Flylady, Nederlands. handen uit de mouwen, weg met de rommel! :)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Rooibos, die dagelijske opdrachten die k hier zet zijn dus exact dezelfde he :)
    Ik ga nu dadelijk de opdracht voor morgen neerpennen, wij gaan namelijk filmpje kijken :)
    achja, de producten die k gekocht heb:

Ajax keuken
    Ajax Badkamer
    Antikal
    Mr proper febreze citroen, voor de gewone kuis dingen afvegen
    en nog een paar dingen :p
    nieuw emmertje en nieuw trekkertje en dergelijke :D
    Mijn keuken blinkt (echt waar, kzie al bijna de sterretjes :p) de dampkap incl, vloer geschuurd en gedweild, hondjes hun hoekje proper incl voederbakjes enzo...

goch, Ik voel me gelukkig en mijn man snapt de wereld niet meer :p hahahaha

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    OPDRACHT#4

aangezien het zondag is doen we het vandaag kalm aan. Dezelfde dingen als altijd:

wasbak glimmend achterlaten
    mooi opgemaakt zijn

nu komt er nog de opdracht bij dit op "post-it's" te schrijven en bij de betreffende dingen te hangen, deze hebben we later nodig voor ons dagboek.

dus vb: schrijf op een post-it "wasbak opblinken" en hang m boven de wasbak

zelfde op badkamerspiegel (dat je je mooi mag maken)

verder mag je vandaag met je gezinnetje ontspannen

voor mensen die er zin in hebben 15 min oefening mag je altijd doen als je zin hebt :)

succes meiden en houd de moed er in :)

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

haha mijn man gaat me uitlachen met die post-it's.
    Hoe lang moeten die blijven hangen???

En die 15 min, is dat in 1 ruimte? Of het hele huis?
    Las net op een andere site hetvolgende:

Dagelijks ga je elke kamer een 10 min oppervlakkige schoonmaak/opruim beurt geven. Er worden geen banken of stoelen verschoven geen kasten schoongemaakt de kamers moeten op zicht gewoon netjes zijn! Gebruik een timer/keukenwekker of stopwatch na 10 min ga je uit de kamer je gaat er niet verder in je drinkt een glas water of een kopje thee en gaat verder met de volgende kamer. Dit gaat zo door tot alle kamers in het huis aan de beurt zijn geweest.
    Daarnaast kijgt per week 1 kamer een extra 10 min per dag begin eerst de keuken pak een vuilniszak en ga 1 keukenkastje te lijf, gooi alles wat overdatum is weg veeg de kast schoon en zet alles wat nog goed is weer terug, nog tijd over? Doe het volgende kastje na 10 min stop je!
    Aan het eind van de week heb je 120 minuten aan je keuken besteed en ziet het er keurig uit zorg ervoor dat iedereen in huis hun bekers omspoelt en dat de keuken netjes gehouden word door elke dag de 10 min eraan te besteden en de afwas elke avond te doen! Volgende week is er weer een kamer aan de beurt de woonkamer of de badkamer.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Overal post itt's? Hahaha dan word het daar weer een zootje van. Nou ja ik zal eens kijken of die dingen eigenlijk wel in huis heb. Het helpt natuurlijk ook wel dat mijn vriend het ook ziet dat ie de wasbak moet schoonmaken....hahaha

5. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hoe gaat het eigenlijk na de babysteps?
    Moeten we het dan alleen rooien? :p

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Doe ook de opdrachten ;)
    Ga morgen de wekker eens aanzetten en dan even door de woonkamer, hebben van de week een nieuw kozijn geplaatst gekregen dus het is nogal stoffig...

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Haha post-its! Mn man ziet me al aankomen met die dingen. Die snapt nu al niet wat er aan de hand is. Hij vroeg of de koningin op bezoek kwam, hij had nog nooit zo'n schone keuken gezien, na 5min was het alweer 1grote bende want ik heb een man die altijd alles uitstelt en vervolgens de rommel 'niet ziet'

8. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Vandaag ben ik niet thuis , ga bij een vriendin op bezoek...maarrr ben nog steeds 'on track' ik laat alles netjes achter..nu hopen dat manlief dat zo houdt..die post-its zullen het hem wel vertellen whaaha!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die post-its ga ik even overslaan, heb sowieso geen post-its in huis. In de planning voor vandaag staat wel de badkamer en toilet even poetsen en spullen naar de kelder brengen.

10. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Goedemorgen,

Ik blijf ook mee doen en voer de opdrachten netjes uit.
    Hier is de boel nog steeds netjes.
    In 15 minuten kun je wel een hoop doen
    Vandaag weer stofzuigen en boven even de 15 minuten toe passen.
    Ook de gootsteen blinkt nog steeds.

Fijne zondag!

11. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Roosjuh, je man misschien even een trap onder zijn kont geven?
    Je zult toch wat steun moeten hebben wil je dit op een leuke manier vol houden.

12. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Iemand die dit weet? Met die flylady site kom ik niet uit de voeten. Ze zal wel geen chaos meer in haar huis hebben maar die site ... :)

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier druk aan de opruim....schoonouders komen zo op visite..hahaha

14. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

haha goede reden ;)
    Succes!!

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Rooibos, daar kan ik jammer genoeg geen antwoord op geven, mss firegirl wel... ik ben zelf maar tergelijkertijd met jullie begonnen :)
    Die post-it's zijn idd een herinnering aan je familieleden alsook worden ze achteraf gebruikt in ons "poetsdagboek" :)

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Meiden, de 15 minuten regel werkt bij mij al jaaaaaaren heel goed :D

17. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Jammer nachtzo, ik wacht firegirl even af.

Marjah, klikt positief :)

Zo, ik ga de 15 regel even doen en dan naar mijn schoonouders toe. Tot vanavond!

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ben erweer,heel het weekend weg geweest dus ik heb heel wat in te halen ...Misschien dat ik er morgen aan toe kom..

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier weer als een tornado door het huis gegaan. Slaapkamers opgeruimd, keuken is weer onder handen genomen, woonkamer heeft een flinke makeover gehad. stonden na 3maanden nog steeds verhuisdozen hier naast de kast. die zijn dan nu eindelijk weg gewerkt. vandaag hadden we visite van schoonvader en eige vader (+vrouwen) mijn vader ging klussen hier in huis, nieuwe kast bij de wasmachine. en mn stiefma ging gordijnen inkorten en ophangen. dus dat was weer gaten boren en zagen en al dat soort troep-makende-klusjes... zo blijf je bezig

wat is opdracht voor morgen? :D

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Opdracht#5

hallo dames,
    we hebben nog steeds geen veranderingen in onze 'gewone opdachten' vandaag komt er niets bij...daarom heb ik gedacht van zelf nog een extra oefening erbij te zetten, zodat het niet te "saai" wordt :p

dus:

Wasbak opblinken
    aankleden en opmaken
    kijken naar de post its :p

Fly extra opdrachten:

-15 min extra eender welke plaats...
    -maak een lijstje met dingen die in je hoofd spoken als je niet wil proper maken (bvb. pff, geen zin omdat... het veeel leuker is aan de pc :p dergelijke dingen dus :p)

ZPFLY extra (dus die die ik geef :p)
    - WC goed proper maken
    - Bedden nieuw betrekken :) (denk er eens aan oe leuk het is als je bedje lekke ruikt als je je in je kussens en dekens knuffelt :)

de extra's zijn geen verplichting, maar geven wel een leuke richting :)

MEIDEN, ik ben ontzettend trots op jullie!!! verder zo :)

Deel Deze Pagina