Goed vertaald! Gisteren weer de afwas gedaan en de gootsteen laten blinken. En ook kleren voor morgen (vandaag dus) klaargelegd. Maar waar ik zo van baal is dat ik dus om 10 uur 's avonds nog aan het poetsen ben en mijn vriend lekker op de bank ligt te zappen. Oké het is ook mijn schuld, ik had gelijk na het eten de afwas op moeten ruimen. Dan had ik het niet om 10 uur nog hoeven doen. Maar voorheen bleef de afwas altijd liggen totdat één van ons er genoeg van had en hem ging doen. Dat was dus fifty-fifty. Dat is niet weken ofzo hoor, maar soms lieten we hem een dagje staan en dan had je de dag erop dubbel zo veel. En we deden hem eigenlijk nooit gelijk dezelfde avond na het eten, maar altijd de ochtend erna. Maar nu ben ik dus iedere keer degene die hem opruimt. En ik voel me zo zielig, hahaha. En ik word er boos van op mijn vriend, want waarom doet hij het niet. Maar eigenlijk best logisch dat hij het niet doet, want hij zit nog in onze oude gewoontes. Hoe kom ik van deze negatieve gedachtes af? En hoe motiveer ik mezelf om gelijk na het eten op te ruimen? Ik wil dan altijd "even" uitbuiken. Maar "even" wordt al snel een paar uur.
Tja, ik ben ook degene die steeds de vaat aan het doen is. Ik hoop dat doordat het nu steeds netter wordt in huis, dat manlief op den duur het ook over gaat nemen. Maar ook hij zit nog in zijn oude patroon. Overigens zeg ik tegen mezelf als ik het doe, morgen ochtend heb ik in ieder geval een mooi schoon aanrecht met een wasbak die naar me lacht Net komt hij de huiskamer in en zoekt zijn sloffen. Hij kan ze niet vinden dus vraagt aan mij "waar zijn mijn sloffen?" Ik dus heel netjes aangegeven dat ze boven staan naast zijn bed. Zegt hij "daar horen ze toch niet" Waarop ik hem gelijk maar even heb verteld dat ze daar wel horen en dat hij er maar aan wennen moet dat hij ze daar kan vinden
Echt vervelend dat jullie mannen niet mee willen helpen. Wij hebben een vaatwasser en ik ben eigenlijk ook wel vaak degene die hem inruimt, maar ik vind het niet zo erg om dat te doen. Ondanks dat we nu alweer 9 maanden een vaatwasser hebben ben ik nog elke dag dankbaar en blij dat ik niet meer hoef af te wassen
Opdracht voor vandaag erbij: We hebben al gebruik gemaakt van onze timers voor twee minuten en nu vijf minuten. Vandaag gaan we de kracht van slechts 15 minuten leren. Je kunt alles doen gedurende deze 15 minuten. Het gaat erom om jezelf toestemming te geven wanneer de timer afgaat. Je moet de timer ook niet opnieuw starten. Dit is geen race om te eindigen in 15 minuten, toch? De timer helpt om ons te focussen op wat we aan het doen zijn. Nu, stel je de timer voor 15 minuten en verzamel al het afval dat u kunt vinden om weg te gooien en zet het in de vuilnisbak buiten. Stel vervolgens de timer nog 15 minuten en ga zitten met je voeten omhoog en lees een favoriete tijdschrift tot de timer afgaat. Ik heb gister eigenlijk alle afval al verzameld, dus ik ga nu maar 15 minuten bezig met de koelkast schoonmaken. Dat is me al weken een doorn in het oog, maar ik kan mezelf er nooit toe zetten . Hoe ver zou ik komen in 15 minuten
Zondag had mannetje heel lief kaarsen aangestoken bij ons ontbijt, en die kaars was gaan lekken op m'n loper. Die heeft hij gereinigd in de gootsteen met vanish. Ik was even weg en toen ik weer thuis kwam trof ik een gootsteen aan die blauw zag van het kaarsvet. Ik was ontploft, en mannetje vond dat ik overdreef. Zucht
Hahaha dat vroeg ik me ook af.. mijn huis is misschien niet super netjes maar geen vuilnisbelt.. ik hou wel van weggooien dus alles wat ik niet nodig heb gaat gelijk de prullenbak in. Dus 15 min afval verzamelen gaat hem hier ook niet worden.. even bedenken wat ik dan ga doen..
Ahh, en ze bedoelen het zo goed he? Ik was net ook bijna ontploft tegen mijn man omdat hij de gootsteen zou doen en hij dat niet had gedaan, maar besefte me toen dat het wel heel erg zou zijn als ik boos op hem zou worden. Hij heeft vannacht op de bank geslapen met ons mannetje in de kinderwagen ernaast, zodat ik een nachtje kon doorslapen Zou wel heel bitchy zijn als ik dan boos zou worden om zoiets onbenulligs als de gootsteen die ik zelf ook in 2 minuten schoongemaakt heb
hehe, hier heeft manlief uit werk vandaan nog even wat gegeten. Dat houdt dus in om 23.45 nog even de frituurpan aan. Die staat dan nu dus ook mooi midden op het aanrecht, met al zijn zooi er om heen. Gelukkig is hij wel van mijn schone wasbak afgebleven Ik ga me zo maar weer 15 minuten bezig houden met mijn gasfornuis. Deze is zo lang niet gedaan dat echt er aangekoekte zooi op zit van 3 jaar. Heb tussendoor wel los vuil weg gehaald, maar als het had overgekookt terwijl ik niet thuis was, deed manlief het dus niet schoonmaken. Een grote klus om het nu weer schoon te krijgen. Ik doe nu dus maar iedere dag een kwartiertje er op boenen en hoop uiteindelijk het bij te kunnen gaan houden, zodat het in een minuutje klaar is Bolkje, wel vervelend zo'n lange dag met je kind. Gelukkig is je man wel zo lief geweest vannacht op te passen. Smnee, wat vervelend al dat kaarsvet bij je aanrecht... is een naar klusje om schoon te krijgen... Dames, succes vandaag!
Iedere keer als ik de afwas doe, doe ik na afloop ook het fornuis. Ik heb dan toch al een sopje. Ook als je een vaatwasser hebt moet je eerst voorspoelen, dus kun je daarna gelijk je fornuis schoonmaken. Als het er al van drie jaar terug op zit dan is het wel even een klus!!
Paar dagen geleden reageerde ik dat ik mee wilde doen Maare nu denk ik er weer aan, hahaha begint dus goed Nu ga ik het goed doen! mag ik nog meedoen? 13 pagina's terug gelezen en enigszins begrepen wat de bedoeling is.....: Het ochtend ritueel Aankleden Hotspots Briefjes lezen Negatieve gedachtes 1hotspot opruimen in 2 min Het avond ritueel Kleding klaar leggen 1hotspot opruimen in 2 min (Heb nooit schoenen aan, maakt zo'n "herrie" op de vloer) (Als ik overal briefjes moet opplakken dan oogt het nog een zooitje) Maar wanneer doe je die 15 minuten dan? Elke dag? En elke dag is het een nieuwe opdracht voor die 15 min? of komt er steeds 15 minuten bij? Heb vanmorgen wel voor ik weer dit topic las de mand onder de tafel opgeruimd en daar de boekjes, ouders van nu, allerhandes e.d. Uitgezocht en een hele stapel in de oud papier bak gestopt... (Wilde ook gelijk weggooien maar beetje zwaar voor nu.... 1 voordeel, wonen op 1 minuut lopen van een papier/plastic/textiel bak vandaan..., dus wil vriendlief wel doen als hij thuis komt) Waren er nog andere dingen voor elke dag?
Ik ben trouwens we, een type dat ik de denk, ow dit bewaar ik even voor die, en dat voor die etc.... Dus gaan meestal niet veel direct de prullenbak in... (Bijv. Een hele stapel ouders van nu van vanmorgen terug in de mand gelegd, want "3de" kerstdag komt een vriendin die ze vast ook wel wil lezen) Hoe gaat dat bij jullie? Edit: gaat nu de radio aan doen en alle groente uit de koelkast opsnijden tot pakketjes voor in de vriezer....(liggen er al een paar dagen op te wachten )
wij spoelen eigenlijk nooit voor Maar we koken ook elektrisch dus dat wordt nooit zo vies als een gas-kookplaat gelukkig zitten nu allemaal van die hoekjes op die vies kunnen worden en dat je dan helemaal moet gaan boenen en pielen om het eruit te krijgen . @Soepstengel: herkenbaar!! Of nog zo eentje: 3 halfvolle vuilniszakken: eentje voor papier, eentje voor plastic en eentje voor het restafval . En alledrie kunnen ze dus niet weg, want ze zijn nog niet vol Of in het geval van plastic: het kan niet weg, want het is geen plastic-ophaaldag. Nou, de ballen met die plastic-ophaaldag . als ik het op mijn heupen krijg gooi ik het gewoon bij het restafval
Het wordt nu trouwens opeens wel een hele lijst wat we allemaal 'moeten' doen . Misschien toch maar eens ergens een briefje ophangen
Daarom heb ik het in mijn telefoon gezet. Kan ik afvinken wat ik heb gedaan en hou ik een mooi overzicht van wat ik nog moet doen. Hoewel ik tot nu toe het ook wel uit mijn hoofd gedaan krijg. Mijn eerste pit van ons gastel is bijna schoon. Alleen het bovenste stukje onder de pit zelf nog. Dat hoop ik dus morgen in mijn kwartier af te kunnen krijgen. Vandaag nog even de frituurpan er een stukje bij schoongemaakt. Hmz.. manlief begint net te zeuren dat de magnetrondeur niet schoon is... pfff... hij doet het maar lekker zelf!! Wij spoelen ook de vaat nooit voor voordat het de vaatwasser in gaat. En het komt er eigenlijk altijd schoon uit. Welkom terug soepstengel. Wij bewaren ook altijd alles voor iedereen. Nu ben ik wel meer van het weggooien, maar dan zit mijn man alweer van "nee, dat moet nog naar mijn ouders, tante of weet ik veel wie toe". En dan stop ik het maar netjes in een tasje voor als ik hun weer zie En afval gaat hier allemaal gewoon in rest afval. Behalve papier dan. Anders moet ik stad en land afreizen om het netjes weg te brengen en ik zou meer bakken moeten hebben. Daar heeft onze keuken helaas geen ruimte voor...
Hier wordt het plastic eens per week opgehaald, maar ik vergeet het altijd weg te doen op die dag. Ik denk dat zo'n control-journal niet eens zo'n slecht idee voor mij zou zijn, kan ik in opschrijven dat ik op woensdag het plastic moet inleveren. Ben net 15 minuten bezig geweest om oud papier weg te gooien. Wij gooien dat altijd in de voorraadkast, maar het probleem is dat die heel ver naar achteren doorloopt, en we blijven hem volproppen tot hij uit zijn voegen barst. Ik kwam nog pizza-dozen tegen van een maand geleden Maargoed, nu is het weer een beetje in de perken Ik had nog wel langer door kunnen gaan, maar 15 minuten is 15 minuten Straks krijg ik kraamvisite, en ik ben blij dat ik het huis nu gewoon lekker op orde heb . Kan ik nu even zonder schuldgevoel relaxen
De nieuwe opdracht voor vandaag is om een bladzijde aan je control journal toe te voegen waar je de dingen/uitspraken opzet die jij inspirerend vindt van fly lady. (ik heb het even vrij vertaald) Mijn favoriete uitspraak is: Zelfs wanneer je het huishouden niet helemaal perfect doet, ben je nog steeds een zegen voor je familie
Jij bent al lekker bezig geweest!! Ik zit nog heerlijk in mijn badjas. Als ik nu ga douchen en aankleden wordt manlief wakker en vind het eigenlijk nog wel even lekker rustig zonder man Ik zit op dit moment hard te werken aan een examen voor me werk. Moet een heel activiteitenplan gaan schrijven en uitvoeren. Hier heb ik 10 weken de tijd voor, alleen de eerste twee zijn al om De eerste week kon ik niks doen, wist nog niet precies wat de bedoeling was en dit is de tweede week. Morgen loopt hij af om precies te zijn. Aangezien ik na vandaag weer een week vrij ben van werk, wil ik dus zo snel mogelijk alles op orde hebben. Vanmiddag wil ik dus kijken of ik een afspraak kan maken met mijn beoordelaar, wanneer ik dus de praktijk van dit examen kan gaan doen. Moet zeggen dat ik me best wel zorgen maak om dit examen. Ik ben zo verschrikkelijk faalangstig dat het eng wordt Als ik vanmiddag mijn plan klaar heb kan mijn begeleidster hem doornemen en kijken of het naar wens voldoende er uit ziet. Het huishouden zal vandaag dus op wat lager pitje staan.. Morgen zit ik op school dus zal het ook niet zoveel worden. Nouja... hoop maar dat ik van het weekend weer wat kan doen
Spannend, Vlindertje!! Kan me voorstellen dat je dan niet echt op het huishouden zit te wachten als je zo druk bezig bent . Ik merk hier dat ik het beste direct na het ontbijt kan beginnen, dan ben ik nog lekker fris . Na de 2, 5 en 15 minuten schoonmaakrondes mag ik dan van mezelf even lekker relaxen tot Tobias zijn flesje krijgt of tot ik weer zin krijg om iets te doen . Ik merk dat ik de laatste dagen ook een stuk minder op de bank blijf plakken. Na een poosje begint dat me nu echt tegen te staan en wil ik weer ergens mee aan de slag. Heel positieve ontwikkeling
De 2 zijn de hotspots? 1 per dag? (en dan nog savonds nog 1dan) De 5 minuten zijn voor??? En de 15 om iets op te ruimen? (Elke dag hetzelfde of iedere dag iets anders (zelf verzinnen?) Dan ben ik weer bij Hier vanmorgen zoon naar mams gebracht (die past altijd op, op don. Dat Houden we erin ook al heb ik verlof.....) Dus zo 2 min. Hotspot opruimen (de keukentafel, staan onze ontbijtbordjes nog op....oeps) En dan ga ik de babykamer poetsen, dat moet ook gebeuren, dan kunnen de kleertjes in de kast! Ik heb gister na ik de groente had gesneden flink het aanrecht schoongemaakt en de gootsteen... Inclusief koffiezet app.... Hihi ik was echt op dreef.... Alleen wel langer dan 15min. Bezig..... Vlindertje, veel succes met je opdracht!