FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ga een schoonmaakboek schrijven. inspiratie genoeg hier met alle sloddervosjes om je heen haha

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hummm euh... Nou... Tsjah....

Gaat em niet worden!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
  4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Hahaha hilarisch, maar wel een goede tip. Ik heb zoveel enkele paren waarvan ik steeds denk: Oh die komen wel een keer terecht. Niet dus :D

5. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Misschien is dit wel wat voor mij :D
    Ben al tijden op zoek naar wat regelmaat en overzicht in het huishouden.
    Dus mag ik mee doen ? ;)

Hoe heet die app?

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    app heet FlyHelper. Welcome to the club :D

7. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Vraagje over deze quote op de site over je gootsteen (jaja ondertussen weet ik de vertaling wel) schoonmaken.
    Wat zou ik daarvoor kunnen gebruiken? Bestaat zoiets (naast de baking soda uiteraard) wel in Nederland. Ik ben echt een nitwit qua schoonmaken haha.

8. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Geen idee wensmama :| De taal kan voor mij ook nog wel eens lastig worden ;)

Wie kan mij trouwens in het kort uitleggen wat het idee is? Ik snap de app namelijk niet helemaal. Die is leeg en je moet zelf taken toevoegen? terwijl ik lees dat jullie elke dag een taak krijgen?? helllllpppp :D

9. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja een taak krijg je volgnes mij per mail? Tenminste zo heb ik t begrpene, ik snap ook niet zo goed waar de app voor is.

Excuse mijn Nederlands :p

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ga even naar FlyLady.net
    Daar kun je je inschrijven voor de mails, let wel, het zijn er veel die je krijgt. Maar; hoe gek ik er ook van word.... het veranderd wel mijn manier van denken en dat is juist de bedoeling.
    Verder kun je er ook de 'babysteps' vinden. Ik raad je aan die te volgen, het bouwt heel fijne routines op en zo langzamerhand (in mijn geval dus net een week) sluipt dat er in en scheelt dat al een hoop in poetswerk. Bijhouden, dat is de truc :)
    In de app kun je ook standaard taken laden, evt verwijderen wat niet van toepassing is of juist zelf iets toevoegen wat je mist.

Mocht je gek worden van de mails; zet ze om. Er is ook een flylady light; dan krijg je alleen de 'standaard' opdrachten en niet de waslijst aan motivatie-achtige mails. ;)

Anyway; vandaag dus de kledingkast van mijn zoon uitgezocht!
    Een volle vuilniszak met te kleine maar nog prima kleertjes kwam er uit!! De kringloop was er erg blij mee, ze krijgen altijd veel meiden kleding en minder jongens kleren.
    Gaf een heel fijn gevoel en zijn kast is super netjes nu :D

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Gisteren geen tijd gehad, naast mijn keuken netjes houden.

Vandaag ga ik er weer tegenaan!

Maar eerst zo naar de ha, daarna direct door naar de gym van zoontje. Dan eten, en lees ik ff de taak van vandaag en de rest!

Zet ik meteen ook hier weer neer, hoe ging jullie ochtend routine?

Ik heb weer een stuk geswiped en geswisht! Mijn badkamer is schoon!!

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb me afgemeld voor dr mailtjes.. werd er knetter gek van.. 😊..

Ik ga hier wel de taken lezen haha.. poetsen is totaal mijn hobby niet. Ik moet mezelf dan echt een schop onder m'n kont geven en zelfs dan doe ik nog weinig. . Hopelijk dat dit een beetje helpt.. 😊☺

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zijn we op dag 7 nu van BabySteps? :p ik ben het ff kwijt hahaha

BabyStep: Day 7

So far we are:
    Getting dressed to lace-up shoes
    Keeping our sink shining
    Looking at our posted reminders
    Recognizing the negative voices
    Put out your Hot Spot for two minutes. Just pick one!

Today we are going to add a new habit to our before-bed routine. Tonight, before you hop in bed, I want you to pick out what clothes you are going to wear tomorrow. You can lay them on a chair, on a shelf, hook in the bathroom, or on a hanger on your door knob.

FlyLady Tip: Knowing what I am wearing tomorrow makes it so easy to get dressed in the morning. I take my bath at night so all I have to do is wet my chicken hair in the morning when I get dressed. My clothes are waiting for me in my bathroom.

Your Before Bed Routine is the most important routine of your day! It sets you up for success! Your timer will become your best friend! ~FlyLady

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Vandaag is je dagtaak nog steeds in onze 'week kamer' namelijk je eigen slaapkamer.

Heb je nachtkastjes? We gaan die even grondig aanpakken! Berg je speeltjes maar even op in een doos (niet onder je bed want daar had je juist alle rommel weg gisteren!) en ga aan de slag!

Neem een stoffer, of een doekje. En veeg van alles wat er op staat inclusief het oppervlak van je kastje even het stof grondig weg.

Pak daarna een vochtige doek en neem even je hele kastje aan de buitenkant af. Heerlijk fris ruikt hij nu en het oppervlak is lekker rommelvrij en opgeruimd. Heb je lades in je kastje, gooi daar ook even de stofzuiger en je natte doek doorheen!

Ga dan op je gemak even zitten met een kop thee ofzo, en bekijk de inhoud van je speeltjes doosje. Zitten er dingen tussen die eigenlijk ergens anders horen? (Nee de massagestaaf voor je rug hoort niet op je nachtkastje.....) berg die dan op waar ze horen! Meteen opgeruimder voelt dat aan he!

Heb je dingen die echt op je nachtkastje horen zoals je wekker, al zou ik hem liever in de schuur hebben staan... Veeg ze even schoon met je doekje en zet ze netjes terug op je kastje.

Vermijd zoveel mogelijk de drang om alles terug te leggen! Maar leg echt nodige dingen in je lades. Ze zijn dan echt nog dicht genoeg in de buurt. Heb je geen lades, leg het bijvoorbeeld in je badkamer meubel, ook dichtbij genoeg!

Alles schoon? Doosje leeg? Oppervlakte ook nog leeg? Zet een mooie foto van je kids of iemand anders (niet je geheime minnaar natuurlijk) op je nachtkastje. Een heerlijk ruikende bos bloemen mag ook, maar helaas voor mij zal mijn man dan niet meer de slaapkamer in komen...... Hooikoorts! En zullen mijn speeltjes nu in de la toch weer naar buiten komen 😜

Nu begind je dag opgeruimd en heb je iets moois om naar te kijken elke morgen als je wakker word!

Straks de baby step en de kindertaak!

Ook zal ik even de swish en swipe hier wat uitgebreider neer schrijven.

Groetjes en succes!!

Ik ben ff snel gymmen met de jongste!!!

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier gaat t nog steeds toppie. aanrecht is altijd opgeruimd en schoon. vaatwasser staat altijd ready to go om vuile vaat in te doen. leeg m zodra hij klaar is en zet alles er meteen in als ik ermee klaar ben. normaal dumpte ik t op t aanrecht 'doe ik straks wel' en dan savonds een berg waar Mount Everest jaloers op kan zijn. maarja dan ben je moe en geen zin in. Stel je t uit tot volgende ochtend, maarja dan is het haasten, kids school, ontbijten. crap hoe smeer ik mn brood in die bende. nou vooruit ik leeg vaatwasser wel. sjit nog niet eens aan geweest....

maargoed. nu stuk beter. zelfs mijn man werkt uit zichzelf helemaal mee. vaatwasser stond te draaien toen ik terug kwam van de jongste naar psz brengen(oudste ziek thuis)

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Babysteps 7 ja!! Staat hierboven dus!!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zone 4: Mission #3 Wednesday
    Dear Friends:

It is anti-procrastination day and we are going to clean off the nightstands! Get the tissues, cups and stuff that has piled up, toss and put away. The grab a feather duster or dust rag and dust the surface. Place a pretty candle or picture there. Something that is new to that spot that you love to see.
    Waking up and not seeing a pile of things on the nightstand and a pile of clothes will make your morning a little brighter!

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    potverdikkie je was me weer voor :p

nachtkastjes dus!!! omg das hier echt een bende. werd vanmorge wakker en dacht 'ga ik t vandaag aanpakken of wacht ik tot die taak voorbij komt' nou beide dus :p vandaag de taak haha

veel plezier met gymmen Antares!

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Never nooit dat ik een kaars op de slaapkamer zet.... Ieders eigen keuze natuurlijk.

Je hebt planten die extra zuurstof afgeven toch? Die kun je er ook op zetten, wel in je morning routine zetten dat ze water nodig hebben 😜

Goed zo mountainbike Everest bedwongen!!! Hier ook gast super lekker!! Fijn he voor ons ☺️

Andere fly dames waar zijn jullie? Netjes je takjes gedaan gisteren?

20. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Jep! Gisteren keurig uitgezocht.
    Zoals ik al zei; "hee, wat zijn er nog weinig sokken!"
    Ja precies....

Voor mij is de taak wat nutteloos, wij hebben geen nachtkastjes namelijk. Ik heb me dus voorgenomen mij vandaag 15 min te richten op het uitzoeken van de bergkast.
    Hoewel het me waarschijnlijk al 15 minuten kost om daar naar binnen te komen :D

Deel Deze Pagina