FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Grrmbl kom niet op gang, ben moe. Vanmorgen ook niet mijn hele routine gedaan......

Naja net wel ff dochter haar kamer iets anders ingericht. Nu hopelijk kan ze meer spelen met haar poppenhuis.

Wat denken jullie? Zou ik de ladekast weg doen? Zit eigenlijk alleen zooi in nu wat ik nog nergens weg kreeg... Zat te denkenden bureautje te kopen zodat zei kan knutselen boven enz....

2. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Hmm geen idee Antares..
    Vind ze wel leuk denk ik :)
    De vraag is alleen hoe lang dát dan weer netjes blijft. Misschien bakjes maken voor de spulletjes? Bij de action heb je volgens mij wel van die speciale ladeblokjes in buro formaat, perfect voor knutselspul!

Hier een gekke ochtend. Zoonlief besloot uit te slapen.
    Nou, dat heb ik nog nooit meegemaakt dus ik maakte er naar gebruik van en deed even met hem mee ;)
    Verder wel de ochtend routine gedaan. Alleen de was nog maargoed die is toch met anderhalf uurtje klaar.

Kranen zijn ontkalkt. Jemig, wat een pokke werk... en nu stinken mijn handen naar azijn!! Maar ach, ze glimmen allemaal! :D
    Straks boodschapjes doen, daarna samen met zoonlief nog wat groenten in onze moestuin planten. De radijsjes gaan al super goed! Ook de wortel begint al een hoop groen te krijgen. Broccoli schiet door helaas.... maar die laten we staan want die bloemen trekken bijen aan, gezien het slecht gaat met de bij vinden we dat wel een goed idee. Mijn vriend is gek op allerlei beestjes dus ook die is er wel blij mee. Ik ga nog een keer nieuwe broccoli erbij zetten en als die ook niet wil lukken trek ik die er maar uit. Kan ik er beter aardbeitjes planten :) jammie jammie!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Antares. de Stuva serie van Ikea is helemaal geweldig, die hebben wij hier ook. je kan zelf de combinaties maken. laadjes, deurtjes, open kastje. bureautje met of zonder speelbak eronder. beide kids hebben hier een kledingkast ervan op hun kamer. hebben 1 bureau en een lade kastje. wil nog wat kasten erbij maar t geld hebben we ff niet :p

Noukje leuk zo'n moestuintje! hier wel wat appie plantjes maar de doen t niet echt dus die gaan de kliko in van de week. kids kijken er ook niet naar om

Ook hier paar kids die erg laat wakker werken en ik zelf ook. zoonlief halve nacht wakker geweest door nachtmerrie. dus ook ik halve nacht wakker geweest met als gevolg dat ik nu echt gesloopt ben. vaatwasser net gedaan en staan nog wat dingen die er niet in passen. dus straks nog maar een vaatje doen

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Lekker hoor, die uitslapers! Hier zijn ze de laatste dagen alledrie tussen 6 en 6.30 al wakker. Vanochtend de routine gedaan en boodschappen gehaald. Daarna begonnen met het uitmesten van de speelgoedkist en kast van mijn dochter. wat een zooi! Twee zakken kunnen direct weg en 2 zakken verkopen met Koningsdag. Komt er weer nieuwe zooi voor terug ben ik bang. ;)

Bah, kraan schrobben met een tandenborstel. Klinkt als een rotklus.. In keuken of badkamer? Ik neig naar uitstellen, maar ken mezelf, dan komt het er helemaal niet meer van vandaag... Nog even een broodje en een kop thee om moed te verzamelen!

5. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    We hebben trouwens beneden een knutseltafel, omdat ik ze boven nog niet helemaal vetrouw met lijm, stiften en een schaar... Boven spelen ze voornamelijk met barbies, lego, auto's en boekjes. Ik zit ook te twijfelen of er een bureautje moet komen op de kamer van mijn dochter. Ze gaat na de zomer naar groep 3, geen idee of ze dan al huiswerk krijgen...

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    huiswerk in groep 3, geen idee. mijn zoontje gaat (hoop ik) ook naar groep 3 dan. maar dat is nog maar even de vraag. omdat hij wat moeite heeft hebben wij hier al regelmatig huiswerk voor hem. gewoon wat oefeningen maar dit doen we aan de grote keukentafel. huiswerk doen we hier beneden totdat hij er geen hulp meer bij nodig heeft

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Vraagje, waarmee halen jullie de kalk rond de kranen weg?

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    DroppieDrie, hier krijgen ze geen huiswerk in groep 3 en 4. Vanaf groep 5 komt er wel eens wat mee naar huis als ze het niet af hebben.

9. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hier hebben we gelukkig geen zeurderige buren. Eerder wat luidruchtige buren overdag als ze buiten zitten en soms enorme lol hebben. Maar dat is meer gezellig dan vervelend. Ik zorg er wel voor dat het trouwens niet te luid wordt in mijn tuin, want daar houd ik zelf ook niet van (en vooral mijn oudste gastkindje kan een lawaai produceren :$)

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kalk? jif of cif werkt er volgens mij wel tegen. en anders werkt St.Marc overal wel tegen :p maar wel goed op je kleding passen. bijt namelijk overal doorheen

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier geen huiswerk hoor, ze zit in groep 3 nu.

Daar heb je gelijk in eigenlijk vertrouw ik ze wel met die spullen boven........ Goeie!

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    tegen kalk heb ik schoonmaakazijn gebruikt. probleem is alleen dat ik nu niet weet hoe die azijn-lucht uit mijn handen krijg :D

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat vervliegt toch heel snel weer, nog last van nu?

14. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Brrrr de kraamverzorgster heeft alles op andere plekken opgeborgen... nog heel even dan kan ik weer flyen :p

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hihi, hoe gaat het Sanne!! Gefeliciteerd nog!

Vandaag gaan we lekker onszelf verwennen, dus een heerlijke douche of bubbelbad nemen om te ontspannen! Niet om alleen maar schoon te eorden, maar tijd voor jouw alleen.
    U
    Daarnaast ga je in de extra kamer even de plek waar jij graag zit opruimen, alle hotspots die eromheen ontstaan leeg ruimen zodat jouw zitplaats jouw persoonlijke troon word!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Sanna nog gefeliciteerd!! :D

Taak van vandaag al gedaan. Heb net de woonkamer en keuken opgeruimd. Alleen nog ff doekje overal langs halen, vensterbank enzo. En dan ben ik weer klaar voor vandaag. Hot Spot gaat mn eettafel worden waar ik vaak aan zit(waar de laptop ook op staat)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    BabyStep: Day 22

Morning Routine
    - Get up and make your bed
    - Get dressed to lace-up shoes, hair, face
    - Recognize negative voices and change them
    - Reboot your laundry
    - Put out your Hot Spots for two minutes
    - Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go!
    - Spend 15 Minutes decluttering each day. You can’t organize clutter!

Before-Bed Routine
    - Keep your sink shining
    - Lay out your clothes for tomorrow
    - Put in a load of laundry
    - Put out your Hot Spot.
    - Look at your Control Journal check list.
    - Time for bed; consider yourself tucked in!

FlyLady Tip: Many years ago I put together my office in a bag. I kept everything I needed to make grocery lists, write thank you notes, and pay bills. All I had to do was grab and go. I didn’t waste time waiting in doctor’s offices or football practice. Mini office supplies are available during back to school time. Start building your office in a bag.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Verdorie.... Ging zo goed met afspraken enz.... Ben ik toch nog mijn fysio vergeten woensdag....boehoeeee...

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    slimmie! maar ik ken t probleem wel hoor. ik heb nu een agenda gekocht en dwing mijzelf daar alles in te zetten. heb alleen de frustratie als het in mijn ogen niet netjes is opgeschreven. zo schreef hubby er iets in en ik begon half te flippen want zijn handschrift is echt om te janken. slaat nergens op en was natuurlijk super lief bedoeld :p

ik gebruik notities op mn laptop trouwens heel vaak. soort Post-Its maar dan op je pc/laptop :p super handig!

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb mijn telefoon agenda daar chrijf ik alles in, heb ook gekeken avond ervoor, ochtend ook nog... Maar toch ontschiet het me dan...

Deel Deze Pagina