Flylady, Nederlands. handen uit de mouwen, weg met de rommel! :)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    ja, is goed zal ik doen. Ik vertaal het ook via de vertaalsite ben niet zo goed in engels hahaha

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hoihoi!
    Tijdje meegelezen maar niks gepost.
    Het nieuwe jaar fris begonnen.
    Ik heb altijd de wasbak blinkend tegenwoordig ;)
    Vanaf nu ga ik weer wat meer met de opdrachten in de weer, maar meestal ziet de benedenverdieping er goed uit voor mezelf.die doe ik dan in een half uurtje helemaal in orde maken.
    Het helpt ook als ik 's avonds voor ik naar bed ga al alles wegruim, heerlijk om 's morgens in een schone kamer te komen.
    Volgende week begin ik weer met werken, dan heb ik het idee dat alles een beetje gaat verslonzen dus komen de opdrachten weer goed van pas.
    Sommigen zijn echt fanatiek joh! Petje af!
    Groetjes!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Weekplanning (de opdracht van vandaag dus) heb ik toevallig gisteravond gemaakt, en de eettafel was al schoon..

Heb mezelf de volgende taken gegeven voor vanmiddag want ben toevallig vrij:
    * Boven en beneden stofzuigen
    * Beneden met een vochtige swiffer over de vloer
    * 15 minuten regel toepassen op de badkamer
    * Nieuwe was aanzetten
    * Koken en vooral vanavond mijn wasbak laten glimmen :D :D

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wij hebben hier gisteren ook compleet benedenverdiep opgeruimd en gekuisd :D keuken, badkamer woonkamer eetplaats en dergelijke

kan hier nog de foto van verleden week tonen die ik beloofd had...het opkuisen van mn washokje

dit dus ervoor: *shame*

5. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    en nu erna (zo ziet ie er nog steeds uit :))

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #346 Nikske89, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
    Wauw nachtzon, wat een verschil zeg!! Dat motiveert wel zo'n foto's :)

Een vraagje:
    Wat doen jullie met mannen die niet meedoen aan opruimen :p
    Ik mag opzich echt niet klagen want hij helpt best wel mee in het huishouden. Maar ik had gister netjes alles opgeruimd, meneer komt terug uit de sportschool en het resultaat was: sporttas in de keuken, 2 paar schoenen op de gang, een bezweet Tshirt op de trap & een traningspak op de badkamer... En toen ik er wat van zei toen zeurde ik en had ik last van mijn hormonen ?!?! GRRRRRR.........

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Goed hee, die foto's!
    Ik ga ook een foto maken van m'n zolderkamer. Hij is nu niet zo vreselijk erg meer als toen ik er afgelopen weekend aan begon, maar er is dan uiteindelijk wel een groot verschil te zien, denk ik :)

Goed bezig meiden!
    Die Flylady mailt wel veel zeg, trouwens, hahaha.
    Ik had toevallig afgelopen weekend alle vieze vingers al van de deuren geboend en zal als ik vanavond thuiskom van werk wel even kijken of er ook vingers op de muren zitten.

Heb gisteren hygiënische doekjes gekocht voor in de badkamer en de wc's zodat ik die elke dag een keertje kan swish&swipen :D Jiehoeee! Heb bij een van de wcborstels die in zo'n koker staat wat bleekmiddel erin gegoten, zodat het meteen fris ruikt als ik de borstel door de pot haal. Bij de andere wcborstel kan dat niet, want die zit in zo'n hang-houder (duidelijk he) :)

Op die site van flylady staan trouwens ook leuke dingetjes om te kopen, haha, maar dat is eigenlijk een beetje onzin natuurlijk. Dus ik hou mezelf in.... Echt! :D

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja die mails... klees ze zelf niet meer allemaal... wat een onnozele briel soms :p

9. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Zoo goed die foto's!
    Echt een verschil :)
    Mooie planningen komen er weer voorbij.
    En ja, als mijn man in de buurt is ook ineens veel meer troep..die kan af en toe echt zo alles achter zich neer laten storten.
    Hij zegt nu wel eens dat ik op mijn moeder begin te lijken :S
    Die was ook altijd zo'n cleanfreak..dan ben ik bezig en zegt ie "gaat ie lekker? ...(naam van mijn moeder) whaha!

Alhoewel laatst werd ik wakker, had hij beneden alles opgeruimd (op zijn manier,okm aar ik klaag niet)
    Kreeg ik thee op bed en het bad was volgelopen zodat ik met zoontjelief lekker kon badderen!
    Geweldig!Moet ik ook even melden, soms klaag ik wel eens maar hij heeft ook zijn heeeele lieve kanten!
    Voor morgen staat de bovenverdieping op de planning...15 min in iedere kamer even.
    Doeii!

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    als manleif of kindjes rommelig zijn blijf ik ernaast staan en roep ze en ze moeten het opruimen terwijl ik erbij sta :p hahahaha

11. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ruim het op op een plek dat ie het de volgende keer niet kan vinden..... Na 15 minuten zoeken... eh heb jij dat en dat gezien, ja heb ik opgeruimd... volgende keer graag zelf doen :)) Werkt!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik dump bende altijd op zijn kant van het bed :p dan flipt ie savonds waarom altijd zijn kant van het bed zo vol ligt. rondslingerende bende van je zeg ik dan. als ie zn bed in wilt moet ie dat dus eerst opruimen :p mooie oplossing want dan is het wel opgeruimd haha

13. firegirl

firegirl Niet meer actief

Heb netjes de eetkamermuren schoongemaakt. De 'eetkamer' is dan wel deel van de woonkamer, maar dat maakt niet uit.

Ik ben nog steeds niet helemaal fit, maar ben die kerstboom zo zat! Manlief is weg, Emma op bed, dus die ga ik zo aftuigen en opruimen. Heb de kerstspullen al van tafel enzo en daar staat nu een mooie Amarylis op. Heerlijk! Weer even fris.

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zelfs dat maakt hie rniet uit :(

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    als dat niet werkt moet je gewoon 1x flink uit je plaat gaan. het werkte hier eerst ook niet maar tijdens zwangerschap irriteerde mij aardig wat dingen en werd het me even te veel en ben toen flink tegen hem tekeer gegaan. daarna natuurlijk wel sorry gezegt dat ik zo hevig reageerde maar dat ik eigenlijk duidelijk wilde maken dat ik graag wil dat hij zijn eige bende een keer opruimt. en toen drong t eindelijk tot hem door. weet niet waarom maar bij mannen moet je ze altijd even flink op de plaats zetten willen ze inzien dat je het serieus meent. flinke huil bui werkte ook altijd wel :p was voor mij niet zo moeilijk want tijdens zwangerschap moest ik altijd heel snel huilen om alles. hoefde maar een geplette klikker op de weg te zien en daar kwamen de tranen ;) maargoed das een ander onderwerp haha

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    een geplette kikker? whahahaha sorry :p

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ;):D hehe

18. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    die ga ik ook proberen!

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Naast de troep blijven staan werkt niet, dan kan ik tot sint juttemus blijven staan want dan doet hij het net niet :p

Het voor hem opruimen vind hij maar al te makkelijk, zelfs al ruimt hij zijn eigen spullen op dan vraagt hij nog standaard waar het ligt voordat hij zelf kijkt...

De bedtruc heb ik nog niet geprobeerd, misschien de moeite waard!!

Agjah, misschien stoort het me na de zwangerschap weer wat minder. Ik ben nu gewoon echt een hormoonbom en kan om alles janken. Laatst zelf gejankt omdat een broek uitverkocht was bij H&M :p whahahahah..

Nou hier staat het aftuigen van de kerstboom voor zaterdagochtend op de planning. En volgende week ga ik onze zolder eens goed onder handen nemen want daar kun je niet meer lopen!!! Van de zolder zal ik voor & na foto's maken :)

Wat is de opdracht voor vandaag??

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Helpt ook niet! Ik had zijn was op het bed laten liggen.. Hij smijt gewoon schone was op de gedragen was! Sorry, maar hoe vaak ik daar wel niet van ben geflipt, het helpt iet!!!

Deel Deze Pagina