FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    BabyStep: Day 10

Morning Routine
    Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
    Look at your posted reminders in the kitchen and bathroom
    Recognize the negative voices and change them.
    Put out your Hot Spots for two minutes
    Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!

Before-Bed Routine
    Keep your sink shining
    Lay out your clothes for tomorrow
    Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!
    We have already been using our timers for two minutes and now five minutes. Today we are going to learn the power of just 15 minutes. You can do anything for 15 minutes. This is all about getting started and giving ourselves permission to stop when the timer goes off. You cannot restart the timer. This is not a race to finish in 15 minutes, either! The timer helps to keep us focused on what we are doing.
    Now, set your timer for 15 minutes and go gather up all the trash you can find to throw away and put it in the garbage can outside. Then set your timer for another 15 minutes and sit down and put your feet up and read a favorite magazine until the timer goes off.

Your timer is a powerful tool to get your started, keep you focused, and help you to not crash and burn.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En nu wel!!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Al gedaan die babysteps lol, 15 min rotzooi van badkamer en overloop en slaapkamer gehaald in 15 minuten.

Nu mijn 15 minuten na!! Haha

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heel nice ! ziet er goed uit

hier weinig op te ruimen in kinderkamers. ze mogen hier namelijk geen speelgoed op hun kamer. dus enige wat er staat is bed en een kledingkast. bij zoonlief nog klein bureautje en een bank. bij mn dochter een peuterbed die we willen omtoveren naar een lounge bed/bank

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik moet wel speelgoed op slk.... Geen ruimte in woonkamer helaas. Daar ligt ook wel speelgoed maar boven dus ook...

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zoals je ziet is het hier echt gewoon een tering bende... Ik heb het jaren laten versloffen....

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Jullie zijn goed bezig dames!

Ik stop ermee.
    Alles wat ik wilde doen voor de bevalling is zo ongeveer gedaan. Ik ga mij nu focussen op bevallen :p

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hihi, heel veel succes!

En gewoon ff mee kletsen mag ook hoor.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Succes met de bevalling alvast! En geniet van je kleine straks. Als je alles op de rit heb ben je hier natuurlijk gewoon weer welkom :)

10. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Mag ik ook mee vliegen? Ben onlangs voor de zoveelste keer begonnen met proberen wat routines in te bouwen. Niet helemaal exact de routines van Flylady, maar een combinatie van haar en van mezelf :)

Naast de routines probeer ik steeds kleine beetjes te doen - al is het maar 5 minuten. Voorheen deed ik dingen niet als ik ze niet helemaal af kon maken (of in ieder geval dat was mijn excuus voor mezelf) maar ik probeer steeds mezelf te overtuigen dat iets voor 5 of 10 minuten doen en ergens een deukje in slaan nog altijd beter is dan het maar gewoon opgeven van te voren :p

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Tuurlijk ben je welkom! Je kan meteen instappen bij BabyStep 10. Deze is paar berichten terug te lezen. Elke dag doen we een stapje verder. Als je vragen heb stel ze gerust! Succes en leuk dat je mee doet :D

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik ga vanaf volgende week ook maar eens meedoen. Mag ook wel wat meer routine inkomen hier. Deze week staat helemaal vol gepland. Dus geen tijd voor extra dingen en mijn energieniveau is al tot een dieptepunt gedaald door de zwangerschap... Het enige wat ik deze week echt wel af wil hebben is de studeerkamer. daar is bij ons in huis echt het ergenispunt, dus ik doe nu elke dag wat.
    Ik doe al wel 2 weken een ochtend en avondroutine. Erg fijn om 's ochtends beneden te komen in een opgeruimde keuken :D. Nu alleen manlief nog even aansteken, die laat zoveel slingeren....

13. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Bedankt!! Er valt bij mij ook gewoon niet veel meer te flyen alleen maar bijhouden :)

En routines tja moet straks sowieso weer in een ritme komen met twee ipv één kleintje :p

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zone 5: Mission #2 Tuesday
    Dear Friends:

Today we are back to the Living Room!
    Let's have a detailed vacuuming session. This means to vacuum the room, making sure to get up against the baseboards and to get under the furniture. Please be careful that you don't hurt yourself trying to move furniture. If it is too difficult to get under the couch or chairs then just try to get as close to the base of the furniture as you can. Don't forget the corners!

Have fun and don't get sidetracked!

-------------------------------------------------------------------------------
    BabyStep 11:
    Morning Routine:
    - Get up and get dressed to lace-up shoes; fixing your hair and face
    - Look at your posted reminders in the kitchen and bathroo
    - Recognize the negative voices and change them.
    - Put out your Hot Spots for two minutes
    - Five-minute Room Rescue (pick any room in the house). Set your timer and go!
    - Spend 15 Minutes decluttering each day. You can’t organize clutter!

Before-Bed Routine
    - Keep your sink shining
    - Lay out your clothes for tomorrow
    - Put out your Hot Spot. It will make you happy in the morning!

Today we are going to add another page to our Control Journals. We are going to call this our “Inspirational Page.” On this page, I want you to spend 15 minutes writing down some of your favorite inspirational phrases.
    Some of mine are:
    .You can do anything for 15 minutes
    .Housework done incorrectly still blesses your family
    .You can’t organize clutter; you can only get rid of it.

I know you have others that you love. Use this page as a place to write them down when you see something that touches your heart.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    15 minuten besteden aan zinnen die me inspireren... Wacht tot ze 18 zijn, ja je mag ook gaan slapen vandaag, kut met peren vandaag morgen enkel kut of peer...

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nice, haha ik heb niks om op te schrijven..... 😔

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En het gedetailleerd stofzuigen... Shit juist vandaag! Mijn allerdrukste dag van de week bijna, ben altijd weg vanaf 11 tot 19 dan..... 😒

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    stofzuigen, haha dat is hier redelijk onmogelijk als mijn dochter erbij is. die wil t zelf doen... maar of t dan ook goed gedaan is achteraf... :p haha

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wel mijn 15 minuten en zullen we maar zeggen 5 min room rescue en 2 min hot spot opruimen erbij.... Wou het ff af maken.

Nu fruit eten, daarna doe ik wel ff 15 minuten de vloer stofzuigen.... Helaas niet perfect dan, mijn wk gang en keuken zijn 1 vloer dus die moeten tegelijk he...... Maar eens zien hoe ver ik kom! Onder de bank ligt nog een hoop zooi, dat wil ik weg hebben in die 15 minuten. Ligt eraan hoe het gaat, moet me ook nog voorbereiden voor mijn afspraken en de oppas voor zoontje. 😉 tas pakken.... Had ik eigenlijk gisteren kunnen doen maar vergeten 😳

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh schattig hihi, mee stofzuigen!

Heb je geen nepperd voor je kleine? Of een tweede? Ik heb er boven ook een... Haar in de keuken jij in de kamer, en daarna ruilen 😜

Succes ermee hihi

Deel Deze Pagina