hmz... ook vandaag dus eigenlijk niets dat er echt bij komt. Ik ga wel weer een kwartiertje rommel ruimen... Ik zal ook eens kijken of ik hieronder mijn gootsteen kan plaatsen
Ik negeer de emails eigenlijk grotendeels . Veel van de emails zijn namelijk ingezonden brieven van lezers van de site Ik ga vandaag een dagje shoppen met de kleine, dus ik ben blij dat het maar zo'n kleine opdracht is.
Bolkje, het is normaal op donderdag ook boodschappen dag Ik mag vanmiddag weer lekker aan het werk. Dus vanmorgen even alles in huis wat ik wil doen en nog wat voorbereidend werk voor me examen van morgen. Voor degenen die vinden dat ze teveel mails krijgen... je kan je afmelden en dan opnieuw aanmelden en dan aangeven dat je de light mail wil... Dan krijg je volgens mij alleen nog haar mails te zien.
Goed idee! ik word er ook een beetje gek van Heb sowieso bedacht dat ik op zondag alle opdrachten in mijn agenda ga overschrijven. Als ik 's morgens elke keer online ga om te kijken wat ik die dag moet doen, dan ben ik vaak al een half uur kwijt met mail, facebook etc. @Vlindertje: ik heb geen boodschappen gedaan Ik heb vandaag schaamteloos kleding geshopt Superleuk jurkje gekocht. Normaal gesproken zou ik dat dan nog 2 dagen in de tas laten rondslingeren, maar nu heb ik het direct zodra ik thuiskwam in de kast opgehangen . Ik ben echt een enorme sloddervos, zoals jullie wel merken, maargoed . Dat betekent wel dat ik ook écht effect zal gaan merken als ik het volhou
Je hoeft je trouwens niet helemaal af te melden. Als je onderaan op ;update my profile' drukt dan kun je het aanpassen
Ik hoor net van een kennis dat er een fly lady facebookgroep is . En raad eens? Zij vertalen de opdrachten ook!! Beetje zonde dan om dat dubbel te doen We kunnen het zo kopiëren van die groep
Baby stap 5 Tot nu toe doen we: Opstaan, aankleden, wassen, make-uppen, tanden poetsen De gootsteen schoonmaken en laten blinken. Lees je FLYlady emails Kijk op je post it briefjes in de badkamer en in de keuken Hoor jij zeurende, negatieve stemmetjes in je hoofd? Stemmetjes die zeggen, dit lukt je toch niet? Of je verdient geen schoon en gezellig huis? Pak een stuk papier en schrijf deze zeurende, negatieve gedachten op. Draai hierna het papiertje, en dus de lelijke woorden letterlijk, om en schrijf iets positiefs voor jezelf op om de negatieve te ontkrachten. Je verdient het om gelukkig te zijn!
is er inderdaad een linkje van die facebook groep? Ook ik kan hem niet vinden. Ik heb wel iets gevonden, maar of dat het is weet ik niet zeker... Ik zit een beetje in het slob merk ik. Mijn huwelijk loopt op dit moment erg moeizaam en ik ben daardoor een beetje lamgeslagen merk ik. Er komt weinig meer uit mijn handen. Ook hebben we vrij veel moeite met onze oudste. We hebben daar hulp bij, maar de inbreng van mijn man zou groot moeten zijn en alsnog doe ik alles alleen. Hij is niet consequent met de aanpak die we hebben gekregen en dat is gewoon heel moeilijk... Kortom even troubles. Ik hoop dat het snel weer overwaait... En ondertussen doe ik toch mijn best om bij te blijven met fly lady, maar het is zo moeilijk om door de grote chaos die ik hier heb het bos te zien zeg maar....maar we houden de moed erin en gaan gewoon door... (mij komt het dan ook niet slecht uit dat er per dag niet zo heel veel bij komt )
Knuff Zeester! Kan me voorstellend dat het huishouden dan op een laag pitje staat . Hier vandaag eens goed nagedacht over die negatieve gedachtes Mijn grootste negatieve gedachte die me tegenhoudt is de angst dat ik voortaan al mijn tijd aan het huishouden zal moeten besteden. Daarom begin ik er vaak al niet aan. Wat me ook tegenhoudt is de gedachte dat mijn harde werken in het huishouden toch niet gewaardeerd wordt en dat ik het niet eerlijk vind dat ik alles opruim, terwijl mijn man alles achter zijn kont laat slingeren
Zeester wat vervelend!! Knuffel!! Hoop dat het snel weer wat zonniger is voor je. Bolkje, wat fijn om te horen dat ik niet alleen ben in die gedachte. Hier ben ik ook altijd achter de feiten aan het aanrennen. Dat maakt overigens ook dat ik vaak het huishouden helemaal laat liggen en dan krijg je van die effecten dat je ondergoed en sokken op een gegeven moment op zijn... Mijn grootste negatieve gedachte is dat ik nooit iets goed genoeg genoeg kan doen. Ik ben zo'n persoon dat denkt dat niemand haar aardig vind en zeer perfectionistisch moet zijn van zichzelf. Gelukkig kan ik deze gedachten tegenwoordig steeds beter uitschakelen. Helaas nog niet zoveel als ik zou willen en ook nog niet wanneer
Grappig, dat perfectionistische dat herken ik . En juist omdat ik het toch nooit goed genoeg kan doen, heb ik het wat betreft het opruimen een beetje opgegeven. Maar ik wil mijn leven écht beteren, want met een baby is het gewoon niet te doen om de was een week lang op te laten lopen en dan als een gek alles weg te werken in het weekend . Er moet nu echt meer rust, reinheid en regelmaat komen . Niet alleen voor Tobias, maar ook voor mijzelf
Dank je wel lieverds! Die knuffels doen me al goed! Ik herken me volledig in jullie negatieve gedachtes. Vooral het perfectionistisch zijn en vooral ook dat ik mijn best doe en dat mijn man (en kinderen) alles achter hun kont laten slingeren. Ik kan ook werkelijk niets goed doen of het nou netjes is of niet. Toch moet ik het voor mezelf doen. Ik krijg geen rust in mijn hoofd als het zo,n zooi blijft. Zeker niet als ik na de kerstvakantie ook weer moet gaan werken. Dus dat houdt me een beetje gemotiveerd om het schema te volgen! Dus sta ik zo weer vol goede moed de gootsteen te poetsen