FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    whaha nee. na dit weekend is het huis hier 1 grote chaos. maandag t/m woensdag ben ik kids en hubby-loos. dan ga ik hier eens even flinke schoonmaak houden.

door de tuin is hier alles smerig en zanderig. door het hele huis ligt zand. moeten de nieuwe tegels in de tuin continu aanvegen met zand en dat lopen we ook elke keer weer mee naar binnen. wat een horror!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Pfff vandaag uitslag gekregen van chromosomen onderzoek van ons meisje. Heftig hoor.... Zijn we niet zomaar klaar mee.

Niet veel gevlogen vandaag, jullie?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O was het niet goed de uitslag? :(

Hier niks gedaan afgelopen dagen volgens de flylady routine. We zijn beetje luiig bezig en hebben onze energie op laag gezet. Gister lekker wezen zwemmen. Wat was t druk! Wauw

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee twee chromosoom afwijkingen gevonden....

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zegt mij eigenlijk niet zo heel veel. Wat wil dat precies zeggen?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Chromosomen zijn je bouwstenen. Je hebt er 46, 23 paartjes van elk nummer. Die krijg je van je vader en moeder een setje van 23 eenlingen. In jouw vinden die elkaar en maken ze tot wat jij bent, hoe jouw oren worden, de kleur van je ogen, hoe goed je kunt leren enz enz...

Deze 46 chromosomen staan altijd zij aan zij netjes alleen bij Alyssa ontbreekt er bij een paar een stukje, en een ander paar heeft een lifter die daar niet hoort.

Dit kan problemen opleveren in je opbouw. Meest voorkomende is een ontwikkelings achterstand zoals zei heeft.

Het kan dus dat wij beide dragers zijn zonder dat het iets betekend voor ons, en dat het bij Alyssa wel fout is gegaan. Ryan kan het dus ook hebben.... Maar misschien in mindere mate... Of juist niet, het is willekeurig of jr zoiets doorgeeft.

Dit gaan ze nu verdr onderzoeken.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O dat lijkt mij idd heel naar. Nog nooit zoiets gehoord trw. Hoe zijn jullie erop gekomen om dat te laten testen? Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld kwa leren en een achterstand. Waarschijnlijk moet hij groep 2 opnieuw doen volgend jaar

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Alyssa zit al vanaf twee jaar in het traject omdat ze flink achter liep. Na een mri werd duidelijk dat ze een hersenbeschadiging heeft. En daar werd het bij gelaten omdat dat de dingen duidelijk maakte.

Maar omdat wij heel erg worstelen met haar gewicht en nog wat andere dingen die we niet konden koppelen aan haar hersenen... Gingen we verder kijken met de kinderarts, een globaal bloedbeeld voor haar lichamelijke gezondheid.

Stofwisseling, nieren, lever, enz.

En om het af te maken ook al dacht zie arts niets te vinden een compleet DNA onderzoek. Waaruit bleek dat er toch meer is als alleen de hersenbeschadiging.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Euh vandaag alle oude verpakkingen en ongewenste items uit je badkamer gooien!

Heb zelf vorige keer dat al gedaan, geen rommel meer in badkamer!

Dochter haar kamer is klaar! Opgeruimd!!!

10. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik sluit ook weer aan.
    Na een heftige 2 weken met het overlijden van vriend's Opa en vakantie van de oudste 2 lijkt alles weer rustiger te worden. Maar dat is maar schijn, want naast alle gewone huishoudelijke taken komt er nog wat bij: we gaan over een week of 3 verhuizen! We krijgen morgen de sleutels van ons nieuwe appartement, dus we gaan alles ontrommelen en inpakken. We hopen voor 1 juni over te zijn, gelukkig hoeft er niet zo veel meer te gebeuren.
    In het nieuwe huis wil ik me strikt aan het flyladyschema gaan houden, zodat alles ook onder controle blijft.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    welkom terug! verhuizen over 3weken al jeetje. dat is inpakken geblazen. scheelt wel in het nieuwe huis dat je begint met een schoon nieuw en fris begin. hopen dat je het met flylady zo kan houden

taken? heb t echt laten verslonzen laatste week. nu vakantie 3dagen. kids zijn t/m donderdag naar opa en oma. wat een rust in huis zeg. kan muziek lekker op flinke volume zetten, zonder publiek naar wc, struikel niet over speelgoed, boodschappen doen zonder iets te vergeten

heerlijk!

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh heerlijk, wou dat wij dat ook eens konden doen...

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ben ik weer! Griep gehad, 20 weken echo, trouwdag.

Nu weer orde op zaken stellen en weer meedoen :D

Vandaag gewerkt dus doe het klusje voor vandaag wel morgen. Moet mn energie nog terugkrijgen.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Jij ook welkom terug :D jullie eigen trouwdag? In dat geval gefeliciteerd!

Nog steeds totaal geen ritme erin zitten met de taken. Kga maandag weer netjes beginnen. In de vakantie komt t er maar gewoon niet van. 2e dag vakantie nu voor mij. Ik kan hier wel aan wennen hahaha. Maar mis mn kids wel hoor. Maar weet dat ze in goeie handen zijn en donderdag weer terug komen.

Net wat garnalen (aquarium) verkocht en heb meteen de woonkamer hier aangepakt. Hele speelhoek omgegooid. Heb volgens mij wel eens foto's hier laten zien. Als het klaar is stuur ik de update :D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Weenie of jullie de vorige foto nog herinneren. Maar dit is t geworden na 2u bloed zweet en tranen met verschuiven enzo :p ik kan je zeggen, 100liter aquarium verplaats je niet zomaar ff whaha

Bijgevoegde bestanden:

16. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

#736 mamavan3jochies, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2015
    ziet er netjes uit Roozjuh!!

ik doe een beetje half flylady,
    zojuist 10 kilo was opgeruimd, even mijn sink laten shinen :) afwasmachine uitgeruimd. Trusten dames

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat leuk zo'n speelhoekje!

Straks een flinke was wegstrijken en een andere was gewoon opvouwen. Loop een beetje achter...
    Dan boven stofzuigen en de taak van gisteren. S&s door de wc en beneden ook zuigen en hele verdieping dweilen.

Sinds de kleine man is gaan kruipen houd ik de vloer wat extra schoon. Hij maakt het er ook niet mooier op met zn kwijlsporen :D

Ja wij zijn inmiddels weer 7 jaar getrouwd. De echo was ook goed alleen heeft de kleine een grotere buik dus moet een suikertest. Bwehh
    En we krijgen er een jongetje bij! Niet te missen ;)

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O bah....geen zin om van de bank te komen. Wie schopt me eraf :D

Mannetje slaapt en ik was nog even mijn koffie aan het wegslurpen...
    O wacht, mijn tweede mannetje begint te schoppen. Maar nog niet hard genoeg dat ik van de bank kom...

Helluuuuuuup

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wij zijn later deze maand ook 7 jaar getrouwd. We doen echter nooit iets speciaals. Denk het eerste jaar uit eten geweest, 2e jaar thuis lekker gegeten en iets bij gedronken. 3e jaar was ik zwanger en vanaf dan zijn we het altijd wel een beetje vergeten.

Dat wil zeggen we hebben het erover van volgende week zijn we x aantal jaar getrouwd, laten we iets lekkers bestellen dan en een flesje wijn ofzo om dan een paar dagen na datum te zeggen van ja we zijn het weer vergeten haha.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha hier was het inmiddels geen cadeautje/bloemen meer. Eerst nog wel. Maar deze keer hebben we het gecombineerd met een gender reveal party :D

Deel Deze Pagina