Heeeeej wat handig! Sinds de kleine draak er is en ik zwanger ben (lees: moe en lui) heb ik moeite met mn huishouden al ben ik wel iemand die niet tegen rommel en een vies huis kan. Daar word ik echt onrustig van dus tja, oorlog in mn hoofd hahaha Ik doe mee! Heb me net aangemeld bij die site. Je kon kiezen uit twee mails maar heb de standaard gekozen. Andere was voor experts....????. Weet niet wat dat inhoud of moet je die ook hebben. Gisteren is mijn oma geweest. Het was de dag dat opa een jaar geleden was begraven dus ze wilde druk zijn. Ze heeft dus met mijn zoontje gekroeld en we hebben de grote kast in de woonkamer en de trapkast uitgemest, uitgesopt, en weer netjes ingedeeld. Dat was mijn taak van gisteren Nog dingen die ik moet weten? Staat er een dagelijkse takenlijst op? Of alleen maar 1 extra taak? Heb nog geen mail ontvangen en ben nieuwsgierig
Welkom MI87! Elke dag zijn er taken die je 'moet' doen. Begint simpel en komt er steeds meer simpele taken bij over een periode van 31dagen. Zo bouw je langzaam een nieuwe routine op. Ik en Antares zetten hier elke dag in het topic de taken neer. Hou ons 2 dus in de gaten Die mailtjes zou ik uit zetten als ik jou was. Je krijgt er soms 10 per dag, heel irritant! Antares zet de dagelijkse taken neer en ik zet de BabySteps neer. babysteps zijn, het zegt t al, kleine baby stappen om een routine op te bouwen. We hebben net een maand achter de rug van de babysteps. maar omdat ik(en misschien anderen hier) de routine er nog niet lekker in hebben zitten, begin ik gewoon weer vanaf dag 1 met BabySteps. Ik zal ze zo neer zetten Hoe is je engels? anders vertaal ik ze ff voor je
BabySteps: Day 1 Shine Your Sink After you do this, you will keep it shiny by drying it out after each time you use it and making sure when you go to bed that it is shining so it will make you smile in the morning. This is how I get to hug you each day! That shiny sink is a reflection of the love that you have for yourself. Our FlyLady system is all about establishing little habits that string together into simple routines to help your day run on automatic pilot. You can do this! Now that you have completed that very important first step. You will be receiving a Beginner BabySteps each day for the next 30 days. You can do this! FlyLady Tip of the Day: Make it fun and it will get done!
wat is iedereen nog steeds goed bezig! Hier gaat het momenteel maar zozo. Koningsdag is de opa van vriendlief overleden (waar wij en de kinderen een hele goede band mee hadden) en zondag hebben we de hele dag nog gewaakt in het ziekenhuis. Deze week is dus een hele rare week, alles loopt door elkaar, vriendlief is thuis terwijl hij eigenlijk moest werken. Ook hebben de kinderen vakantie. Ik probeer mijn ochtend en avondroutine erin te houden en dat lukt aardig. Dinsdagochtend heb ik de hele woonkamer gepoetst in een vlaag van verstandverbijstering en verdriet. Dus volgens mij heb ik alle taken van deze week uiteindelijk al gedaan.
Gecondoleerd vreselijk. mannen zijn opkroppers, zorg dus dat je man goed praat erover om het te verwerken. en natuurlijk de kids idem. sterkte!
oh bah! gecondoleerd... Dit zijn toch wel momenten dat Flylady echt ff níet belangrijk is! Sterkte. ff wat anders he.... Ik ben nét klaar met de homeblessing... als laatste gedweild.. gaat de deurbel. de woningbouw. Die komen vandaag onze doorgegeven reparatielijst fixen. En ze komen geloof ik uit de &^$#$^%* jungle want nu is mijn huis dus in 1 klap een GIGA puinhoop.. met aarde. en zand. en troep. en.... nou ja. gewoon bah. net blij mijn vriend geappt met een foto van het schone huis. kon er tien minuten later een foto achteraan appen van de spontane pestbende. Gaat hij nog heel hard "hahahahahaaaa!"terug appen ook! PUH!
Rotvent hahaha maar had je niet ff kunnen zeggen schoenen uit? Pas hier ook een monteur en die vroeg het zelf.... Moest hij thuis ook hahaha
NiJo, jeetje even alles op zijn kop. Sterkte voor jullie familie. NoukjeTygo, fijn zulke lui... ik heb er zo eentje standaard bij de inboedel zitten maar je hebt dan echt het 'dweilen met de kraan open' gevoel. Roosjuh, oke dus die mails kan ik beter uitzetten. Mijn engels is prima. Soms beter dan mn NL schaam schaam.., en had inderdaad al iets gelezen over de wasbak. Die schijnt ZEER belangrijk te zijn voor de flylady hihihi. Nouja wilde dat taakje gaan doen van het zuigen maar toen ik terug kwam van mn werk had mn oppas (oma) de beneden verdieping gezogen... ach ja dan doe ik boven wel. En verder zag ik voor dag 1 (die komt morgen via mail zeker) opstaan en meteen aankleden en schoenen aan... nou dat word wat. Ben in de ochtend een heks...moet eerst een half uur op de bank bijkomen. Maar meestal gaat eerst mijn zoontje af. Die krijgt dan een schone luier, fles en broodje en gaat dan in de box spelen. Dus ik moet even kijken hoe ik dat ga doen... misschien eerder opstaan dan hij... 6 uur dus pfoeh... Ooo en is er nog een lijstje waar je dagelijks even overheen gaat? Die zag ik niet zo snel of mag je niet zo hard van stapel? Hihi
je gaat te hard van stapel haha. alles rustig aan doen. in de BabySteps bouw je het langzaam op. er komt steeds meer bij wat je elke dag gaat doen. begint met wasbak. dan komt aankleden erbij met schoenen aan, dan je bed ofzo opmaken. dan je was draaien enz enz.
Nou ik moet wel even stiekem een was draaien hoor...als ik daar een paar dagen op moet wachten houd ik het inderdaad niet meer bij. Maar oke ik ga nu die wasbak even doen Heb alleen geen Glassex.... Edit...wasbak staat vol heet water met een kop bleek. Ziet er nu al schoner uit even een uurtje wachten. Heb de afwasborstel er ook maar bijgegooit hahaha
o en je was moeje gewoon doen hoor. de routine taak komt ergens deze week erbij als t goed is. puur zodat je de was niet te lang gaat uitstellen wat ik nog wel eens deed en je vervolgens 2dagen fulltime aant wassen bent om het weg te werken haha
Ja heb een vaatwasser heeeeerlijk! Maar die bleek maakt de borstel mooi wit....maar eigenlijk moet ik gewoon een nieuwe kopen. En steeds vergeet ik hem weer op mn boodschappen lijstje te zetten O en laat ik daar maar meteen ook glassex en schoonmaakhandschoenen aan toevoegen
ik hang mn afwasborstel regelmatig in mn vaatwasser aan de voorkant te bungelen. mooi schoon weer erna. heb altijd voorraad afwasborstels en schuursponsjes in mn kastje liggen. net 'boodschappen gedaan'. besteld online voor komende 2weken. scheelt sjouwen en staat het menu vast hier en hoef ik me daar niet meer over te buigen
Ik meld mij even af voor dit topic. Morgenmiddag krijgen de kinderen hun tweeweekse meivakantie en dan gaan we allerlei leuke dingen doen. Het huis is aardig op orde. Ik ga het wel bijhouden, maar geen extra dingen doen. Na de vakantie kom ik weer gewoon meedoen. NiJo, gecondoleerd en sterkte gewenst.
Kyra fijne vakantie! Hier ook 2weken vakantie vanaf morgen middag. Ik wil dan juist de routine verder doorzetten want ik ben dan helemaal van de leg met mn routine als de kids beiden thuis zijn
Ventje werd wakker. Dus hem voor de spiegel gezet (vermaakt zichzelf dan een half uur met naar zichzelf kijken, spiegel inmiddels behoorlijk vet) en de bovenverdieping goed gezogen. Overal onder/achter en plinten. Dus heb mn taakje gedaan. Beneden was al door oma gedaan dus daar ga ik niet meer stofzuigen. O en heeeeerlijk. Look at my new sink