FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Fijne vakantie, en ik vind het fijn om nu tijdens de vakantie toch mee te doen. Kindjes doen gewoon mee, net twee keer 15 was gevouwen.

Hun laten halen op zolder, ik vouwen 😁 vonden ze nog leuk ook.

Mooie shiny sink!!!!!!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    glim glim. heel nice! hier nog niet. sta te koken voor de 2e keer vandaag :p had te weinig gemaakt voor hubby

zo ff naar centrum, kermis staat er en Buurman & Buurman komen. leuk voor mn zoontje

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik vond het wel meevallen met zoveel mailtjes die je zou krijgen. Had me in de ochtend aangemeld. Kreeg 1 e-mail en that's it.

Hmmm tot vanavond...volgens mij tel ik er al 8...

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Tijdverschil... Tje krijgt er ongeveer 8a10 per dag. Sommige gooi ik meteen weg, die testimonials....

De morning musings vind ik wel leuk.

En dan de missies

5. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

Leuk topic, ik doe graag mee! na een paar jaar stof verzameld te hebben... ik ben al een begin aan het maken. Onze tweeling gaat sinds kort naar school en dus heb ik weer tijd om lekker aan de slag te gaan

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ze geeft zelf aan dat het wel veel mailtjes zijn, maar ook dat mensen die meteen voor de lite versie kiezen minder goed slagen het bij te houden...;) Alles wat je niet kan/wil lezen gewoon deleten. :)https://www.youtube.com/watch?v=a5HzIaWRwvY&feature=youtu.be ik heb me gewoon aangemeld, en loop ook dus in mijn eigen tempo mee. Wat ik me wel afvraag, die babysteps krijg je ook automatisch toch?? Krijg nu de standaard mailtjes ene paar dagen, maar er zit nog niet echt routine achtig bij...

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kreeg net een mailtje voor mijn eerste dag:
    avond: kleren en schoenen klaarzetten, wasbak reinigen
    Ochtend: meteen omkleden, swish and swipe door de badkamer/wc en bed opmaken

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ja die heb ik ook inderdaad, had me alleen niet gerealiseerd dat ik al moest swish-en en swipen :) Overheen gelezen blijkbaar... Aankleden deed ik al, echter ik blijf toch bij mijn 'geen schoenen aan' routine hoor! Ik vind schoenen helemaal niet lekker lopen binnen!

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weet het ook nog niet...maakt meer lawaai met schoenen in de ochtend. Wil m'n zoontje zo lang mogelijk laten slapen...
    Maar goed eerst maar eens meteen omkleden. Ik en meteen opstaan en actief doen gaan niet samen. Hahaha

Had trouwens geen 'windowcleaner' maar heb een plantenspuit gevuld met allesreiniger/water. Gebruik dat wel om te swishen en swipen ;)
    Heb ook de wc borstel houder gevuld met goedkope allesreiniger die ik nog had staan. Heb ik gelijk schoonmaakmiddel aan mn borstel voor in de pot (las ik als tip) en daarbij ruikt de wc nu constant naar citroen hihi

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou, hier moet het aangepast worden. Mijn zoontje was al aan het kwebbelen om 6 uur en was door zijn luier gelekt. Hem bij mn man in bed gelegd na verschonen en gedoucht, omgekleed en badkamer gedaan.

Katten en kippen eten gegeven, en toen de wc gedaan werd er van boven al gemopperd wat ik aan het doen was. Want mn zoontje zou met mn man gaan douchen. Maar ik had alles al klaarstaan. Ik ook chagrijnig want ik doe zoiezo alles in de ochtend inclusief voor ons ontbijt, zoontjes ontbijt en man zijn brood voor de lunch en nu gaat het even anders (5 minuten was ik niet eens bezig met die wc en badkamer) en dan gaat ie chagrijnig doen. Pfffffff
    Dus nou ja hij onder de douche, ik ondertussen mn ventje uitgekleed, flesje maken.

Ondertussen ga ik bijna van mn stokje omdat ik gewoon op tijd moet eten als ik zwanger ben...

Nee dit werkt nog niet. En dan nog als ik meteen die badkamer en wc doe komt daarna mijn man en is het weer een zooi. Dus misschien dat wat later doen...

Hoe doen jullie dat? Hier was het vooral twee mensen die aan het mopperen naar elkaar waren. Ga je met frisse moed een nieuwe routine opbouwen krijg je alleen maar gezeur...

Zo klaagmodus uit :D

Sorry voor lange bericht haha

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #671 Roozjuh, 1 mei 2015
    Laatst bewerkt: 1 mei 2015
    haha dat geklaag is waarschijnlijk The Morning Mood van je man :p (élke man denk ik wel :D)

Mijn routine smorgens:
    - Wakker worden. Kids duiken dan beide ons bed in. Die zijn dan half uur bezig om papa wakker te krijgen(opstart problemen)
    - Dan iedereen aankleden, bedden netjes, pyjama de was in of opgevouwen op bed
    - Naar beneden broodje eten. hubby staat dan ondertussen eindelijk keertje op en doet zijn ding boven(scheren, wassen, strijken)
    - Zoonlief naar school. Dan laat ik erna ff de hond uit.
    Doe dan de vaatwasser en het aanrecht.
    - wat opruimen in de woonkamer, vaak vooral speelgoed. dan is onze speelgoedhoek ook weer netjes voor 10min
    - 12u zoonlief ophalen, spitsuurtje met brood en drinken
    13u weer naar school
    - dan leg ik de jongste op bed, doe dan meteen de badkamer s&s
    - wasje draaien
    - mommy time!!
    - dochter uit bed halen en dan was in de droger
    - zoonlief ophalen en dan begin ik langzaam aan het avond eten

heb nog een veel beter lijstje, had m hier ergens neergezet, ff zoeken :p

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier even kleine sneak peek wat er zoal gaat komen:
    (dit is dus niet het lijstje wat je nu al allemaal moet doen!)

Morning Routine
    Ochtend Routine

- Get up and make your bed
    Opstaan en maak je bed op
    - get dressed to lace-up shoes, hair, face
    Aankleden, schoenen aan, je haar doen en opfrissen
    - Recognize negative voices and change them
    Herken negatieve stem(ming) en verander ze
    - Put out your Hot Spots for two minutes
    Besteed 2min aan een Hot Spot*
    - Five-minute Room Rescue (pick a room). Set your timer and go!
    5min in een(je ergste rommel) kamer opruimen. Zet een timer en gaan met die banaan!
    - Spend 15 Minutes decluttering each day. You can’t organize clutter!
    Spendeer 15min om je huis rommel-vrij te maken
    - Look at your Control Journal. Your Post-It Notes remind you .
    Kijk naar je Taken Boekje en je Post-it's*

Uitleg:
    Hot Spot = een verzamelplek van rotzooi dat je altijd op een plek dumpt
    Taken Boekje = boekje waar je je taken bijhoud
    Ik hou m niet bij dus geen idee
    Post-it's = plak op je keukenkastje of woonkamer een Post-it om je eraan te herinneren wat te gaan doen. Wasbak schoon maken, Aanrecht leeg enz enz

Before-Bed Routine
    Voor-het-naar-bed-gaan Routine

- Keep your sink shining
    Maak je wasbak schoon
    - Lay out your clothes for tomorrow
    Leg je kleding klaar voor morgen (ook die van je kids)
    - Put out your Hot Spot.
    Je Hot Spots aanpakken
    - Look at your Control Journal check list.
    Taken Boekje bekijken wat je heb gedaan of nog moet doen

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dit is mijn routine ongeveer maar merk aan mezelf dat het er nog niet helemaal lekker in zit

Ochtend:
    - Opstaan, aankleden mét schoenen
    - Ontbijten met de kids
    - Zoonlief (op maandag en woensdag ook dochter) naar school
    - Vaatwasser leeg halen en vullen
    - Aanrecht weer fris en schoon
    - Bezem door de woonkamer, hal en keuken

Middag:
    - 12u zoon ophalen (op maandag en woensdag dochter om 11.15)
    - Broodje eten
    - 13u terug naar school
    - Jongste naar bed
    - Wasmachine aanzetten
    - Tijd voor mezelf
    - Jongste uit bed
    - Droger aan
    - Zoonlief ophalen om 15.30
    - Broodje/pap/fruit eten

Avond:
    - Koken, eten
    - Kids naar bed
    - Hubby zn eten maken
    - Aanrecht/keuken opruimen
    - Bank hangen
    - School spullen klaar zetten voor volgende dag

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    BabyStep: Day 2

Today I want you get up and get dressed to lace-up shoes right when your feet hit the floor in the morning. This means fix your hair and face, too.
    In order for us to change ourselves, we need to remind ourselves of what we are doing. I did this with yellow sticky notes throughout my home to guide me through my day. This was the beginning of my FlyLady Control Journal. I had little notes on my bathroom mirror to remind me to get dressed to shoes.

Shine your sink before you go to bed.

FlyLady Tip of the Day:
    To make it easier to get dressed each day; pick out your clothes the night before.Your Before Bed Routine is the most important routine of the day. ~FlyLady
    -----------------------------------------------------------------------------------

BabySteps staan op de site. Ik zet ze hier elke dag neer voor iedereen

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ga zo ff de missie en mijn ochtend routine erop zetten.

Nu lig ik op te drogen, heb net heerlijk gedoucht en mezelf verwend met bodylotion 😊

Kinderen kijken beneden tv..... Ooh slecht maar ze zijn in vakantie modus, lekker niks doen hahaha

16. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hier nog steeds niet in het fly ritme :p

Ik zit in mijn pyjama alle slaapkamers nog de gordijnen dicht. Kind fles in de mond en over 20 minuten moet ik mijn moeder van de trein halen.... ;)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha het is duidelijk (bijna) vakantie :p

Heb hier de halve tuin staan verbouwen. alle troep moet eruit, morgen gaat het gras eruit en zondag gaan de tegels erin
    Zand werd net geleverd. heb geen kruiwagen en het ligt 50meter bij t huis vandaan. heb maar een zeil erover gedaan met stenen erop. hopen dat mensen het niet jatten en dat het er morgen nog ligt...

sanna, hier zit t ritme er ook nog niet lekker in. ik begin gewoon weer opnieuw met de BabySteps. ik vind ze wel fijn

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb dus geen mail gehad voor dag 2...alleen maar reclame/spam/verhalen wel eentje voor vandaag:
    Voortuintje/tegels vegen en voordeur afsoppen. Heb ik dus net gedaan. Ook meteen onkruid tussen tegels weggehaald met speciaal borsteltje en in de voortuin rommeltjes en onkruid weggehaald. Zo
    Das weer schoon :D

Vind de mailtjes nog niet duidelijk. Je moet tussen het geklets door maar zien te vinden wat je moet doen.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij zetten het hier elke dag neer. ook handig is de FlyHelper app. (niet voor iphone)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja die heb ik dus hahaha
    Nee daarom ik kijk hier wel maar voor de babysteps wil ik wel even kunnen lezen.

Moet wel zeggen: mn zoontje word nu langzaam wakker van zn dutje en de wc en badkamer zijn schoon en mn extra taak gedaan. Zover kwam ik al niet eens elke dag.

(moest 8 uur bij huisarts om plekjes op de rug aan te stippen. Waren nog goedaardig maar kon in toekomst wel tot iets worden wat je niet wilt)

Deel Deze Pagina