Gisteravond kwam ml thuis met een cadeautje... een 'things to do' boekje! Die weet hoe die z'n vrouwtje gelukkig maakt Na het avondeten leg ik de kids op bed en doe ik mijn avondroutine en plof ik op de bank. Als ik de rest vd avond nog klusjes bedenk, schrijf ik ze op. Dan zijn ze uit mijn hoofd en kan ik weer relaxed tv kijken, rondsurfen of vriendinnen bellen. Vandaag 2 mannen over de vloer die nieuwe frontjes in de keuken komen plaatsen (deurtjes waren binnen 2 jr al verkleurd). Irritant dat ik niet lekker mij eigen gangetje kan gaan. Maar goed, ziet de keuken er straks wel weer strak uit! Volgens Flylady is de daily focus vandaag planning. Weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet... Verder staat strijken (blègh) en het toilet beneden voor mij op het menu. Zal het washok ook een kwartiertje meepakken. Stofzuigen doe ik vandaag pas als de keukenmannen weg zijn, anders blijf ik bezig wat ze lopen steeds in en uit met hun modderpoten
Droppiedrie; Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik in kan plannen en heb die in mijn control journal gedaan. Ben er toch maar mee begonnen en eigenlijk vind ik het wel handig. Hier het lijstje met dingen die ik plan en verdere standaard 'dinsdag dingetjes'; (Edit; ugh... sorry voor de gedraaide nek....) Verder kun je bijvoorbeeld ook nog activiteiten met de kids inplannen, if een plannetje voor date-night.
Ik begin beetje in te zakken met taken merk ik. heb er geen energie voor. doe nog wel mn aanrecht maar merk dat ik dat elke keer flink aant uitstellen ben. heb een ziek knulletje thuis die 24/7 mn aandacht wil en mn energie opzuigt samen met zn zusje. mn bed doe ik wel netjes, de kids ook. merk dat ik begin door te slaan met lijstjes. na het lijstje van gister die ik hier had gepost, waar ik overigens 2u mee bezig ben geweest, ben ik net mn boodschappen lijstje gaan maken incl menu's wat we komende 2weken gaan eten. ben met dit lijstje letterlijk hele ochtend mee bezig geweest(met tussendoor eten en spelletje met de kids) maar merk dat het weer de hele verkeerde kant op gaat oja zaten gister 'Levenslang met Dwang' en 'Bizarre Eters' te kijken. En mijn man herkende onwijs veel dingen dat ik ook heb of heb gehad. en soms ook weer aant ontwikkelen ben. Bij mij is het gelukkig niet zo extreem hoor maar herken vaak wel dingen die voorbij kwamen in beide programma's
Vandaag alle andere oppervlaktes in je badkamer schoon maken. Randjes van je bad, wc spoelbak enz.. Succes!
Ha, dat komt goed uit, want de badkamer doe ik altijd op woensdag (en dan neem ik alle randjes etc al mee hahahaha) Zijn er nog nieuwe babysteps, want ik heb zit speuren op de site, maar ik zal wel blind wezen, want vinden doe ik ze niet.
Oeh roozjuh, niet in doorslaan he? Balen dat het zo slecht gaat met de kleine... Hier inmiddels alles weer opgepakt. Gisteren de home blessing gedaan. Pfoeh, was ff flink doorpakken maar t werkt wel Verder heb ik een aantal andere plekjes als hotspot benoemd. Was de rommel-hotspots al kwijt omdat we nu allemaal wat beter troep achter onze kont opruimen. Nu hebben we twee kleine trappetjes in huis, drie treden naar de woonkamer toe en richting de keuken. Die trappetjes heeft de woningbouw de magische kleur WIT gegeven en we mogen ze niet een andere kleur verven. Je raad het al; die zien er dus altijd vies uit. De trappetjes zijn nu benoemd als hotspot en die maak ik dus dagelijks ff snel schoon met een spray en doekje. Maakt een enorm verschil!!
BabyStep: Day 20 Morning Routine Get up and make your bed get dressed to lace-up shoes, hair, face Recognize negative voices and change them Put out your Hot Spots for two minutes Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go! Spend 15 Minutes decluttering each day. You cant organize clutter! Look at your Control Journal. Your Post-It Notes remind you Before-Bed Routine Keep your sink shining Lay out your clothes for tomorrow Put out your Hot Spot. Look at your Control Journal check list. Time for bed; consider yourself tucked in! Include laundry in your morning and evening routines; this makes getting up and getting dressed much easier. Laundry doesnt take long to do when we dont procrastinate one of the five steps: sort, wash, dry, fold, and put away. It only takes a few short minutes. When you include laundry in your routines everyone is blessed; a load a day keeps Mt. Washmore at bay FlyLady Tip: Start a load of laundry after everyone has had their baths in the evening. Then when you get up in the morning place it in the dryer. Fold and put away as part of your morning routine
Roozjuh, niet doorslaan he! Ik probeer me ook niet 'schuldig' te voelen als ik mijn lijstje niet heb afgewerkt, maar te achterhalen waaróm het niet is gelukt. Was het teveel? Dan minder inplannen. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik er 's middags gewoo geen zin meer in heb. Oplossing: zo veel mogelijk 's ochtends doen. Heb ik erbovendien het langste plezier van dat het netjes is. Vandaag ook niet vergeten van de zon te genieten he?!
DroppieDrie, zo doe ik het ook. Afgelopen maandag lang niet alles kunnen doen doordat we onverwachts gingen kijken voor een nieuwe slaapkamer, daardoor gisteren een hele lange lijst. Die heb ik voor het grootste deel weggewerkt en vandaag doe ik de overgebleven dingen en vanmiddag lekker naar de speeltuin met de kinderen. En wat vandaag niet afkomt doe ik morgen weer. Maar ik moet even zeggen dat ik heel blij ben met deze topic. Het huis begint eindelijk weer opgeruimd en schoon te worden. Dat is ook nodig want we willen de zolder gaan opknappen, zodat wij daar kunnen gaan slapen. En als dan het hele huis een puinzooi is dan is er helemaal geen doorkomen meer aan.
even kort, zit een broodje weg te werken en mn mail ff na te kijken Heerlijk weertje!!!!!! normaal gooi ik beide kids op woensdag middag hun bed in maar denk dat ik ze er niet in ga krijgen vandaag lijstjes, wat een horror. mn man zei gister nog dat ie zo trots was dat hij maar 1 papiertje zag liggen voor een lijstje. totdat hij mn 'sercret stash' vond, 6 kladjes vraagje he. hoe spelen jullie kids in de tuin? lekker rustig of roepen en zingen ze er vrolijk op los? mijn buren zijn vreselijke zeikerds en hebben overal last van. mn hond als die gaat blaffen bij de deurbel(al een Klacht gehad via woningbouw wat overigens ongegrond is verklaard) en ze zeiken altijd dat we luidruchtig zijn. maar wtf? het zijn kinderen van 5 en 2. die zingen nou eenmaal, spelen vader en moedertje en ja, gillen wel eens naar iemand gedag aan de andere kant van het hek als ze vriendje voorbij zien lopen
Hmm ik heb ook zulke zeikburen, maar heb rondgevraagd en niemand heeft last van onze kinderen. Ja ze gillen wel eens maar overdag is dat niet erg. Ik laat ze niet voor 9 buiten in vakanties... En na 20 ook vaak niet meer, uitzonderingen daar gelaten. Hadden ze maar niet in een nieuwe jonge wijk moeten gaan wonen. De te koop borden zijn net zo veel aanwezig als de geboorte.... Lijken wel paddestoelen zoveel!! Ik trek me er dus niks van aan. Pfffff mijn douche deuren worden niet schoon... Hoe krijg je due waterdruppels kalk eraf? Heb al behoorlijk geschrobt en chemische middelen gebruikt.
Ik heb geen douche deuren. wij hebben een open douche gedeelte. maar probeer eens St Marc. en daarna even heel goed spoelen
o en over de kids. ja ze gillen hier ook wel eens. maar dat zeikwijf van hiernaast weet blijkbaar niet meer hoe t is met kleine kinderen (zelf 2 zonen van 11 en 17 ofzo) maar dat mens zeikt om alles. nu mijn kids lekker in de tuin spelen is zij naar binnen gegaan met een hele diepe zucht vorig jaar trok ik me er nog wat van aan maar ze kan nu de pot op met haar klachten en meldingen
Heel gezond toch, dat kinderen vrolijk buiten spelen! Lekker laten zeiken en niets van aan trekken hoor. Hier spelen ze ook tussen 10.00 en 19.00 buiten. Dan maken ze de nodige herrie, hoort er nou eenmaal bij. De overburen zijn aan het verbouwen, dat is pas een kabaal! Maar ook dat hoort er bij, anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen . In ben trouwens ook een lijstjes-fan, maar niet problematisch (vind ik zelf). Het geeft me juist houvast! Anders blijft het maar malen in mijn hoofd... Wat een super heerlijk weertje trouwens! Zit al de hele middag buiten. Ik hoop dat ik me er vanavond nog toe kan zetten de bovenverdieping te stoffen en de financien te doen. Dan heb ik m'n hele lijstje voor vandaag gedaan. Geeft een voldaan gevoel!
top weertje! zijn de hele dag buiten geweest en eigenlijk niks int huis gedaan, sry FlyLady eten net gemaakt en zo nog ff de vaatwasser doen en bezem door t huis beneden halen en dan plant ik mn butt op de bank
heb geen oude tandenborstel maar heb vorige week alles flink staan boenen en schrobben, telt dat ook ?
BabyStep: Day 21 Morning Routine - Get up and make your bed - Get dressed to lace-up shoes, hair, face - Recognize negative voices and change them - Reboot your laundry - Put out your Hot Spots for two minutes - Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go! - Spend 15 Minutes decluttering each day. You cant organize clutter! Before-Bed Routine - Keep your sink shining - Lay out your clothes for tomorrow - Put in a load of laundry - Put out your Hot Spot. - Look at your Control Journal check list. - Time for bed; consider yourself tucked in! FlyLady Tip: To make it easier to put away your clean laundry; clean out one drawer for each member of the family. This will keep you from living out of laundry baskets and searching for what to wear!