FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Familie fun day vandaag weer! Hoe is jullie ochtend routine gegaan?

Ik ga zo naar zwemles en daarna nog de laatste dingen doen voor dochter haar verjaardag vanmiddag.

Fijne zaterdag allemaal!!

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dat bedoel ik inderdaad ;). En met de tweede ' normaal', bedoel ik dat ik eigenlijk al blij ben als ik op een dag de was doe, de wc een doekje heeft gehad en de ergste kattenharen zijn opgezogen ;). Dus niet allerlei extra dingen alleen, zoals een nachtkastje... Maar ik blijf lekker lezen en sluit wel aan als ik denk dat dat gaat!!

Sanna, doe jij wel mee?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wie wil de babysteps van vandaag er even op zetten?

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Geen BabyStep vandaag. Family Fun Day

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nou niet met alle klusjes Sallie... ik had al mijn eigen verlof lijstje waar veel op stond. Maar ben het grootste gedeelte van de dag bekaf dus ben ook blij als ik de normale dingen gedaan heb.
    Wij hebben ook geen "hotspots" in huis alles wordt meteen opgeruimd. Kost even veel tijd als ergens zo neerleggen. Straks na de bevalling zal het helemaal anders zijn.

Weet dus niet of de methode zo geschikt is. Ik heb gewoon af en toe een schop onder mijn kont nodig :p

Ik kan trouwens het gevorderde schema op de site niet vinden. Erg onoverzichtelijk.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoe gaat het ermee vandaag lady's?

Hebben jullie de Sneek peek gezien van komende week?

Fijne zondag!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zondag :

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Genieten :

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Herinnering :

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lunch zit nu in de oven :p
    de Walk in the Park net gedaan. helaas regende het hard, 1 kind die er steeds vandoor ging en 1 kind die bleef staan omdat ze boos was... ik was niet bepaald vrolijk.. maar ach, dat was ook niet de taak van vandaag :p je moest lopen, stond niks over je humeur ;)

maargoed zo dus ff lunchen, dan nog ff wat opruimen en dan komt mn schoonmoeder op visite

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Haha, kids hadden er dus echt geen zin in.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo lady's!!

Een goede maandag morgen, hoe ging jullie ochtend routine vandaag en in het weekend? Niet laten versloffen nu he! 😉

De nieuwe zone deze week voor de aankomende twee dagen is de living/familie room, aangezien dat ze in Amerika ook een aparte eet kamer enzovoort hebben nemen wij hiervoor ons zitgedeelte en de speelplekken van de kinderen. Splits de woonkamer in zones op 😂

Vandaag wil ze dat je 15 minuten besteedt aan het globaal opruimen van alle rondzwervende rommel die niet op deze plekken thuis hoort.

Je weet wel de dingen die achteloos op een stoel zijn gehangen of ergens in een hoekje op een hoop beland, zelfs allerlei spulletjes die op de grond zijn beland worden nu verzameld en opgeruimd. Vaak merk je deze dingen al niet eens meer op omdat ze al zo lang er liggen, dat ze bijna onderdeel van de inrichting zijn geworden 😂 eruit die zooi!! Als het niet hier hoort, dan vliegt het nu ergens anders naartoe!

Dit houd natuurlijk niet in dat je drie uur continu moet gaan staan ruimen en poetsen he! Doe zoveel mogelijk in jouw 15 minuten.

Wie gooit de baby step er even op?

Succes vandaag meiden!

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Vandaag voor mij geen flylady op de routines na. Het is maandag en voor mij betekent dat simpelweg; MIJN dag.
    Mijn vriend weet dat, het was zelfs zijn idee.

Klinkt gek maar maandag is de dag dat mijn zoontje nog lekker bij de gastouder is en ik een dag voor mijzelf heb. Op maandag ben ik dus alleen thuis en dan dans ik. Dans is voor mij een manier om te kunnen spreken zonder woorden, naast de therapie die ik volg om trauma en verdriet te verwerken geeft dans me de mogelijkheid om dingen los te kunnen laten. Elke maandag laad ik mijzelf weer op :) Op maandag mag ik van vriendlief niks doen in huis totdat ik helemaal klaar ben met dansen en desnoods een beetje bij-slapen.
    Behalve dat is het ook gewoon de dag die ik gebruik om te trainen voor de wedstrijd in Oktober. Zo zin in!

Dus sorry flylady; maar die zone van vandaag kan mijn rug op :D
    Die doe ik er morgen wel gewoon bij. Of niet. Ik zie wel :p

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Goed voor je!!

Lady geeft ook aan bij het weekschema dat er een dag voor rust, jezelf is. Bij haar op dinsdag, maar mag elke dag zijn!

Gewoon wel de routines doen, en opruimen achter jezelf en geen probleem met de taak!!! Geniet ervan meid 😃

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey fly dames, zijn jullie weg gewaaid?? Wat een wind!!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zo kwas ff de verkeerde kant op gewaaid :p idd want een storm!
    maar we zijn er weer en gaan nog steeds door met 'vliegen' ;)

15min huiskamer, das mooi taakje. ligt hier genoeg dat niet op zn plek ligt. tasje hier, jasje daar. sloffen onder de bank, kinderstoel die terug de speelhoek in moet maar nu midden in mn woonkamer staat... ja komt helemaal goed vandaag!

gister visite gehad van mn schoonma, ze kunnen volgende week niet dus kwamen nu alvast voor mn verjaardag. was blij dat t huis aan kant was :D ze stonden 3u eerder voor onze neus dan we dachten. enige wat rommelig was, was de wc. moest prullenbakje nog ff legen enzo en kleedje terug leggen die net uit de was kwam. heerlijk om niet meer als een tornado door het huis te moeten omdat er visite komt :D

ik zal ff de BabySteps opzoeken. welke dag zijn we aangekomen? :p

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    9??

Ja fijn he!! Ik had boven nog rommel, maar schaamde me niet zo erg meer ervoor!! Nicht moest even boven zijn.

Je kon namelijk zien dat ik bezig was geweest en daar was het schoon!!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb mijn extra 15 minuten vandaag mijn dochter haar kamer gedaan!

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En na! Stuk gedaan 😆

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    De deur ging op eerste foto niet verder open...

Deel Deze Pagina