2 minuten is inderdaad de hotspot dan 5 minuten room rescue, dus 5 minuten in één kamer opruimen De 15 minuten is voor een groter project, als ik het goed heb begrepen . Dat doe ik tenminste wel. Bijvoorbeeld de koelkast schoonmaken of het oud papier dat al weken is blijven liggen eindelijk eens opruimen
Hoera! Mijn vriend is mee gaan fly-en. Gisteravond heeft hij uit zichzelf de afwas gedaan én voor iedereen brood gesmeerd. Dat geeft extra motivatie om het zelf ook vol te blijven houden.
Goede morgen dames (en eventueel meelezende mannen) Hier weer mijn bed uit gerold. Bedankt voor de succeswensen. Mijn examen ligt nu ter inzage bij mijn begeleidster. Als zij deze goedkeurt kan hij door naar de examinator. Dan komt er iemand over mijn schouder meekijken. Helaas is er hier in huis wel weer het een en ander blijven liggen. Mogelijk gaat manlief vanavond naar Cambrige dus is weer even omschakelen. Er staat daar een simulator die het niet meer doet en dat mag hij dan even op gaan lossen. Als het door gaat komt hij zondag of maandag pas weer thuis. Voordeel is wel dat ik op kan ruimen zonder dat het weer een rommel wordt door zijn spullen Wat lekker Aislyn dat je man mee doet... nu die van mij nog haha Bolkje, ik heb het ongeveer wel hetzelfde begrepen. Nu het alleen ook nog uitvoeren Goed bezig soepstengel! Nou ik ga maar ff zorgen dat ik dress to shoes ben... Over iets meer dan een uur moet ik richting school. joepie...
vandaag niet echt een boeiende opdracht: gooi alle mailtjes van flylady weg. Want het is niet de bedoeling om dingen in te gaan halen als je een dag achterloopt .. Daar komt het op neer.
Ik verwaarloos jullie en flylady ontzettend! Sorry daarvoor! Kom ik zelf met zo,n goed idee haak ik als eerste af, das wel ernstig! Ik had door alle troubles hier echt geen fut en zin. Wel heb ik deze week mijn achterstand aan was weggewerkt. Aankomende week ga ik op vakantie en dan in de week van 30-12 ga ik weer beginnen met babystep 1. Ik ga het voor elkaar krijgen, maar ik moet nu niet weer alles opnieuw weer willen inhalen! Dus ik lees mee en ik doe mee, maar met lichte achterstand en vanaf 28-12 trouwens want dan kom ik terug! Heb ik gelijk een goed 'goed voornemen' voor 2014 hihi Mijn complimenten voor jullie meiden, want jullie zijn zo goed bezig! Echt klasse! Liefs
Heb ik gister mijn man afgegooid op schiphol om naar Cambridge te gaan... Rij ik de snelweg nog niet op, of manlief belt me op. Is zijn vlucht geannuleerd... Nu ga ik hem over een kleine 15 minuten wegbrengen. Ben benieuwd of dit keer zijn vlucht wel gaat. Nadeel is nu dus wel dat ik gister thuis echt niks meer gedaan heb. Nu ben ik wel aangekleed en wel. En voordat ik zo de deur uit ga de vaatwasser maar aan. Kan ik hem vanmiddag uitruimen. Zeester, een goede beslissing van je om wel weer gewoon bij dag 1 te beginnen. Ik loop nog wel redelijk op schema wat de babysteps betreft. Dus dat scheelt wel. Hoewel ik eerlijk moet zijn dat ik niet weet op de hoeveelste dag we nu zitten (kan het gelukkig wel achterhalen... neem ik nu alleen even de tijd niet voor) Dames, fijne zaterdag! Tot later weer
We zitten op dag 13: Dit is wat we tot nu toe doen: onze ochtendroutine, 15 minuten per dag rommel opruimen, en onze avondroutine. Ochtendroutine: -opstaan en aankleden incl schoenen, je haar doen en je gezicht -lees je reminders -lees je flylady mail -herken je negatieve gedachten en verander ze. Je bent nu een FLY-baby (FLY=Finally Loving Yourself) -2 minuten een hotspot opruimen -5 minuten een kamer opruimen -15 minuten rommel opruimen. Je kunt rommel niet organizeren! Avondroutine: -laat je gootsteen blinken -leg je kleding voor morgen klaar -hotspot opruimen. Het zal je de volgende morgen blij maken! Vandaag ga je één van onze missies zoeken en doen. Ze zijn snel en makkelijk. Dit zal je laten zien hoe we ons huis in zones indlen zodat we nooit meer een grote lente-schoonmaak hoeven houden. Je kunt de missies vinden op de "launch pad" FlyLady.net
We zitten op dag 13: Dit is wat we tot nu toe doen: onze ochtendroutine, 15 minuten per dag rommel opruimen, en onze avondroutine. Ochtendroutine: -opstaan en aankleden incl schoenen, je haar doen en je gezicht -lees je reminders -lees je flylady mail -herken je negatieve gedachten en verander ze. Je bent nu een FLY-baby (FLY=Finally Loving Yourself) -2 minuten een hotspot opruimen -5 minuten een kamer opruimen -15 minuten rommel opruimen. Je kunt rommel niet organizeren! Avondroutine: -laat je gootsteen blinken -leg je kleding voor morgen klaar -hotspot opruimen. Het zal je de volgende morgen blij maken!` Er is heel veel informatie op de website en we willen niet dat je verward raakt. Vandaag ga je lezen over de kalender. Vele hebben een uitdaging met hun kalender. Als je dit hebt gelezen wordt het een stuk makkelijker om het te begrijpen. Het verhaal is hier te vinden.
Na gisteren de hele dag bezig te zijn geweest om manlief in Engeland te krijgen wil ik vandaag toch echt wat in huis gaan doen. Gisteravond laat heb ik nog wel even een stuk van mijn fornuis schoongemaakt en mijn avondroutine netjes afgewerkt. Verder heb ik om 14.00 een afspraak staan waar ik blijf eten. Daar hoef ik dus niet meer over na te denken. Vanavond ga ik ook samen met hun mijn manlief weer halen. Weer even heen en weer naar Eindhoven omdat vanaf schiphol niet gevlogen wordt of iig niet normaal... Ik wens jullie allen een goede zondag. Vandaag staat er niet teveel op de planning. Het is volgens mij verwen jezelf dag
Hmm, ik moet nog een nieuwe agenda en kalender kopen voor volgend jaar... Eens kijken of ik dat maandag gelijk kan doen.
Mijn man en ik gebruiken beide de agenda op onze telefoon en kunnen ook bij elkaar afspraken toevoegen. Er komt dit jaar voor het eerst dus geen kalender of agenda meer in huis... Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik dit jaar onze agenda meer kwijt was dan dat ik er gebruik van heb gemaakt
Ik heb op mijn verlanglijstje voor de kerst een organizing-agenda staan . Ben benieuwd of ik hem ook krijg. Anders ga ik hem zelf kopen
Goedemorgen Jeetje, alweer 2 weken aan het vliegen Gaat echt lekker hier. Als ik kijk hoe het huis er nu uitziet en twee weken geleden dan is het echt een wereld van verschil Ik ben nu bezig met het home blessing hour, maar ben zo stom geweest om mezelf in te dweilen Nu kan ik dus niets meer doen, zelfs geen administratie, want mijn random reader ligt ergens anders Ach, ff kwartiertje tijd voor mezelf is ook wel fijn Dag 15: deze week ga je het bed opmaken toevoegen aan je ochtendroutine. Zodra je voeten de grond raken, maak dan als eerste je bed op. Zo zorg je ervoor dat je het niet vergeet!
Mogé Bolkje en de rest Is even afwachten dan of de kerstman jou lief genoeg vind hahaha Ik ben ook heel blij wat er nu al veranderd is in het huis, hoewel manlief nog wat meer spirit mag gaan hebben. Gisteren heeft hij wel beloofd de slaapkamer nu wat netter te houden... ben benieuwd (ja hij is weer veilig thuis ) Het is niet handig jezelf in te dweilen, tenzij je natuurlijk een kwartiertje niks wil doen Hier komt vanmiddag home blessing our wel. Manlief ligt nog lekker te slapen (nog 3 minuten dan ga ik hem wakker maken) en we gaan zo nog ff de primarkt leegkopen dus dat komt nog wel. Gelijk het bed opmaken. Hij staat bij mij op de lijst dat ik hem op maandag eerst verschoon. Alleen tja.. moet wel manlief er uit zijn
Scheelt, bed op maken hoorde al bij mijn ochtendroutine, alleen nu in de vakantie ligt ml nog te snurken dus wordt het wat later.
Gisteren al de bedden verschoond omdat dochterlief gespuugd had. Vanochtend ook netjes opgemaakt, dus dat gaat ook goed! Meteen ook gestofzuigd en gedweild gisteren, was natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling, maar het was nodig vanwege vieze hondenpootjes. Vandaag heb ik eigenlijk helemaal geen zin, want dochter heeft me van 2 tot 4 wakker gehouden. Om 2 uur werd ze wakker en leek ze te willen spelen, maar goed, ik deed een dappere poging om er doorheen te slapen. Ze was ondertussen vrolijk aan het babbelen in haar bedje. Helaas werd het na een tijdje huilen en toen is mijn vriend toch maar even gaan kijken. Bleek ze een poepluier te hebben. Door het verschonen werd ze natuurlijk helemaal klaarwakker, ik heb haar toen even mee naar beneden genomen want mijn vriend moest vandaag gewoon werken, en anders bleef ze maar huilen. Beneden was ze helemaal door het dolle heen en heeft ze de stoelen verplaatst en weet ik veel wat. Uiteindelijk leek ze weer een beetje moe te worden dus heb ik haar weer op bed gelegd. Heb nu dus flinke wallen onder mijn ogen!
De missie van vandaag: We zijn in de slaapkamer Je missie van vandaag is een vuilniszak pakken, je timer te zetten en alles weg te gooien wat afval is. Hup hup hup en weg ermee. Soms hebben we verborgen afval in onze slaapkamers, spullen die zich voordoen als nuttige dingen, maar die in werkelijkheid afval zijn. Gooi weg die tijdschriften, reclamefolders, oude parfumflesjes die je nooit gebruikt, oude kleding die op je stoel ligt die je wilde weggeven of weggooien maar er nog steeds liggen, lege tissuedozen etc. Hup hup hup, weg ermee! Kijk je slaapkamer rond en vraag jezelf af of je iets ziet dat je als afval zou beschouwen als je in een hotelkamer was. Je slaapkamer zou je favoriete plek moeten zijn om je terug te trekken!