Ooit, heb t dan echt over 2 a 3jaar geleden. Was er een topic over tips in het huishouden. Er was een (amerikaanse?) site die je elke dag een 'opdracht' gaf om zo op die manier je huishouden beter op orde te houden. geweldige site vond ik dat en het hielp mij echt. maar na crash van mn laptop heb ik die site nooit meer terug gevonden en kan het topic hier ook niet meer terug vinden wie weet dit topic nog of liever, wie weet die site nog? ik ben een lichtgelijke sloddervos en wil dat zo graag veranderen maar dat lukt mij gewoon niet. I need that site EDIT: Het is gevonden. De site was van FlyLady. Vanaf hier ga ik (we? ) lekker aan de slag met FlyLady!! Doen jullie mee? FlyLady.net Meld je aan en je krijgt elke dag een email van FlyLady om je huishouden op orde te krijgen. Het is een amerikaanse site maar ik ga mijn best doen om het te vertalen voor jullie als je engels niet zo goed is
Ow super handig 😊 ik ben ook geen poetsmuts Om tijd te besparen schrob ik de douche terwijl ik douche 😁 verder doe ik elke dag wat en ben ik zo ongeveer een uur per dag kwijt aan het huishouden. Dat valt dus reuze mee! Scheelt wel dat we een vaatwasser en droger hebben, dat scheelt veel tijd.
Dat was flylady geloof ik.... Al gebruik ikzelf nu deze, is bijna hetzelfde enkel iets simpeler. Home - Slim Huishouden Kun je ook op fb aanmelden krijg je het weekschema via fb te zien 😁
ja super site was dat. je kreeg elke dag een mail met nieuwe opdracht en dat zorgde langzaam voor routine in je huishouden. elke dag je wasbak schoonmaken. simpel, klein maar wel een goed begin
Flylady is echt super Alleen heb ik het alweer een poosje laten versloffen. Al blijf ik sommige dingen wel gewoon uit automatisme doen, zoals de 2 minuten hot spot opruimen. Maar het mag wel weer wat serieuzer allemaal. Dus ik doe wel mee Gaan we beginnen met de baby-stapjes?
Wel heel handig Ik doe dat eigenlijk altijd al zo Ik heb in de ochtend voordat we naar school moeten altijd nog 20 minuten "over " ( ik plan graag ruim zodat er tijd is voor als er iets mis gaat) In die over tijd doe ik altijd de was. Ophangen buiten, of in de machine en droger. Ook neem ik vaak even de wc beneden mee door er snel een doekje doorheen te halen. Als ik koffie en thee maak in de keuken moet ik altijd even wachten tot het klaar is. 2- 5 minuten. Dan doe ik in de ochtend vaak de gootsteen schoonmaken als ik wacht...en in de middag de afwasmachine inruimen ( met spul dat op het aanrecht staat) en in de avond ruim in de afwasmachine op. Van die kleine dingen om even tussendoor te doen. Ik ga me misschien ook aanmelden voor meer tips
babysteps kunnen we doen. moet even kijken welke mailtjes ik ga krijgen. je krijgt dan iedere dag een mail. ik wil best het mailtje dat ik krijg hier neerzetten. en dan elke dag doe je een taak. taak van bijvoorbeeld gootsteen afnemen is iets dat je elke dag doet en dat lees je dan (voor zover ik weet) elke keer in dat mailtje terug
Ik doe het ook, al kijk ik bijna nooit meer op de site en heb ik me afgemeld omdat er veel te veel mailtjes kwamen. Maar de ochtend en avond routine zitten er inmiddels ingebakken en ook die wekelijkse dingen. Grappig ik heb jaren geleden zo'n control journal gemaakt en een tijdje geleden dacht ik, ik pak het weer eens op en ga mijn 'journal' bijwerken, maar ik doe bijna alles nog als toen. (werkt wel dus)
1e mail is binnen: Dear Friends, I want you to declare one area of your home a CLUTTER FREE ZONE. What is a HOT SPOT? Hot spot is an area of your home that collects clutter. Mine is my dining table and coffee table. If you put one piece of paper on this table and it begins to multiply, you have a hot spot -------------------------------------------------------------------- VERTALING: Creëer een rommel vrije zonde! Wat is een 'Hot Spot'? Hot Spot is een plek waar rommel zich verzameld. Bij mij is dat de eettafel. Leg je er 1 papiertje neer en vermenigvuldigd zich dat? Dát is een Hot Spot, een plek waar rommel terug blijft komen
Ik ga er eens kijken...ik ben denk mijn eigen flylady ik ben geen type om 1x per week een paar uur te poetsen. Ik houd alles elke dag bij en maak dus elke dag kleine poetsopdrachten die moeten gebeuren. Het werkt perfect..niet elke dag uren bezig maar wel elke dag alles superschoon.
En idd allergisch voor hot spots...mijn man is een hot spot verzamelaar...elke dag die stapeltjes weer weg doen.....vreselijk.
hier ook een hot spot lady vind het echt vreselijk maar krijg die cirkel niet doorbroken. vandaar dat ik hulp nodig heb haha. app? handig! meteen ff kijken