Ik ben ook lid van de FNV...heb er 1x contact mee gehad voor informatie. Ik weet het niet zo goed meer....heb het eigenlijk niet nodig, maar aan de andere kant; het gaat soms zo vreemd bij mij op het werk, dat ik ze misschien wel eens nodig zou kunnen hebben. Volgens mijn vriend (eigen bedrijf) is de FNV wel de vervelendste de CNV is volgens hem wat gemoedelijker voor de werkgever
Ik heb er geen, omdat ik vakbonden uitzuigers vind. Ik heb niets met vakbonden en vind vaak dat ze zeuren. Daarbij, als puntje bij paaltje komt heeft een vakbond ook niet zoveel zin meer. Daarbij, het enige waar ze misschien goed voor kunnen zijn, zijn juridische diensten, maar om je heel eerlijk te zeggen heb ik daar nooit zo'n goed gevoel bij. Heb nou niet het idee dat daar nou juist de juridische nitwits zitten eigenlijk. Dit zitten meestal in een veel beter betaalde baan in een commerciele omgeving ...
Mijn man en ik hebben lidmaatschap bij FNV. Tot nu toe bevalt het goed. We hebben ze pas geleden nodig gehad bij mijn man zijn werk (reorganisatie) en ik heb er ook wel eens advies ingewonnen. Goede service en hulp. We houden het lidmaatschap ook aan voor evt. situaties in de toekomst. Mijn ouders zijn ook altijd lid geweest en daar heeft FNV mijn moeder bij reorganisatie ook erg goed geholpen. Haar bedrijf probeerde ook wat dingen uit die niet klopten. Ook zij hebben er dus hele goede ervaringen mee.
Tja...toch maar eens uitzoeken of wij een rechtsbijstandsverzekering hebben en dan ga ik het denk ik ook opzeggen... Ik bedoel....die salarisverhoging krijg ik ook wel als ik er geen lid van ben. Maar de FNV houdt toch ook op? Ze gaan onder een andere naam verder?
Klopt maar als iedereen zo gaat denken... dan komt er op een bepaald moment dus geen loonsverhoging meer, omdat een vakbond dan niet meer representatief is. Oh ja, FNV blijft op zich wel bestaan hoor, maar de organisatie wordt anders ingericht.
Aangezien ik in Duitsland woon, heeft een rechtsbijstandverzekering op Arbeidsvlak geen zin... kunnen mij toch niet helpen. Daarom ben ik wel weer lid geworden van een vakbond.
FNV is veel harder en grijpt sneller naar het machtsmiddel van stakingen en andere hardere acties. CNV zal langer blijven doorpraten en zal minder snel stakingen uitroepen.... maar bij vastlopen zal het uiteindelijk ook bij hen uitlopen op stakingen. Maar het "gemoedelijker" komt ook voort vanuit de "C" hè
Ik vind het wel moeilijk hoor...ben er 2 jaar geleden lid van geworden omdat ze bij mij op het werk bijna elk jaar wel een nieuwe reorganisatie door heen jassen en ze vinden altijd wel iets om je er uit te werken. Met een bond sta je toch net weer iets sterker heb ik altijd het idee. Ach ja...eigenlijk is het net zoals een verzekering. Je hebt het, betaald altijd maar wanneer gebruik je het?
Precies Dat is dus ook de reden voor mij om te twijfelen. Zal je net zien...zeg ik mijn lidmaatschap op....word ik er uitgewerkt. Ik betaal geloof ik iets van 13,50 contributie. Betaal het nu zelf, maar ga het nu via mijn werk doen. Dan krijg je wel wat terug. Moet me er eens wat in gaan verdiepen... Heb het toen buiten mijn werk om gedaan, omdat een collega veel gezeur krijg van leidinggevende..."waarom ben je lid" "denk je dat nodig te hebben dan".
Ik ben geen lid, maar dankzij collega's die wel lid zijn heb ik nog een baan. Op mijn werk hebben ze een grote reorganisatie gedaan. De directie, OR en de vakbonden hebben hier 5 maanden over onderhandeld. Als dit niet gedaan was waren er waarsch. meer mensen uitgegegaan, die sneller weg moesten. De vertrekregeling is erg verbeterd. Maar ik ben nog steeds geen lid, heb het wel overwogen. Maar alles wordt dit jaar duurder dus heb het geld er gewoon even niet voor.
Terug antwoorden met een wedervraag...."denk jij dat ik het nodig ga hebben dan???" We leven in een vrij land hoor. Ik heb er nooit over gezwegen dat ik lid was van een vakbond en ook nu niet nu ik weer lid ben geworden. Maarja.... ik heb voor het CNV gewerkt, dus het staat ook op mn CV
hier is mijn vriend ook lid van FNV en betaald iets van 15,00 maar dat verdienen we weer terug met de collectieve korting die we dan krijgen op de zorg verzekering dus betalen we eigenlijk niks voor de bond. een paar jaar terug had me vriend het nodig en toen werden we ook goed geholpen.