FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn dingen die ik vandaag gedaan heb....

Mount washmore op mijn slaapkamer getackeld...hij zit nu gesorteerd in manden! Meteen wat dingen weg gebracht naar de milieu straat, een goed doel en mijn nichtje (doos stond al bijna 3 jaar klaar om daar naartoe te gaan....schaam!)

Ennnn waar ik nu het meest trots op ben...3 uur bijna bezig geweest met tussenpozes, netjes 15 minuten per keer!!

Mijn magnetron!!

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Dankjulliewel het gaat goed. De tweede is wel anders dan de eerste. Ik kan niet op elk gewenst moment slapen :p

En het huishouden heeft nu absoluut geen prioriteit

Lekker bezig Antares!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Antares, glimt mooi! Mount Washmore haha

Vandaag aanrecht aangevallen. Vaatwasser 2x aangezet, wasje gedaan. Geverft met de kids(wat een hell) en nu ga ik richting bed. Morgen vroeg eruit, opweg naar Teugen. Mn pa is morgen jarig, 60. En hij gaat als verrassing parachutespringen. Vroeg mn bed uit :p gelukkig maar 1 kind mee, de andere moet zwemmen

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoe was date night?

Vandaag familie fun day! Iets leuks doen samen!

Vergeet je routines niet he 😊

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Gefeliciteerd met je vader! En hopelijk heeft hij een leuke sprong!!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Sanne fijn dat je toch geniet 😊

En idd wel ff schakelen he, ik had het geluk dat dochter naar de dagopvang ging met een busje... Dus veel tijd voor de jongste.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Vandaag geen tijd gehad voor opruimen of whatever. Moest 7u mn bed uit, zoonlief naar zwembad, dochter mee hond uitlaten, ontbijten, spullen inpakken. Toen meteen weg en waren na het eten paa thuis. Kids naar bed en toen dood neer gevallen op de bank :p net zelfs in slaap gevallen... Morgen lekker uitgebreid wakker worden en dan gezamenlijk ontbijten en weer verder met de routine

Sprong van mn pa was echt super! Er werd tijdens de sprong gefilmd en konden de dvd meteen kijken erna. Heel vet!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Weekend weer voorbij!

Hoe was jullie weekend?

Vandaag gaan we verder in de grote slaapkamer, we gaan naar boven kijken! Alle spinrag en stofnesten weg halen aan je plafond en muren.

Ook besteden we deze week elke dag 15 minuten extra ontrommelen als je daar nog mee bezig bent. Is het al schoon, 15 minuten aan een extra taak besteden is ook fijn!!

Succes vandaag, en vergeet je routines niet!

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zoooo spinrag weg! Alleen boven de grote kast.... Maar euh daar kan ik niet bij!!! Ben te klein en moet dus een trap naar boven slepen.....geen zin in nu.

Doe ik van de week wel als ik toch alle oppervlaktes schoon moet maken nog 😜

Meteen nog wat rommel verplaatst....jaja weg doen!

Maar dit mag niet weg, hoort niet in de slaapkamer, zal het op zolder achter het schot gooien! Taak voor later om daar op te ruimen.

Nu nog een hoop uit mijn slaapkamer en dan is het klaar! Ben al wel tevreden, staat alleen nog een wieg.... Hij wil niet verkopen 😳 en is te groot om achter het schot te gaan....

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    BabyStep: Day 23

Morning Routine
    - Get up and make your bed
    - Get dressed to lace-up shoes, hair, face
    - Recognize negative voices and change them
    - Reboot your laundry
    - Whats for dinner?
    - Put out your Hot Spots for two minutes
    - Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go!
    - Spend 15 Minutes decluttering each day. You can’t organize clutter!

Afternoon Routine
    - Start making dinner

Before-Bed Routine
    - Keep your sink shining
    - Lay out your clothes for tomorrow
    - Put in a load of laundry
    - Put out your Hot Spot.
    - Look at your Control Journal check list.
    - Time for bed; consider yourself tucked in!

Today we are going to add another routine to our day. I like to call this the “get home from work”, “get home from school”, or fix dinner routine. Whatever you name it, it is your afternoon routine.
    Make a new page in your Control Journal for your Afternoon Routine. As with any of your routines, you will have to adapt to fit your family. Your Control Journal is your guide for BabyStepping your way through you day.
    Not sure what to include in your afternoon routine? Read the Control Journal step on routines.

FlyLady Tip: There is nothing worse than standing in front of the refrigerator at 6:00pm trying to figure out what to cook for dinner. In order to relieve this daily stress; plan your menus for a week and write them on your calendar. This way when someone asks, “What’s for dinner?” you can show them where to look.

Start each meal with a sink full of hot soapy water; this makes clean up a breeze when you clean as you cook! ~FlyLady

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    slaapkamer sla ik ff over, daar heb ik geen spinnen rag. ik doe de spinnenrag op de beneden verdieping. kan niet overal bij, bij gebrek aan lengte dus dat mag hubby vanavond ff snel doen wat mij niet lukt

Vandaag besloten alle sokken in huis weg te doen. Heb echt overal vrijgezellen liggen die een partner zoeken. ben t zat en ik donder alles weg wat geen setje is en ik ga woensdag voor iedereen nieuwe sokken halen. alles zwart :p kids dezelfde sokken en hubby in ik ook. wij dragen beide enkelsokken int zwart dus dat komt goed uit. heb ik altijd een match straks (hoop ik...) Kids hebben maat 25 en 28. kunnen dezelfde maat sokken aan dus ook voor hun zwarte enkel sokken

kijken of we die sok etende wasmachine kunnen verslaan :p

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Whoeiiii! Vandaag was weer maandag, dus het was dansdag!
    Een hele gave nieuwe move geleerd, het kostte enorm veel energie en onwijze krachtinspanning maar het is me nu 15 keer gelukt :D
    Twijfel nog even of ik een foto moet uploaden, t is nogal offtopic natuurlijk ;)

Naast de routines dus niks gedaan en vandaag kwam ik er wel achter dat het fly systeem voor mij goed helpt.
    Doordat ik nu voor de tweede deze zone heb is er nu minder veel werk. Dat bijhouden.... en vooral per ruimte... ik hou er van :D
    Morgen aan de slag met de blessingday, die is bij mij op dinsdag.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja leuk, gewoon laten zien joh :)

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Jeuh!! Fijn dat je genoten hebt! En idd, ik heb ook minder te doen!

Kan ik eindelijk de hoekjes aanpakken die ik voorheen omheen ging!!

Nu mijn lijst is klaar! Straks nog avond routine en ik ben klaar!

Vandaag gedaan :

Prullenbakken hele huis leeg maken.
    Wasjes wassen (opvouwen ga ik donderdag doen!)
    Bed afhalen, in de was doen en schone erop.
    Badkamer stofzuigen.
    Stukje douche cabine ontkalken.
    Stof en spinrag slk. weg halen.
    Gordijnen stofzuigen.
    Wasmanden naar badkamer verplaatsen.
    Rommelhoek achter kast leeg en stofzuigen.
    Kattenbak verschonen.
    Vaatwasser van gisteren avond leeg halen.
    Salontafels leeg halen.
    Eet tafel leeg halen.
    Keuken op orde maken.
    Hotspot in de gang leeg.
    Folders op de vloer gang weg halen.
    Wc s&s beneden.
    Deur wk. Schoon maken.
    Telefoon rekening regelen.

Genoeg gedaan denk ik zo.....

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ghehe, okee okee ;)
    Nondeju, heb er wel een slappe linkerarm van nu hoor..
    Ga daar morgen goed spierpijn van hebben in mijn linker onderarm..

Ontopic; morgen ook nog even het toilet een goede schrob beurt geven. Ook de laatste restjes kalk nog van de kranen boenen.. daar kijk ik wel tegenop..!

Bijgevoegde bestanden:

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zo haha, nou ik doe t je niet na hoor!

Wc's staan hier ook voor morgen op de planning. Wilde het net nog ff snel doen maar mn dochter was al 4x dr kamer uitgekomen omdat ze mij hoorde . Morgen maar ff doen dan

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    WoW! Doe ik je niet na!!

18. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Wauw Noukje wat een mooie move. Knap hoor.

Hier lang niet alles gedaan, maar daar is morgen weer voor. Wel lekker twee rommellades uitgezocht en goed opgeruimd. De slaapkMer bewaar ik voor morgen, want dan moet ik hem toch al schoonmaken.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Vandaag rond plinten en kasten enz, waar je met je stofzuiger niet goed bij kunt. Met oude tandenborstel ff alles "afstoffen" en daarna stofzuigen. Vandaag kijken we dus naar beneden!

Succes!

Ik heb geen tijd hiervoor, heb afspraak bij ha en fysio, moet op school helpen en daarna dochter ophalen. Die heeft ook nog gym, en dan bij papa eten. (Als hij niet weg hoeft, anders moet ik ook nog eten bedenken)

20. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik haak hier aan. Ik fly nu alweer een paar weken en dat gaat best goed. IVM een aankomende verhuizing probeer ik zoveel mogelijk rotzooi het huis uit te werken.
    Ik ben helaas op dit moment werkloos, dus ik heb alle tijd om me met het huishouden bezig te houden, naast de verzorging van jongste zoon natuurlijk.
    Ons gezin bestaat uit mama (30), papa (30) die ft werkt, oudste zoon B. van 6 jaar, dochter E. van 4 jaar en jongste zoon G. van bijna 9 maanden.

Vandaag gedaan:
    - ochtendroutine, bestaat uit ontbijtboel opruimen en stofzuigen
    - de missies van gisteren en vandaag (gisteren was ik er niet aan toe gekomen.)
    - in 2x 15 min mijn deel van de kledingkast opgeruimd. Alle winterkleding eruit en alvast in een doos pakken. Alleen moet vriend vanavond zijn deel nog uitzoeken.

Nog te doen vandaag:
    - schone was in de kast
    - boven stofzuigen.

Deel Deze Pagina