FlyLady! Hét Huishoud topic van 2015! Wie doet er mee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hou je 15 minuten in de slaapkamer als je geen nachtkastjes hebt.

Je kunt daarnaast ook nog die twee keer 15 minuten aan je kast spenderen! Zal nodig zijn zoals ik het lees..... 😝

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn schone hernieuwde nacht plankjes... 😜 ik zet er nu nog niets op verder want eerlijk, ik heb zoiets niet!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,7 KB
      Weergaven:
      1
  3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Uhhh ik spijbel :)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Foei! Hoe komt het?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    foeiii!!!! maaruhh waarom? :p

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb onze nachtkast nog niet gedaan. jongste ligt nog op bed, als ik haar er zo ga uithalen dan ga ik ff puinruimen :p

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Babyfoon staat daar omdat zoontje verdieping hoger slaapt nog. Laad snachts op en overdag slaapje neem ik hem mee naar beneden.... Hopelijk als zoontje groter is gaat die ook weg net zoals bij dochter. Al ben ik altijd bang hem beneden niet te horen als hij bijvoorbeeld moet spugen....

Dus misschien blijft hij wel staan totdat zoontje een tiener is ☺️

8. sanna1986

Quality time met man en kind.... dan denk je wat doe je dan nu op zp nou het kind slaapt op me 😂

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook heel belangrijk! om als bed gebruikt te worden :D

10. sanna1986

Haha precies! En in het weekend werkt mijn man. Dus als de familie dag gepland staat doe ik wel het nachtkastje. :)

Jouw nachtkastje ziet er zo slik en span uit hoor Antares!!!

Ik heb één laatje erin zitten dat zit vol met troep...

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dat heb jij perfect geregeld! Als je zelf onthoud welke dagen jij als weekend beschouwd kun je de toen van die twee dagen opschrijven en de dingen doen die fly lady in het weekend pland voor ons! Er staat een week schema vooruit op de website zodat je kunt bekijken wat er gedaan moet worden de aankomende week.

De taak van vandaag!!

Het is nog steeds dezelfde week kamer waar we in werken en dat is je slaapkamer!

Gisteren hebben de meeste van ons hun nachtkastjes lekker rrommelvrij gemaakt, hoe beviel het vanmorgen om naar zo een schoon oppervlak te kijken ipv de eigenlijke rommel die je had?

Daar gaan we vandaag mee verder! We gaan nog meer schone nette oppervlaktes creëeren in je slaapkamer. Vandaag op maar je kaptafel!

We gaan alle prulletjes en rommeltjes weg gooien, gebruikte wattenschijfjes en alles gooi het direct in je prullenbak. Mijn tip voor jullie zelf is koop of hergebruik een klein bakje voor die rommeltjes. Bij je dagelijkse blessing uurtje staat de taak van je prullenbakken overal leeg maken. Daar kun je deze lekker in mee nemen!

Parfums , crèmes alles wat op je kaptafel staat maak het schoon en doe het daarna allemaal samen in een toilet tasje of gewoon een hersluitbare plastic zak. Leg het daarna in de lade van je klaptafel. Uit het zicht is niet uit je hart! He zult het nog steeds daar kunnen gebruiken maar nu is het oppervlakte van de kaptafel veel netter.

Kies een paar van je favoriete parfums of mooie crèmes uit en zet ze op een mooi glazen bord of spiegel ter bewondering op de tafel. Mooi voor het oog en omdat het je favorieten zijn zul je elke keer als je ernaar kijkt jezelf vrolijker voelen.

Zo dat ziet er heerlijk opgeruimd uit! Alle oppervlaktes in je slaapkamer zijn nu leeg en mooi om te zien! Lekker opgeruimd naar bed en vooral weer wakker worden.

Heb je geen kaptafel, zoals ik..... Maar wel wen kastje waar je zooi op gooit.... Ruim dat oppervlakte dan maar eens mooi leeg. Hou je stofdoek en natte doek paraat om ook alle stofnesten goed aan te pakken op je kaptafel of kastje.

Succes!!

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb vanmorgen weer geswisht en geswiped in mijn badkamer! Neemt echt maar hooguit 1 minuut van je tijd en ik voel me er direct meer gemotiveerd door. Zien jullie het voor je, ik in mijn onderbroek en een natte doek die de wastafel na het tandenpoetsen uitveegt. Helaas komen daarna manlief en de kids weer alles vuil maken.... Haha misschien hun ook even vragen om het schoon te maken! Mijn voornemen van blinkende wasbak met een schone doek boven word compleet genegeerd...... Beneden gelukkig niet!! Misschien moeten mijn huisgenootje nog even wennen eraan. 😁

Enige ding waar ik tegenaan loop, zou mijn beneden wc ook Willem doen op deze manier maar dat werkt nog niet. Nu prop ik dat taakje ergens tussendoor.... En vaak vergeet ik get!!

Swipen en swishem jullie ook netjes?

13. sanna1986

Ah heerlijk dit stond sowieso op mijn verlof to do list :)

Als mijn man opgestaan is ga ik er mee aan de slag :D

14. sanna1986

Swipen en swishen deed ik eigenlijk altijd wel. Moet inderdaad net als jij ook de wc in het systeem krijgen :)

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Deze week is er bij mij niets van terecht gekomen, door problemen met mijn kat. Dus vanaf zaterdag ga ik ermee bezig. Denk dat ik de komende dagen niet meer van de bank mag komen van mijn kat ;)

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Misschien word het voor ons ook tijd om onze 15 minuten ontrommelen een vast tijdstip te geven zodat je het niet vergeet!

Dus tot nu toe hebben we al diverse dagelijkse taken extra gekregen van onze lady.

Verder nemen we elke dag een baby pasje om wat vaste routines aan te leren. Deze pasjes doe je niet een keer maar hou je dagelijks vast om te blijven doen. Er zijn er 31 en na deze 31 heb je een vast ochtend en avond routine en ook gedurende de dag diverse vaste taken wat helpt om de ergste rommel weg te houden!

Dan hebben we de swish en swipe opgepakt, dit zorgt ervoor dat we de badkamer niet laten versloffen...

Ook is er de maandelijkse taak voor ons, deze week dus helemaal aankleden elke dag tot aan je schoenen! Hierdoor ga je jezelf beter voelen en krijg je meer energie om de andere dingen te doen.

Ik heb het blessing uurtje ook al genoemd, maar dat zit er bij mij nog niet in het routine. Dit komt wel maar onze lady geeft aan dat dit eigenlijk nog ondoenbaar is als je veel rommel hebt.

Wat verstaan we onder rommel.... Nu heel eerlijk zijn tegen jezelf! Ik vind mijn huis een chaos, overal ligt wat ik vind nooit wat ik nodig heb en als ik opsta en rond kijk word ik meestal al meteen moe.

Maar anderen zullen het speelgoed wat op een plek ligt ipv in de kist al rommelig vinden, ieders definitie van rommelig is anders.

Ga eens nadenken wat jij het allerliefst van jouw huis wilt veranderen. Dan kunnen we ons met nog eens extra 15 minuten rommel verwijderen daarop gaan concentreren!

Deze taken komen allemaal later, maar misschien zijn er meer meiden net als mij die eigenlijk verdrinken.... Ik moet er gewoon echt iets meer vaart in zetten als 15 minuten per dag. Het moet even 30 worden, let wel op dat je jniet jezelf overwerkt want daar ben ik bang voor. Voor mezelf maar ook jullie. Lady geeft aan in haar mails dat 15 minuten ectra gewoon mag hoor maar niet meer! Niet doorgaan zonder pauze!

Ook zullen we binnenkort haar routines eens goed gaan bekijken ze staan in de mails maar zijn tot nu door ons genegeerd 😳 eens zien of ons dat er ook bij lukt!

Dat zijn tips zoals drink je water, 15 minuten even oefeningen doen dus wat sporten of bewegen enz enz.

Wie wil de babysteps van vandaag erop zetten?

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Och wens mama, wat jammer! Maar we zien je volgende week weer! Spring gewoon in bij de dagelijkse taak!! De rest komt wel weer.

Sanne veel plezier ermee!! En idd die wc beneden.... Jullie tips?

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zullen we even super eerlijk zijn? Kijken jullie mee in mijn huis?

Mijn keuken, stel je voor... Je kookt in 1 uur voor een elftal kinderen, je had erge haast dus niet tussendoor opruimen he!

Dan eet dat elftal, maar ergens halverwege besluiten ze om een voedsel gevecht te houden...............

Stel je je het al voor?

Dat was mijn keuken!!!

Nu, en ikzelf heb alleen mijn eigen gebruikte spullen opgeruimd!!! :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,6 KB
      Weergaven:
      4
  19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Het is nog niet zoals mijn perfectionistische binnenkant zou willen, maar ik schrijf de taken die ik nog wil op mijn bovengenoemde lijstje.... Over een tijd zal er niks meer opstaan zo goed zijn wij bezig!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,3 KB
      Weergaven:
      2
  20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oké, mijn extra 15 minuten rommel ruimen en de standaard 15 minuten zullen vandaag besteed worden in mijn huiskamer! Zal wel moeten want zaterdag vieren we de verjaardag van ons meisje 😳

Mijn eerste plek, meteen ook een hotspot, dus ik mag twee minuten extra 😜

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,2 KB
      Weergaven:
      5

Deel Deze Pagina