Mama's met een partner die al kinderen uit een vorig huwelijk heeft

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door risa2009, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben erg benieuwd of er hier ook mama's zijn die een partner hebben die al kinderen uit een vorige huwelijk/relatie heeft. Mijn vriend heeft 3 zoons uit zijn vorige huwelijk en ben ze op het moment eigenlijk zo zat. Dat komt voornamelijk door mijn vriend, want alles moet altijd om hun draaien.

Het lijkt me erg fijn om lotgenoten te vinden hier om ervaringen...steun ed te vinden bij elkaar !

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi!

ook mijn vriend heeft een dochter uit zijn vorige relatie, ben heel gek op het meisje ze is nu 3. met haar moeder heb ik geen contact. ze is 1x in de 2 weken het weekend bij ons.

3. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi elsie !
    leuk dat je heb gereageerd ! gelukkig gaat t goed bij jullie...nou hier is t jammer genoeg anders...ben die kids zooo zat...zie ook erg op tegen de weekenden dat ze komen...en nu komen ze met de feestdagen ook...heb er nu al geen zin in om eerlijk te zeggen...

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

waarom ben je die kids zat dan?

ik heb wel een goede band met mijn vriend zijn dochter gelukkig.

5. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze accepteren geen regels, ik krijg regelmatig een grote mond, ze zijn erg onhygienisch, de oudste is 14 en is erg jaloers op ons zoontje. Dat begon al tijdens de zwangerschap met kleine incidenten en een "per ongeluk" schop op me zwangere buik. Het werd/wordt alleen ontkent door mijn vriend, die hun met gemak de verantwoording geeft over ons zoontje. Hij grijpt ook nauwelijks in, ziet niets en wil altijd maar leuke dingen doen als zij komen. Het komt dus door hem ! Hij snapt het gewoon niet, dus verandert er ook maar bar weinig.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oh meid wat balen zeg!
    mijn vriend wil ook dat zijn dochter het leuk heeft als ze hier is, maar ik heb gezegt dat ze het juist misschien leuker heeft als er grenzen zijn. en ik wil ook dezelfde regels voor haar en onze zoon. het kan namelijk niet zo zijn dat onze zoon denkt dat als zij er is het hier een feestje word ofzo. gelukkig begreep ie het wel en doet echt zijn best met regels enzo.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben het trouwens ook weleens zat hoor, want het contact met zijn ex gaat erg moeizaam, ik heb helemaal geen contact met haar. maar die 2 hebben altijd wel ruzie, niet leuk.

soms denk ik is dit nou leuk? en dat wil ik weleens weg gaan, maar dan heeft mijn zoontje ook geen vader meer dagelijks in zijn leven en moet mijn vriend 2 kinderen missen, en ik hou toch heel veel van mijn vriend dusja.

8. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen contact met de moeder. Dat buiten de kids ook altijd goed uit ! Ze hoeven maar te zeggen dat ze iets thuis moeten/niet hoeven, en ze krijgen hun zin ! Toen ze kleiner waren vond ik het trouwens ook makkelijker. Toen was het vaak ook erg gezellig. Ik ondernam dan ook vanalles met hun. Toch, een band met ze opbouwen is zo moeilijk. Ze accepteren niemand buiten de familie, laten niemand toe. Ze worden daarin ook door niemand begeleid, want niemand ziet het.

Mijn vriend doet wel zijn best met regels ed als ik er op hamer, maar hij is niet consequent en begrijpt het nut ervan niet helemaal. Dus als ik dan even uit beeld ben zijn de regels er ook niet meer. Vervolgens horen we dan dat 1 van de kids niet meer wil komen omdat ik er ben.

tja, niet makkelijk he !

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee makkelijk is het zeker niet!
    ik ben benieuwd hoe het hier in de toekomst zal gaan.

10. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het erg belangrijk is dat je een band met haar op bouwt en met je man op 1 lijn zit betreft regels/opvoeding ed. Komt vast wel goed ! Probeer dat zelf ook te doen, en dan loopt het allemaal wel weer even. Baal er alleen zo van dat het allemaal aan mij ligt. Als ik me best doe gaat het wel ok. Wens je een heel fijn weekend !

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

op 1 lijn zitten is zeker belangrijk, en helemaal als je samen een kindje hebt. meestal kunnen we er wel goed over praten gelukkig. vriend is nu zijn dochter terug aan het brengen, maar zaterdag komt ze alweer want dan is het natuurlijk kerst!

12. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier komen ze ook extra met de kerst. We gaan ws wel iets leuks doen, ligt ook een beetje aan het weer. Heb er wel minder zin in zo in de feestdagen moet ik eerlijk zeggen. Hoop dat snel de tijd komt dat ze hun eigen ding gaan doen en niet meer altijd willen komen :D

Heb me afgelopen weekend weer rotgeirriteerd. Ze kunnen niet in de wc plassen, maar wel op de bril en ernaast. Handen wassen hebben ze ook nooit van gehoord, dat vind ik zo smerig. En dan gewoon mijn spullen/die van me zoontje pakken, bah. Me vriend zegt er wel wat van, maar ze luisteren nauwelijks naar hem, omdat er toch geen consequenties volgen.

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier een vriend met 2 zoontjes uit zn vorige relatie.

14. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi !
    Ik was een tijdje niet op het forum geweest, vandaar mijn late reactie !

Dus jou vriend heeft 2 kinderen. Hoe gaat dat ? Hoe oud zijn ze ? Komen ze vaak bij jullie ? Zie ik het goed dat jullie samen 1 kindje hebben en 1 op komst ?

Groetjes

15. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    nee dat klopt niet helemaal

mijn vriend heeft 2 zoontjes 1 van net 3 en 1 word in april 2
    ik heb een dochtertje wat in maart 2 word
    en samen verwachten we in juni ons 1e kindje samen.
    maar verder gaat het allemaal wel goed met alle kids samen

16. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blij te horen dat het allemaal goed gaat ! Wou dat ik hetzelfde kon zeggen !

17. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dus bij jullie gaat het niet zo goed??

jullie kindje van 1 jr en 2 mnd is van jullie samen en hij heeft al kids?

18. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, hier gaat het niet zo goed. Ik trek vooral mijn eigen plan in de weekenden dat de kinderen van me vriend komen. Mijn vriend is een echte weekendpapa voor hun. Van opvoeden komt maar weinig terrecht. Ik vind het ook geen leuke kinderen daardoor, en ook niet zon goede invloed voor mijn eigen zoon.

Ja klopt, we hebben samen 1 zoontje.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn vriend is ook een weekendpapa voor zijn dochter, maar er zijn wel grenzen! en ik heb hem ook goed duidelijk gemaakt dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen de kinderen, anders vind ik het ook niet eerlijk tegenover onze zoon.

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hier ook 2 stiefkinderen een meisje van 7 jaar en een jingen van 11 jaar.Samen hebben we ook nog 3 kinderen zoontje van bijna 3 en een tweeling van bijna 9 maanden.
    Voor mijn stiefzoon hebben we co-ouderschap dus twee weken bij ons en twee weken bij zijn moeder...
    tegen het einde van de tijd bij ons word hij ook opstandiger en kan je echt merken dat hij weer naar zijn moeder gaat... gek word je er soms van hihihi

Deel Deze Pagina