Dan gaan we nu vanaf BabySteps 2 verder BabyStep: Day 2 Today I want you get up and get dressed to lace-up shoes right when your feet hit the floor in the morning. This means fix your hair and face, too. In order for us to change ourselves, we need to remind ourselves of what we are doing. I did this with yellow sticky notes throughout my home to guide me through my day. This was the beginning of my FlyLady Control Journal. I had little notes on my bathroom mirror to remind me to get dressed to shoes. Shine your sink before you go to bed. FlyLady Tip of the Day: To make it easier to get dressed each day; pick out your clothes the night before.Your Before Bed Routine is the most important routine of the day. ~FlyLady
BabyStep: Day 3 (Vrijdag 20 maart 2015) Today you are doing what we have already done: Getting up and dressing to lace-up shoes Keeping your sink shining FlyLady Tip: Each evening as you shine your sink put out a clean dishtowel. This gets you ready for tomorrow ------------------------------------------------------------------- Kheb m er alvast neergezet, want morgen drukke dag en anders ga ik t vergeten met jullie te delen. Een simpele voor dag 3
Voor de dames die de BabySteps niet doen en de FlightPlan volgen: Zone 3 Mission #5 Friday Dear Friends: It is our last day in the bathroom and our "Other Room" For the bathroom: TAKE A BUBBLE BATH or a luxurious shower and just take some time out for yourself! Have fun! For the "Other Room" as you know I told you all to choose the one room in your home that needed the most work. For today go back in with another trash bag and toss, toss toss! Now I know you have tossed already but as you have made some progress I am willing to bet there is more there that can go out. Set your timer and just toss. You pick 5, 10 or 15 minutes, what ever you choose! Have fun!
Alweer uitgebreid douchen.... Zal em niet worden met een peuter los in huis haha, misschien moet ik hem maar uitgebreid badderen! Donderdag na het sporten is mijn verwen douche.... De rest van de week erin wassen spoelen eruit afdrogen aankleden..... Maar op donderdag lekker rustig! Dan liggen kids op bed en ik ben moe van het sporten, is het zoveel fijner! Weg gooien! Check dat ga ik ff op de badkamer doen, had pas alles uitgezocht maar niet meteen weg gegooid..........fout!!! Hoe gaat het met jullie? Wat ga je vandaag doen?
Vandaag mn badkamer. Wilde dat gister doen maar uitgerekend dán wilde mn jongste niet slapen natuurlijk. Alleen ff de kast nakijken maar staat niet zoveel in want pas nog uitgezocht toevallig. En de vloer ff schrobben
I love Flylady! Ik ken het al jaren, begin er steeds aan, maar haak vaak af bij die opdrachten waarbij je wat op papier moet zetten. Maar ik kende die app nog niet. Ik doe weer mee. Wat ik me nu sinds heel kort aanleer, is dat ik, wanneer ik kook, de gehele kooktijd in de keuken opruim. Daar hoort bijvoorbeeld de vaatwasser uitpakken ook bij, etensspullen opruimen. Alles wat ook maar iets met eten en drinken te maken heeft.
Doe ik ook, of mijn man, voordat het eten opstapel staat ligt alles wat we gebruikt hebben om te maken alweer in de vaatwasser en dan na het eten boenen we aanricht schoon en gasfornuis en is het aanrecht weer als nieuw
Ik ben vandaag bezig met een gehele zone. Zit toch de hele dag thuis en de babysteps van vandaag zitteb toch al in mijn automatisme. Vandaag is de gang aan de beurt! Wij hebben een lange gang. daar komt de slaapkamer, wc, vadkamer en woonkamer op uit. Ook meterkast en cv ruimte. Met andere woorden; je loopt er de hele dag doorheen en ik erger me kapot aan de 'clutter'. Dus.... aan de slag! Edit; ook ik schrijf niks op hoor. Hoewel ik nu wel het idee van flylady heb opgepikt om een lijstje net alle belangrijke telefoonnummers op te hangen aan de binnenkant van mijn keukenkastje Maar dat control-journal..... ik heb die app, werkt EXACT hetzelfde (lekker afvinken ) en het scheelt extra werk. Mocht ik bog iets anders handigs tegen komen wat schrijven betreft, dan doe ik dat in mijn agenda. Heb een grote met een gele bladzijde per dag dus dat kan ook nog. Die heb ik ook altijd bij de hand namelijk.
Zaterdag is familie dag! De opdracht voor vandaag. Niet extra schoonmaken naast gewoon je bgebruikte items weer opbergen! Geniet ervan meiden!
Vandaag is de taak zet je wekker op 15 minuten en verwen je haar! Wassen met een lekkere shampoo, maskertje of massage van je hoofdhuid ! Geniet ervan!
Niet elke ochtend. Voorheen zou dat wel moeten maar sinds ik het twee dagen volhield en vervolgens de hele badkamer gedaan had zag vriendlief in wat ik bedoelde. Hij gaat er eerder uit en dus eerder in de badkamer, sinds het er zo schoon en iogeruimd is laat hij het nu ook netjes achter. Scheelt een heleboel! Vriend heeft gisteravond stiekem zitten meelezen op de website en vond het wel een idee om mee te doen. Vanmorgen vroeg in bed zei hij ineens "zullen we anders vandaag even de hele woonkamer doen samen? Alles opzij en iveral even stofzuigen en dweilen?" Ik ben een gelukkig mens Scheelt mij aankomende week weer onwijs en kan ik weer lekker de kasten declutteren
Noukje haha volgens mij hebben die mannen ook de smaak te pakken mijn man helpt ook spontaan mee. Kwam vanmorgen zelfs eerder uit bed om tr helpen met opruimen 'dan hoef je niet alles alleen te doen' en gister avond hadden we wat hapjes chippies enzo en dat ging ie uit zichzelf opruimen. Niks bijzonders aan maar hij deed het meteen in de vaatwasser, ruimde het aanrecht op en deed de vaatwasser aan. Was echt stom verbaasd Haar verwennen ehhh ja dat gaat m ff niet worden, hrb al gedouched kmoet zeggen dat het hier al wat in begint te kakken. Niet het schoonmaken en opruimen. Maar het rooster volgen van Flylady. Alles gaat hier nu automatisch
Haha! Roozjuh; goed voorbeeld doet goed volgen blijkbaar Hier ook al veel automatisch, omdat ik die mails ook krijg (hoe irritant ook..) zie ik toch elke keer die volle routine voorbijkomen. Nu denk ik dus ook al aan het eten. Voorheen bedacht ik dat pas in de supermarkt en liep ik kriskras overal in alle gangpaden, nu ga ik recht oo het doel af en ben ik zo weer buiten.
Zo extra 30 minuten op zolder gedaan! De schone was uitgezocht per persoon en in de kast gedaan. Nog wel alles in manden.....maar als het ergste rommelige weg is kan ik verder. Hier liep ik altijd tegen an, mijn perfectionisme!!