Intake kraamzorg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eylem, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

*ik weet dat hier al topics over zijn maar ik kan ze zo gauw niet vinden met de zoekfuntie....sorry voor crossposting*

Ik heb morgenmiddag intake van de kraamzorg, ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten. Puur en alleen een kennismaking? Afspraken over het aantal uren en werkzaamheden? Wil ze de babykamer/spullen/slaapkamer zien? Etc? Ik heb werkelijk waar geen idee....Het zal per kraamzorg misschien verschillen maar zou het fijn vinden een paar ervaringen te lezen.

2. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, Ik heb vanavond mijn kraamvrouw ontmoet. Wel een leuke ervaring. Het zal denk ik overal wel anders gaan. Een tijdje geleden werd er telefonisch een afspraak gemaakt voor een intake. Er kwam een aantal weken geleden iemand langs van de kraamzorg om wat punten door te nemen. Uitleg over aantal uren, wat er gebeurd in kraamtijd, lijstje met wat ik moest hebben voor kamertje, kraambed, kraamboek werd doorgenomen etc. Gewoon een gezellig gesprek. Ik heb zelf voor gesteld om het kamertje te bekijken, omdat ik er zelf heel trots op ben. Drie weken van te voren (vandaag) heeft de kraamhulp contact opgenomen met me en is vanavond langs geweest. We hebben dit savonds gedaan,zodat mn man haar ook zou ontmoeten. Gewoon een leuke kennismaking geweest, het is tenslotte een bijzondere tijd die je met elkaar doormaakt. In dit gesprek kan je alle vragen stellen die je hebt, tijden die ze komt werken, wanneer je haar kan bellen etc.
    Heel veel plezier morgen :)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is trouwens niet de kraamhulp zelf geweest omdat ze van tevoren simpelweg niet weten wanneer je gaat bevallen en wie er dan werkt etc. (vraag me af hoe vaak dat uberhaupt gebeurd, het van tevoren ontmoeten van je kraamhulp). Er was hier gewoon een vrouw van de kraaminstelling zelf die een beetje vroeg hoe of wat, borstvoeding of fv, of mijn man thuis zou zijn, hoeveel uren etc. Spullen hoefde ze niet te zien, kamertje ook niet.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Aan de telefoon zei de kraamhulp wel dat zij in principe ook degene is die na de bevalling komt. Dat zou natuurlijk op zich wel prettig zijn, als we nu al met haar kennis kunnen maken.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kwam iemand langs waar ik gezellig mee gepraat heb. Het is inderdaad niet de eigen kraamverzorgster, maar hier iemand die vooral dit soort klantcontact deed.

Het het vooral doornemen hoe de zorg verloopt, hoeveel uur je krijgt, wat je in huis moet hebben, wat je zelf moet regelen, etc. Aan het eind moest ik een contract tekenen, daarin stonden afspraken over uren, huisdieren, en dat er een checklijst was doorgelopen. Niks ernstigs verder. Die uren kunnen ook gewoon nog veranderen achteraf (is hier ook gebeurd).

Spullen hoefde ze verder niet gezien, gelukkig maar, want de overloop was nog 1 puinzooi van de verbouwing ...

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier hetzelfde als bij Deepfreeze.....

Ook bij onze 2e kwam er dus een vertegenwoordigster van de kraamzorg een gesprek houden over onze wensen en de uren e.d.
    Ze hebben hier beide keren niets gecontroleerd. Was gewoon een erg gezellig gesprek.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij ons gebeurt de intake gewoon door een intaker, dus niet door degene die bij je komt kramen.
    bij de eerste kwam er iemand langs en gister gebeurde het telefonisch.
    ze nemen je gegevens (naam, adres, verzekering, evt eerder bevallingen) met je door, hoe je wilt gaan voeden, of je je bed op klossen hebt (ze vragen alleen, ze hoeven het niet te zien), ziekenhuistas klaar hebt staan. ze leggen uit hoeveel uur zorg je recht op hebt, wat de eigen bijdrage is, hoe het gaat met vergoeding door de verzekering etc. etc.
    ik vond het niet veel voorstellen, het meeste spreekt voor zich.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Na bij mij wilden ze natuurlijk net wel onze slaapkamer en de babykamer zien...tralallala....gelukkig maar dat ik toch even had opgeruimd :) ze wilde ook echt het bedje zien van de baby en of er genoeg ruimte was in onze slaapkamer en wat ik voor kruiken had etc etc.

Verder was het inderdaad niet de kraamhulp (verkeerd begrepen) maar gewoon iemand van de organisatie. Maar ze heeft alles duidelijk uitgelegd en we hebben alles besproken, moet allemaal wel goedkomen denk ik

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    kraamzorg die ik toen had zei "we komen niet voor woning en kamerkeuring"
    Wel wilden ze graag weten waar de wasmachine stond, of je droger had. Waar de badkamer was, of je bad of douche had, 2 wc's en waar. Of we aan bedklossen dachten en bedpan.
    Beetje de arbo voorwaarden waar de kraamzorg zich aan moest houden enz.

Ook evt afspraken over huisdieren en werkzaamheden en evt extra wensen. Even de wens van borst en flesvoeding besproken. Echt lekker praktisch dus

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben kraamverzorgster en wij komen jammer genoeg nooit kennismaken met t gezin van te voren wij hebben een intaker....

Deel Deze Pagina