dan niet meer? Heb hier af en toe mee gelezen......
Hi Anteres! Ik denk dat wat jij beschrijft (zeker het zuigen van de matras) meer valt onder een uitgebreide bedverschoning. Tja, schoon beddegoed erop duurt al snel langer dan 10 minuten (zeker als je meer dan 1 bed te doen hebt). Daar staat tegenover dat andere dingetjes op de lijst gelukkig geen 10 minuten duren. En misschien dat FlyLady het uitkloppen van het afgehaalde beddegoed wel bij wassen telt, en niet bij bedden verschonen Creatief boek/huishouden
hahaha nou misschien idd wel..vroeg het me alleen af.... en idd..de rest hoeft niet lang te duren als alles bij gehouden is altijd...
hahaha, stofzuigen kom ik gewoon niet aan toe..laat staan dweilen! dus als het gebeurd....dan ben ik zeker een uur of meer bezig hahahaha. Bijhouden is het woord denk ik.....dat is ook wat flylady wil...maar mijn peuter laat het niet echt toe.....En mijn kleuter ook niet als ze thuis is...dan is het mamaaaa mamaaaaaa mamaaaaaaaahaaaaaaaa....
Ik ben de eigenlijke aanstichter van het topic over fly lady in de lounge waaruit deze club is ontstaan. Ik lees mee, maar fladder weinig. Ik ben nog steeds te perfectionistisch en weet niet goed waar toch te beginnen. Ik lees dus alles mee en ik ben mega trots op jullie meiden dat het jullie zo goed lukt. Ik lees ook veel op de facebook site en ik vind het leuk om te lezen, maar tot echt actie kom ik nog niet. Ik trap in de valkuil van het niet overzien en denken bij mezelf...ik krijg Het toch niet voor elkaar. Ik moet gewoon gaan beginnen met de babysteps....nog steeds en alweer...... Liefs
Waar beginnen? Je pakt het gewoon op waar je op dat moment bent. Dus niet inhalen, geen grote schoonmaak en geen extra taken/regels erbij verzinnen. En proberen negatieve gedachtes te herkennen en om te buigen. Begin gewoon morgen, dan is het "Renew your Spirit" dag, de dag waarop je heel bewust iets gaat doen waar jij van geniet. De beste dag van de week om mee te beginnen! En nee, er zijn geen klusjes die eerst moeten! En maandag is home blessing dag. Dit vind ik zelf de moeilijkste dag. Maar verplicht jezelf toch liever niet om een uur te gaan dweilen, al is je vloer nog zo vuil. 10 minuten. Desnoods ren je met de dweil je woning door terwijl je hem van links naar rechts beweegt. Ik doe het nu een paar weken en het wordt er echt schoner op, ook zonder grote schoonmaak! En ik krijg er tenminste geen "schoonmaak-burnout" van. Ik heb een paar daqgen vrijwel niks gedaan. L. sliep heel slecht en huilde veel. Achteraf is het een flinke sprong geweest, want mevrouw heeft opeens leren tijgeren maar intussen was slaap schaars en was er geen energie. Vandaag gaat het beter en heb ik het gewoon weer opgepakt. Ik heb anti-uitsteldag, boodschappendag en handtas/auto-schoonmaakdag niet ingehaald maar ben in plaats daarvan gewoon lekker wat tijd met mijn gezin gaan doorbrengen, in het kader van Family Fun Day. Wel heb ik de ochtendroutine weer opgepakt (en straks avondroutine) en heb ik even de keuken opgeruimd. Dit omdat ik zo echt niet kon koken en daar word ik chagrijnig van, dus ik heb dit puur voor mezelf gedaan. Ik heb het "15 minute room rescue" genoemd en was ook daadwerkelijk in een kwartier klaar! Zie bijlage van de keuken voordat ik de wekker zette!
Ja weet je ik moet het systeem een beetje ombuigen want ik werk op maandag en dinsdag en dan heb ik geen puf meer voor de home blessing. Ik zal vandaag het schema bij werken en beginnen met iets leuks voir mezelf en babystap 1
Ik doe eigenlijk niet echt de ochtend- en avondroutines (ja, de routines die ik al had wel, maar ik heb er geen Fly-dingen aan toegevoegd) en ik doe ook niet alle dingen die op de vaste dagen van de week zijn. Ik ben al trots als ik de extra opdrachtjes doe En dat helpt al in hoe het huis oogt en voelt
* Morning Routine: - Get Dressed to Shoes including Hair/Face, Brush Teeth - Make Bed - Swish & Swipe - Empty Dishwasher - Reboot Laundry (a Load a Day Keeps CHAOS Away) - Check Your Calendar - Check Your Control Journal * What's For Dinner? * Drink Your Water * Declutter for 15 Minutes * 15 Minutes of Loving Movement (exercise) * Before Bed Routine: - Lay out Your Clothes for tomorrow - Check Your Calendar - Put things needed for tomorrow at the Launch Pad - Where are your Keys? - Spend Two Minutes Clearing off a Hot Spot - Shine Your Sink - Wash face/Brush Teeth - Go to Bed at a Decent Hour Hmm, ik doe ongeveer de helft van de dagelijkse Fly-routines. Telt dat mee als fladderen?
JA! En weet je waarom? Omdat het beter is dan niets! Ik buig de regels ook zo ver als ik vind dat nodig is. Niets ter wereld kan mij ervan overtuigen dat ik binnenshuis schoenen moet dragen, ik ga echt niet dagelijks een was draaien, ik stofzuig zelden en ik leg ook de kleren voor de volgende dag meestal niet klaar. Wel veeg ik de vloer dagelijks omdat ik anders overal kattenbakkorrels heb liggen. Dat staat dan weer niet in de ochtendroutine. Het maakt ook niet uit op welke dag je bijv de home blessing doet, als maandagen beroerd uitkomen kies je toch gewoon een andere dag? FLYlady is volgens mij ook niet bedoeld om op de letter te volgen, dat riekt ook natuurlijk weer naar perfectionisme. Zit je weer met al die regeltjes! Zolang je doet wat voor jou werkt, en iedere dag een beetje, zit je volgens mij wel goed.
En in het weekend veeg ik de vloer in mijn pyama. Stout he? (Maar ik veeg tenminste en dat is vooruitgang )
Foei Dank je wel voor je oppepper! Ik ga er mee aan de gang!! Zonder perfectionistisch te zijn hoop ik! Ik laat me weer wat vaker horen! Liefs
Sorry maar wat is dit precies voor topic? Ik heb iemand nodig die mij kan steunen in het opruimen. Tips en ideeén ben benieuwd hoe jullie het doen.
Welkom Mille! Wij proberen het programma van Flylady te volgen, je vindt het op FlyLady.net Mocht je geen Engels spreken dan wil ik best een en ander voor je vertalen, mocht je het wel spreken, dan kun je het beste beginnen met: 31 Beginner BabySteps | FlyLady.net De baby steps! Later komen er nog specifiekere opdrachten bij, maar de baby steps zijn echt de moeite waard, je bouwt een routine op en daarna bouw je daarop verder. En onthoud: Je huis is niet in 1 dag rommelig geworden, dus het zal ook niet in 1 dag weer schoon worden. Wees aardig voor jezelf en begin rustig aan!
Ik moet eerlijk zijn... ik verwaarloos jullie Ik tik op het moment heel veel bij de facebookgroep van flylady. Langzaam aan wordt mijn huis wel steeds een stukje netter, maar ook mijn hoofd begint anders te denken over eigenlijk van alles. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Geen mens is perfect. Het is niet in 1 dag zo geworden dus neem ook je tijd het te veranderen. Leer in 31 dagen een nieuwe routine aan. Probeer dit niet te versnellen. Je zal een deel van de routine dan overslaan of halverwege verliezen. En het belangrijkste, je loopt niet achter en elke 5 minuten die je wat doet, zijn er meer dan dat je verlamt en helemaal niks doet Veel succes met vliegen
Hier loopt het eeuuh wel en niet Wel loopt het omdat ik m'n huis bijhoudt, maar niet omdat het totaal niet meer flylady gaat Ik denk erover om een eigen schema te maken.... En dan ook gelijk rekening houdend met de dagen die ik weer ga werken na m'n verlof, op die dagen dus niets of weinig, zijn maar 2 hele dagen en een avond dus dat scheelt houd nog genoeg over Dan wel de hotspots elke dag erin houden en de gootsteen (lees: Inc. De aanrecht) Iets van: Elke dag: -Vaatwasser smorgens uitruimen, en ontbijt spullen erin. -hotspot opruimen -bed opmaken -vegen na ontbijt - na eten de aanrecht + gootsteen schoonmaken! met het doekje de wc schoonmaken en nieuw doekje pakken... Op dinsdag de slaapkamers nat afdoen Op woensdag de keuken Op vrijdag de badkamer In het weekend goed stofzuigen en dweilen Op zondag bedden verschonen Was draaien wanneer nodig. Ramen wassen aan de binnenkant als de glazenwasser is geweest Alleen nog de uitgebreide zaken (koelkast goed schoonmaken, keukenkastjes aan de binnenkant e.d.) in een week plannen ofzoiets..... Zou dit gaan werken???