FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

ik bedenk meestal wel wat als het onze trouwdag is (dwz uit eten), en omdat ik op dat moment in verwachting van de oudste was, vind ik altijd dat hij mee moet als we uit eten gaan :) Inmiddels zijn de kleinsten ook wel in staat om een tijdje aan tafel te zitten dus die kunnen in het vervolg ook mee.

Ik begin nu wel te merken dat mijn huis al een heel stuk schoner is en dat de basisdingen schoon zijn en blijven. (oven/ wastafels/wc`s/ramen)

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Als jij mij van de bank af schop, schop ik jou eraf :p

Ook hier niet zoveel zin meer om wat te doen. Vanmorgen was gedaan, zo ff in de droger mikken en waa nr 2 aan doen. Boodschappen gedaan, kleding uitgezocht dat verkocht kan worden. Vandaag hele dag mensen aan de deur om spullen op te halen. Kleding van de buuf overgekocht. Zo vaatwasser rn aanrecht nog ff doen. Totaaaaaal geen zin in maar das echg een ravage :)

3. mamavan3jochies

Hier: 2 wassen gevouwen en in de kasten gelegd. Als ik het in een wasmand leg dan blijft het op een of andere manier maar liggen... :) Ondertussen met het eten bezig. Af en toe lekker wat aan het schoonmaken. Gaat goed hier, en bij jullie?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Woensdag is anti uitstel dag... Maar heb nog geen tijd om me op het hoofd te krabben en bedenken wat ik uitstel....

Ik haat woensdagen zoals vandaag!

Morgen weer verder met speelgoed uitzoeken, hopelijk doen de kinderen lief spelen. Net vakantie gehad nu weer vrij 😱

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmm ik heb geen douchegordijn dus die kan ik mooi overslaan :D
    Maar bedankt voor de schop ;)

Heb uiteindelijk gestreken, een was opgevouwen en opgeruimd, alle speelgoed waar stof aan zat en knuffelbeesten gewassen.

Boven en beneden gezogen en gedweild.
    Shine my sink
    S&s de wc
    En de taak van gisteren gedaan.

Toch nog productief geweest :D

Hier al gegeten en alles schoon. Vent werkt over dus zijn eten staat klaar in de magnetron en zoontje scharrelt in zijn pyama een beetje door de kamer.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dit was mn laatste dag kindloos. Morgen komen ze weer thuis en krijg mn neefje op bezoek. Dagje oppassen.

Morgen ochtend nog ff dweilen beneden. Ook hier is het speelgoed uitgezocht. Ook de boekjes(doe-boekjes, kleurboeken en leesboeken gesorteerd)

Besloten om zondag het 2e aquarium op te ruimen. Zitten nog wat garnalen in die dan meteen opgehaald worden

7. mamavan3jochies

@Roosjuh als huisdier of om op te eten?

Hier de senseo aan het ontkalken geweest met citroen. ik zit nu lekker aan de citroenkoffie :p brrr ik geloof dat ik nog wat beter moet spoelen..)

zomerdekbed in de was gedaan op 60 graden en die hangt nu buiten. In de loop van de week ook de zomerdekbedden van de kinderen wassen, het begint al wat warmer te worden snachts (seizoensdekbedden dus de herfst gebruiken we nu ipv zomer+herfst=winter)

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik vond een wasje per dag echt onzin totdat ik twee kinderen had waarvan de jongste heel veel spuugt :p

Ik ben weer rustig aan de routines aan het starten. En gelijk sochtends een was maakt al veel goed.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Garnalen als huisdier :p

Drukke ochtend gehad. Vaatwasser gedaan, aanrecht schoon(Mount Everest aan vuilevaat) gestofzogen, gedweild, was gedaan, strijken. En over half uurtje komt mn neefje om op te passen. Vanmiddag ergens de kids weer terug thuis. Druk druk druk :D

Wat zijn de taken voor vandaag?

10. mamavan3jochies

ik doe steeds maar wat, vooral waarvan ik zelf vind dat het echt nodig is :) dat was hier:
    toilet schoonmaken en de wasbak van het toilet schoonmaken,
    doucheslang vervangen.
    en 2 dekbedden gewassen, en te drogen gehangen. plus nog 1 in de machine
    veel weggeweest vandaag dus niet veel gedaan in huis.

en wat hebben jullie gedaan aan schoonmaakdingen?

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Taken voor vandaag :
    Bekijk je producten in de badkamer. Is de zeep bijna op, of wc papier? Zorg dat alles goed is aangevuld zodat je niet zonder shampoo komt te staan als je al onder de douche staat.

15min taak:
    Alle deurknoppen, lichtknoppen en telefoons afnemen

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Thx Rooz, ik voel me niet zo goed.... Val weer terug 😢

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    jij ging juist zo goed antares! *schop* onder je kont! :p haha

kheb die schop zelf ook hard nodig. morgen hier weer t normale leven. kmoet veel plannen komende dagen en aangezien ik altijd te ver ga in lijstjes maken, gaat dit nog een zware periode worden voor mij. ben vandaag al 3u bezig geweest met boodschappen lijstje incl menu voor komende 2weken. moet van de week nog een afscheidskado plannen voor in de klas van mn zoontje. zijn klas word opgeheven volgend jaar en de juf gaat naar een andere klas toe. volgende week verjaardag van mn dochter plannen, en week erop verjaardag van mn zoontje plannen. dochter is bijna 3. klein feestje. zoonlief bijna 6 en vieren het samen met dochter van een vriendin van mij. ze hebben bijna dezelfde vriendjes en wilden het op dezelfde dag vieren. dus we voegen het samen. druk druk

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    de pagina is erg stil. dames doen jullie nog mee? :)

gister was de taak om alle vrijgezellen sokken het huis uit te sturen. vandaag de taak om met je stof duster, of stof doek, langs de randen van je deurpost enzo te gaan

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik doe mijn best, druk!!

Dinsdag hele dag weg, vandaag al een hoop gedaan, morgen weer hele dag weg 😔

16. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    wow! Wat een lekker geklets :p
    ja, ik doe zeker nog mee! Alleen nu dus even niet want ik lig in puin met pijnstilling op de bank.
    maar vandaag is het wel gelukt de kliko aan de straat te zetten? :D
    Okee, ik deed er een half uur over en moest heel goed opletten hoe ik elke stap zette maar het lukte aardig zonder pijnscheuten of andere noemenswaardige ellende :p

verder ben ik inmiddels weer een beetje mobiel genoeg om kleine dingetjes te doen. Zolang ik zit kan ik alles en ben ik zonder pijn in staat alle kanten op te bewegen dus ik doe heel veel zittend. heb een barkruk op een oude deken gezet dus ik kan mijzelf wat heen en weer schuiven over het laminaat. werkt ideaal!
    Probeer steeds 2 tot 5 minuutjes iets te doen en dan weer even minimaal een kwartier rustig zitten en rust houden.
    Zoonlief helpt super schattig mee. hij zag me bezig met de was opvouwen en vroeg uit zichzelf of hij de was uit de wasmachine moest halen. komt hij terug met zijn emmer -waar normaal speelgoed in zit- vol wasgoed en begint het op het rek te hangen. Té lief! Hij heeft wel door dat ik echt pijn heb af en toe en hij wil uit zichzelf allerlei kleine dingetjes voor me doen. inclusief zes keer op een dag de koffietafel schoonmaken. Hij gaat zijn gang maar :D

17. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Goedemorgen dames. Wat een stilte hier. Zijn jullie nog wel aan het FLYen?

Vanmorgen weer de morgenroutine gedaan. Ik moet alleen even een was nog aanzetten en de badkamer S&S'en.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #758 Roozjuh, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Ja ik Fly nog lekker mee. Gaat niet echt als lijstje-afwerken manier. Maar meer wanneer ik er tijd voor heb doe ik de dingen die ik moet doen. Vaatwasser is gedaan, was is klaar en al in de droger geweest. Bezem door de kamer gehaald. Boodschappen gedaan. Kids zijn dagje naar Sprookjes Wonderland met mn moeder en mn broer en de hele mikmak. Heb dus tot 6u alle rust hier. Heerlijk!!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Oja en de vrouw van mn zwager is aant bevallen. We gaan er morgen naartoe. Weet iemand leuk kadotje???
    Weten nog geen geslacht. De kleine lijkt geen haast te hebben. Om 3u vannacht vliezen gebroken en ze heeft nog maar 3cm ontsluiting

20. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hè dames,

Mag ik mee komen schrijven?

Waar kan ik de takjes vinden? Heb zojuist alle keukenkastdeurtjes en de tegeltjes afgenomen, moet echt routine gaan worden t huishouden!

Deel Deze Pagina