Welkom nieuwe flyer! Met tandenborstel over mn plinten? hmzz gaat lastig, wij hebben nog geen plinten haha Zo ff wasje draaien. vaatwasser doen. Eigenlijk heb ik nog helemaal niks van mn taken gedaan. Wel mn dekbed goed en wasbak in badkamer afgenomen. dat gaat nu heel automatisch eigenlijk
Hopla! - boven stofzuigen: check - was opruimen: check - zwangerschapskleding op FB gezet: check Nu alleen nog koken en mijn avondroutine (hotspots opruimen, aanrecht schoon en kleren klaarleggen) en dan zijn mijn taken voor vandaag weer gedaan.
Vandaag alle oppervlaktes in jd slaapkamer! Dus dressoi, nachtkastjes kast en ook bijvoorbeeld boven op de deur, op de bak van de gordijnen enz. Alle oppervlaktes leeg en schoon!
O crap, wat een rot taak. Heb gisteravond alle was uitgezocht en dat ligt nu in mn kamer geselecteerde chaos hehe. Zo dan maar ff beginnen. Nu genieten van mn woensdag relax ochtend Ondertussen al wel was gedaan, bedden, vaatwasser, droger, boodschappen, kids naar school, ontbijt. Nu ff rust tot 11u
this is me!! ben nog niet verder gekomen dan dit berichtje, maar oh my, ik geloof dat ik ook mee moet doen......
Ik heb net een begin gemaakt, helaas is dat meer als 15 minuten om alles te doen. Doe straks nog een 15 minuten extra eraan. Al heb ik behoorlijk wat te doen nog.
Mag ik ook mee doen? ik probeer er een beetje in te komen maar vind de fly lady site nog een beetje onoverzichtelijk. komt wel. het is hier altijd een bende. geen routine en ik merk gewoon dat wanneer het een bende is, je de rest er gewoon bij gooit met de gedachte "dat komt wel een keer" voorbeeldje: de aanrecht die vol staat met rommel en vaat. de moed zakt me dan al in de schoenen dus ik zet mn vaat er maar gewoon bij. en op den duur heb ik een gigantische klus om het allemaal af te wassen en schoon te krijgen. schuif het voor me uit en ben er een lange tijd mee bezig. nu sinds 2 weken een soort routine lijstje gemaakt. dagtaakjes die ik MOET doen. en ik zie nu al een verschil. ik houd opruimde plekjes netter, ruim dingen meteen op. ik voel meer rust in mn hoofd en ik haal nu tussendoor sneller een doekje over kast en tafels omdat ze leeg zijn. ialles schoon te maken en op te ruimen. nu niet meer ik houd meer tijd over. vroeger was ik uren bezig met mijn lijstje: - bed netjes open (niet dicht, vind ik niet zo fris met de bedbeestjes - paar hotspots bij houden. - elke dag stofzuiger erdoor (2 kids, 2 katten en hond) - kattenbak en konijnenwc schoon avond: - de vaat, aanrecht en wasbak en zo nodig fornuis. - schone thee-vaat en handdoek - 5 min opruimen nadat kids naar bed zijn - doekje over de wc en wc-bril verhoger - wasbak badkamer - kleding van mezelf en kids klaar leggen voor volgende dag. + jassen, schoenen, tassen, schoolspullen - doekje over de tafels. douche neem ik 1x per week onder handen als ik onder de douche sta. (natuurlijk ga ik zelf meer dan 1x per week)
Welkom(terug)! Gewoon met ons mee doen. We zetten elke dag de taken hier neer dus dat scheelt je zoeken op de site van Flylady Kzal straks ff de BabySteps van vandaag neerzetten
Mooi lijstje Damay. Lukt het om dat elke dag ook echt te doen? Merk dat ik hier vaak gewoon geen zin heb om wat te doen. Mijn man zei gister dat ie merkt dat ik er helemaal doorheen zit. Kan weinig hebben op t moment, huishouden op laag pitje en gewoon nergens energie voor. 2mei heeft mijn man week vakantie, kijk er naar uit! Dat weekend eerst de tuin aanpakken en dan week genieten van mn gezinnetje bij elkaar. En week erop gaan de kids 3dagen naar opa en oma. Meer rust! Haha
yep. met gemak. het zijn eigenlijk maar hele kleine dingen die weinig tijd vergen. en ik weet nu dat wanneer ik het laat verslonsen, het grote problemen worden die me veel tijd en ergenissen gaat kosten ik doe er dus alles aan om het bij te houden. het is nu een stuk overzichtelijker en netter in huis. ik merk het ook aan de kinderen. de vloer lag hier vaak vol met verschillend speelgoed en kids wisten echt niet waarmee ze moesten spelen. trokken spul uit de kast overhoop en en deden er niks mee. ze kunnen nu rustiger en lang met iets spelen. het is voor hun ook overzichtelijker heb ik het idee.
Rooz, ik was ook uitgeput... Maar sinds ik vlieg ook meer energie, heb nog wel dips hoor! Maar het opgeruimde geeft ook rust, kan meer hebben van de kids en ook ML. Zo de oppervlaktes waren leeg in de eerste 15 minuten. Nu nog schoon maken. Heb de kast uitgesteld.......... Weet als ik eraan begin gaat het makkelijk maar heb zo geen zin erin. Wel een doos verzamel rommel van zolder leeg en een van de slaapkamer. Wat weg kan weg gedaan. Wat dingen te koop gezet, en de rest op hun plek gelegd....kan het weer gebruikt worden ipv gevloek dat het weg is of nieuwe kopen hahaha
Heeft echt niks met dit topic te maken maar wilde t gewoon ff showen mijn broer was op vakantie en heeft echt belachelijk mooie foto's gemaakt. Ik krijg heimwee bij het zien van de foto's. Ben er zelf 2x geweest en Kwil nog een keer wilde de foto's ff met jullie delen
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: WAUW! Waar was het? OT: het wil vandaag even niet lukken. De slaapkamer had ik gisteren al gedaan (doe ik elke dinsdag) en ik had voor vandaag heel veel op mijn lijstje staan, maar ik kan mezelf er niet toe zetten Hopelijk straks weer wat zin.
New York skyline en Ground Zero. Ben er geweest vlak voor de torens neer gingen, ben geweest toen na 9/11 en ik wil er nog een keer heen om te zien hoe het nu geworden is. ben een echte usa fan. fan is verkeerd woord maar ik voel me er echt helemaal thuis. ik wil t liefst ook hier uit nederland weg en naar Amerika verhuizen. helaas is mijn man anti-usa dus dat schiet niet echt op
One of the things that make our home always ready for company is the fact that our main bathroom is clean. Each morning as part of my Morning Routine, I do something we call the Swish and Swipe. This means you swish the toilet with a toilet bowl brush and wipe down the counter tops and sink with a rag and put away all the things you have gotten out. This takes all of two minutes to keep our bathroom ready for anyone. Now I want you to try it. Set your timer and see how long it takes you to Swish and Swipe your bathroom. BabyStep: Day 24 Morning Routine - Get up and make your bed - Get dressed to lace-up shoes, hair, face - Swish and Swipe your bathroom - Recognize negative voices and change them - Reboot your laundry - Whats for dinner? - Put out your Hot Spots for two minutes - Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go! - Spend 15 Minutes decluttering each day. You cant organize clutter! Afternoon Routine - Start making dinner Before-Bed Routine - Keep your sink shining - Lay out your clothes for tomorrow - Put in a load of laundry - Put out your Hot Spot. - Look at your Control Journal check list. - Time for bed; consider yourself tucked in! FlyLady Tip: The secret to swish and swipe is having all the tools you need in each bathroom. I keep a toilet bowl brush in an old vase filled a 50/50 solution of old shampoo or body wash that I didnt like. I dont use harsh chemicals in my home. Soap is soap; just the action of swishing the toilet daily even without soap will keep things from growing in there! ~FlyLady
S&S noemen we dat in onze ochtend routine! En weet je wat? Het werkt echt!!! Mijn wc en badkamer zijn in jaren!!!! Niet zo lang schoon gebleven!!
Oja nog een tip voor de vaatwasser-bezitters: afwasborstel in je vaatwasser hangen aan de voorkant tijdens een wasbeurt. Is ie meteen schoon
Heb geen afwas borstel 😜 gebruik altijd een sponsje..... Taak van vandaag, je lichtknopje en deurklink een grote beurt geven!! Echt goed schrobben, gebruik die oude tandenborstel maar weer... Je zult zien dat ze viezer zijn als je dacht. Mijn lichtknopje plaatwerk kan eraf dus dat doe ik wel ff. Idem voor de klink, ff in een sopje 😜 Moet de taak van gisteren nog af maken.......
Gisteren is er van opruimen en schoonmaken niets gekomen. Ik heb mijn ochtend en avondroutine in elk geval wel kunnen doen en dat scheelt al een hoop. Vandaag er maar flink tegenaan, de opdrachten van vandaag en gisteren in elk geval en ik wil graag ook nog mijn keukenkastjes uitzoeken. Kopjes, bekers en glazen die niet meer worden gebruikt eruit en naar de kringloop.