Wat kan ik hiermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door weegschaal18, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Misschien kunnen jullie mij helpen;

Ik werk voor een uitzendbureau voor allerlei verzorgingshuizen, nu is het al een aantal keer gebeurd dat ik ergens gestaan heb en dat ik daar niet op de dienstenlijst stond en dus weer naar huis kon gaan, erg vervelend want je verdient dat niks en ik kan wel de oppas voor mijn zoontje betalen. Nu moest ik vorige week ergens aan het werk en heb ik de dag er voor even gebeld naar het verzorgingshuis om te kijken of ik daar op de dienstenlijst stond. Ik stond daar niet op de lijst.

Toen werd ik de volgende dag gebeld waarom ik niet bij het verzorgingshuis aan het werk was? Dus ik verteld hoe en wat, werden ze toch boos! Ik had nooit het verzorgingshuis mogen bellen. Later heb ik een mail gestuurd en uitgelegd waarom ik gebeld had.

Nu krijg ik vandaag een mail dat ik niet meer mag werken voor het uitzendbureau, kan ik hier nog iets aan doen?

2. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    jeetje wat vervelend!
    Ik heb geen verstand van arbeidsrecht...wellicht de rechtsbijstand vragen?
    Dit lijkt me geen reden voor ontslag op staande voet, maar dat zou je moeten nalezen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou even een gesprek eisen bij het uitzendbureau. Wat verwachten zij nu van je? Dat je ergens heen gaat en dan telkens vervolgens weer onverrichter zake naar huis gaat omdat ze je niet opgeroepen hebben?!

Rare zaak...

4. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Vergeten er bij te zetten, ik heb morgen een gesprek, maar kreeg vanmiddag een mail dat ik niet meer voor ze mag werken.

Kan ik het juridisch loket bellen hiervoor?

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Inderdaad, zou zeker een persoonlijk gesprek eisen!

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Belachelijk zeg.
    Ik neem aan dat het uitzendbureau ook met fasecontracten werkt?
    Als je in fase 1 of A zit dan mogen ze inderdaad elk moment van je af, hoe oneerlijk dat ook is.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Rare manier van werken van dat bureau zeg.
    Ik werk zelf in de thuiszorg en wij werken ook met zzp-ers.
    Als wij daar iets aanvragen en zij vullen daarvoor iemand in, dan moeten wij hun minimaal 2 uur laten werken.
    Het is weleens voorgekomen dat wij idd iemand over het hoofd zagen op de lijst en dan moeten wij er dus echt wel voor betalen! Ook al hoeft diegene dan niet te werken.

8. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik krijg dus niks betaald als ik ergens voor niks sta, geen eens de reiskosten.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou lekker dan!

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wil je überhaupt nog wel voor ze werken? Zijn er nog andere uitzendbureaus waar je je kan inschrijven?

11. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ja ik werkte best veel bij een leuk verzorgingshuis had ik het echt naar mijn zin, dus dat vind ik heel jammer.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik had het uitzendbureau al lang opgebeld. Rare manier van werken. Zo horen ze niet met je om te gaan. Zijn ze nu helemaal betoeterd. Voor advies kun je altijd het juridisch loket bellen volgens mij.

13. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik heb ze ook aan de telefoon gehad, morgen heb ik een afspraak. Maar nu moet ik altijd mijn uren invullen via internet. Gister heb ik nog gewerkt en er is geen urenbriefje, ze reageren niet op mijn mails.

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.114
    1.823
    113
    Denk dat je hiervoor best even zou kunnen bellen bij juridisch loket

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou toch eens contact opnemen met het juridisch loket..

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Maar anderom, komt de fout net uit het verzorgingstehuis,

Vl heeft het ook meegemaakt dat uiteindelijk 3 man voor 1 opdracht waren via uitzendbureau, of dat het intern was opgelost, maar niet was doorgekomen bij het uitzendbureau ze zochten dan wel iets voor vl qua werk te doen,

17. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Helaas word ik dan dus echt naar huis gestuurd, behalve gister want toen werkte ik op een locatie waar ik dus vaker kom.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Op die manier zou ik zelfs niet eens meer voor hen willen werken.
    Wat zijn dat voor manieren?

Een gesprek zou ik er zelfs niet meer aan verspillen, want uiteindelijk zijn zij toch "de baas" en trek jij altijd aan 't kortste eind.

Kan je niet rechtstreeks bij een verzorgingshuis aangenomen worden?

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk iets anders zoeken.

19. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Vanmiddag heb ik een gesprek, ga het gewoon doen.

Rechtstreeks aangenomen worden weet niet of dat gaat lukken, er zijn geen vacatures, maar ga het wel proberen mocht niet meer via hun kunnen werken.

20. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Suces vanmiddag bij je gesprek!

Deel Deze Pagina