FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Aaah noukje wat een schat, en ik merk het ook na een weekje.... Kan ook meer hebben, sta niet te tollen op mijn benen als de kinderen op bed liggen maar jan nog ff tv kijken met mijn man!!

Denk dat hij het minder mopperen ook wel waardeert 😜

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En echt maar 17 minuten voor nodig!!

Speelgoed ligt nu wel op een hoop bij de kast, maar misschien straks samen met zoontje erin doen!

Hij was me nu al aan het helpen en de kleurtjes van de grote tafel op zijn tafeltje aan het opruimen 😍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,1 KB
      Weergaven:
      3
  3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Voor en Na. Was nog geen 10min bezig. Dochter zat alweer te zeuren dat ik moest komen spelen. Normaal zou ik dat meteen doen maar heb nu ff doorgezet en straks zoonlief van school halen. Spitsuur tussen 12 en 13u hier altijd. Dan om 14u weer terug naar school want hij heeft zijn aller eerste optreden. Officieel 2e maar vorig jaar rende hij van t podium af voor het nog begonnen was. Fingers Crossed dat hij nu wel durft

Maar keuken is iig weer helemaal fris :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    McGuyver, whaha jezus das lang geleden. DuckTape bedoel je? ja kan opzich wel maar vind dat zo lelijk haha. Vanmiddag maar eens brainstormen met hubby. die komt eerder thuis als verrassing voor zoonlief dat papa ook komt kijken bij zn 1e optreden op school

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ducktape idd!!

En een plank op een plank? Heel dun stukje triplex en daar onder haaks een stuk erop lijmen/schroeven.

Dat er dan tussen schuiven... Snap je ne? Haha

Netjes je jeuken!!!!! Echt ook een hotspot voor jullie he!!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zo.... Boterhammen gegeten met zoontje even gespeeld ook samen.

Dan hem in bed gelegd, en meteen door met mijn 15 minuten.... Al heb ik gesmokkeld 😳

Toen ik naar beneden liep heb ik meteen met de bezem ( die boven stond te verstoffen) meteen mijn trappen geveegd. Weer niet zo goed als ik zou willen, mijn perfectionisme schreeuwt!!!

Maar op het oog mooi schoon weer!

Dan begonnen en de timer aangezet.

De extra twee minuten heb ik gebruikt om snel mijn wc alle rommeltjes weg te gooien 😜 die zit ook in de gang dus hoort erbij.

Ben zeer tevreden!! Het is echt niet goed poetsen, maar gewoon ontrommelen. Alle rotzooi die verzameld is op zijn plek gooien, zogauw ik daaraan moet beginnen kunnen we dat opruimen!! Het ligt waar het hoort uit het zicht!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13 KB
      Weergaven:
      2
  7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    In de gang onze echte hotspots, nu geen vergeten post.... Offeuh een half opgegeten boterham van zoontje ieks!!!!!! Yackiebaba!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,4 KB
      Weergaven:
      2
  8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm heb mijn foto's anders gemaakt..... Nog op zijn kop 😠

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    netjes weer Antares!

gang valt hier weinig op te ruimen. pas nog aangepast. schoenenkast van de kids staat er nu(stond altijd in de woonkamer:() verder staat de hondenmand er en de gang is vol :p haal er elke dag bezem doorheen want mijn hond verhaart nogal...

ik speel beetje vals want kga vandaag mn nachtkastje doen, gister geen tijd voor gehad

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik ga straks het enige kastje in mijn slaapkamer even afstoffen. Staat niets op... Naja kleding maar die gooi ik in de kast dan maar. Komt wel als we die uit moeten ruimen haha.

Mijn bed had ik vanmorgen al op gemaakt, en de ramen open op alle kamers!! Hoort bij de ochtend routine, maar die kan ik nog niet helemaal.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn babysteps voor vandaag ook weer gedaan. Je kunt de ochtend en avond routines vinden op de website. Ik doe ze nog niet allemaal, hoeft ook niet!!

En heb wat van mezelf tiegevoegd!!

Dit is klad, ga het misschien als ik mezelf beloon met pc tijd wel netjes doen maar dat was nu niet belangrijk! Niet perfectionistisch zijn dus!!

Scheelt Eem hoop tijd eigenlijk.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,8 KB
      Weergaven:
      5
  12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zijn jullie nieuwsgierig wat er van mijn trap en gang vloer kwam terwijl ik het met de Franse slag deed?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,5 KB
      Weergaven:
      1
  13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Haha ja dat kan ik hier ook wel opvegen gok ik. Ik begin trouwens niet aan lijstjes maken want ik weet dat ik dan helemaal door sla. Ik ben een echte lijstjes-mens en kan rustig een boodschappenlijstje 10x opnieuw schrijven tot hij in mijn ogen perfect is. Elke 2weken doen wij online boodschappen en zit dat de hele woensdag lijstjes te maken met wat we gaan eten (bestellen voor 2weken) en wanneer we wat gaan eten. Vaak moet ik gaan schuiven en wisselen in het menu vanwege vers producten. Ik begin dan weer helemaal opnieuw met nieuw papiertje omdat ik niet van.krassen hou in mn lijst. En vaak bedenkt hubby savonds nog wat, zet ie t erop en kan ik weer opnieuw beginnen want dat is ander handschrift....

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ja dat is het perfectionisme wat je ook tegenhoud in het schoonmaken.

Je wilt niet weten hoeveel lijstjes ik schrijf... Bijvoorbeeld een dagje weg......... 😔

En ook wil je niet weten hoe moeilijk dit was... Opschrijven krassen en gewoon weg leggen na het overschrijven. Lady heeft ze perfect al uitgewerkt staan trouwens, enkel ik wilde Nederlandse 😜

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik wil nu super graag achter de pc duiken en ze perfect maken.... Maar doe het niet.

Heb water gedronken en kijk nu even tv totdat ik zo dochter moet ophalen van de bus.

16. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Dit topic en FlyLady is nieuw voor mij, maar ik ben nu al enthousiast. Vooral door jouw foto's Antares! Daarvoor dank! Ik moet wel zeggen dat ik de website niet heel toegankelijk vind.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jou dagelijkse routine lijstje, maar dat kan ik niet lezen helaas...

17. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wiehoe wat goed Antares je pakt het helemaal aan zoals het hoort met boekje. Netjes nu je tafel!
    Zo gemotiveerd ben ik niet hoor :)

Roozjuh netjes weer je keuken!!!

Ik heb eigenlijk helemaal geen hotspots als in een berg troep 😮 ben ik misschien verder dan ik dacht...
    ik ben alleen niet van het elke dag een beetje schoonmaken waardoor ik in het weekend tegen alles tegelijkertijd aan zit te hikken.

Visite is weg. Zoon is even aan het instorten en heeft even mama tijd nodig. Wij zitten met een filmpje op de bank. Het is een spannende tijd voor hem. We hebben veel visite en hij voelt dat zijn broertje bijna komt.

Straks doe ik de make up tafel :)

18. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik doe al een paar dagen met jullie mee en het is meteen al een stuk opgeruimder hier in huis :D

Vooral het dagelijks opruimen van hotspots werkt goed, die vervelende hotspot hier op de keukentafel bestaat niet meer!

Een tijdslimiet stellen is voor mij ook wel goed geloof ik, als ik bedenk wat ik allemaal graag zou willen opruimen hier in huis dan begin ik er maar liever niet aan ;)

19. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Zo make up tafel klaar wat een zooi zeg! :)

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zal het Engels wel even vertalen maar word morgen ben ik bang, ben Altojd uitgeput van sporten.

Mijn aanfepaste schema dus, het origineel kun je op de site vinden.

Deel Deze Pagina