wel of geen wieg op ouderslaapkamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Musty, Aug 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    Hoi hoi

wij zitten een beetje in dillema

in eertste instantie hadden we de wieg van mn moeder gekregen
    maar die bleek al zover hemelen te zijn dat we hm weg hebben moeten gooien na een paar reperatiepogingen

En sindsdien zijn we een beetje van wel of geen nieuwe kopen
    war we het meest mee zitten

de wieg zou op onze kamer komen te staan de eertste dagen/paar weken Maar hoe gemakkelijk gaat de overgang dan met het slapen in haar eigen kamertje en ledikantje

wat zijn jullie ervaringen??

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik schaf een hangwiegje aan voor in onze kamer, en ik heb in de kinderkamer genoeg plek, om daar ook een ring in het plafond te maken, dus mijn idee is om na ong. 2-3 maanden, de wieg naar de kinderkamer te verhuizen en dan het kindje in die kamer te laten wennen in het wiegje, en daarna pas over te doen naar het ledikantje.

Ik lees ook vaak dat men kindje snachts in het wiegje op de ouderkamer heeft en overdag al in zijn/haar eigen ledikantje

Maar persoonlijk heb ik dan het gevoel dat me dat niet zo lekker lijkt om het kindje aan twee bedjes tegelijk te laten wennen, en dan heb je ook nog extra veel wasgoed steeds.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Jarno heeft iets meer als de eerste 3 maanden bij ons op de kamer geslapen in wiegje.
    Overdag sliep hij weleens in zn ledikantje op z`n eigen kamertje om te wennen of omdat wij niet konden slapen vanwege zijn geluidjes.
    Ik merkte dat ik bij elke kik wakker werd.
    Vond het wel makkelijk met de Bv.

Ik vond de overgang naar zijn eigen kamertje best lastig omdat ik bang was dat ik hem niet meer hoorde..
    Onzin natuurlijk haha

Toen ik weer ging werken is Jarno naar zn eigen kamertje gegaan en eerst met de babyfoon en na een paar weken zonder.. ging prima!
    Succes met je keuze

Groetjes Danielle

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Vigo slaapt nu sinds 2 dagen 's nachts op zijn eigen kamertje. Daarvoor sliep hij op onze kamer, en overdag soms in zijn eigen kamer. Nu hij alleen slaapt, slapen zowel hij als wij beter, hij slaapt nu ook de hele nacht door (hallelujah :D). Ik vond het wel fijn dat hij eerst twee weken bij ons op kamer sliep, zo konden we aan elkaar wennen en dat is zeker met bv geven wel handig (het herkennen van geluidjes etc). Wat betreft extra beddengoed wat gewassen moet worden, dat valt wel mee. Je heoft ect niet elke dag het bedje te verschonen. En je hebt al zoveel extra was, dat zo'n lakentje erbij echt niet uitmaakt ;).

5. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    klinkt allemaal positief
    voor dat beetje was extra maak me niet uit

maar niet dat de uk het al traumatish ofzo zal ervaren :)
    voor mezelf lijkt het idd gemakkelijk ivm bv
    maar heb op de babykamer ook al een luie stoel gezet.

maar een wiegje heeft toch iets ;)

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Wij hebben overigens gewoon een rieten wieg op mp gekocht. We waren 40 euries kwijt en we kregen er nog 2 setjes lakens en dekens bij ook. En straks (na een evt. broertje of zusje :p) verkopen wij 'm weer.

7. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan heeft vanaf het begin in het ledikantje op z'n eigen kamer geslapen. Ik werd van ieder zuchtje en kreuntje wakker. Moet er niet aan denken dat hij ook nog bij mij op de kamer had gelegen.

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    toch is het met bv geven handig, in de zin van dat je de signalen snel herkent wanneer je kindje gevoed moet worden, want de signalen zijn in eerste instantie smakken, bewegen en slikgeluidjes, huilen is pas helemaal als laatste. Ik zou het wel een fijner gevoel vinden als ik daar gewoon op kan letten omdat het kindje op mijn kamer ligt...

9. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ lynn dat is een heel goed punt
    geloof dat manlief en ik al besloten hebben :D
    wist nog niet dat het met smakgeluidjes begon
    we hebben pas eind deze maand voorlichtingsavond over bv

10. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou geen wieg nemen je kunt ook de kinderwagen (incl wagen bak) voor de eerste dagen gebruiken,.

Ik heb nooit een wieg og wagenbak gebruikt simpel weg omdat daar geen ruimte voor was omdat we in een iniminie huisje woonden

11. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    zou ik inderdaad doen als ik niet op de 3e etage woonde zonder lift
    zie me niet echt elke keer die hele bak heen en weer meezeulen
    en het lijkt me ook leuker om dan de wiegbekleding die ik wel bewaard heb van mn moeder te hergebruiken

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    heb ik toevallig gisteren gehad :D
    en wist dat dus ook niet van die smakgeluidjes, maar had zelf al lang besloten om kindje de eerste maandjes bij ons op de kamer te willen hebben. Nu heb ik er dus een extra voordeel mee dat we het zo gaan doen!

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Het word sterk afgeraden om je kindje in een kinderwagen bak te laten slapen. Overdag kan natuurlijk wel maar niet een hele nacht. Ten eerste omdat het matrasje heel dun is en ten 2e voor de beluchting.

Wij hebben een wiegje van de fam gekregen m`n man heeft er nog ingelegen zo leuk! Heb em zelf opnieuw bekleed. Een wiegje heeft idd iets.

Klopt Bv signalen begint met smak geluidjes en handjes in de mond stoppen dit deed Jarno ook heel erg en dan pakte ik hem en legde hem aan.
    Als ik wachte tot hij huilde dronk hij al niet zo goed meer.
    Succes!

Groetjes
    Danielle

14. Duna

Duna Niet meer actief

Door wie wordt dat sterk afgeraden? Onze KV zei juist van anders laat je hem met de warmte lekker even in de kinderwagenbak slapen op jullie slaapkamer. (heb het nooit gedaan trouwens) En ik hoor het vaker om me heen dat een kindje weleens een nacht doorbrengt in een kinderwagenbak.

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

De wijkverpleegkundige zei dit tegen ons ook de vk en ook degene van de kraamzorg die de intake deed..

Is wel alweer een jaar geleden..

Groetjess

16. wendyh

wendyh Nieuw lid

Mar 20, 2009
    1
    0
    0
    Mijn zoontje heeft bijna 9 maanden in een groot wiegje bij ons op de slaapkamer geslapen. Vond het wel prettig eigenlijk.

17. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee heeft van af de dag dat ze thuis kwam uit het ziekenhuis gelijk in dr ledikantje on haar eigen kamer geslapen.
    we wilde haar niet op onze kamer laten slapen, ik zou geen oog dicht doen dan en alleen maar kijken of ze nog wel zou ademen en zou dan vast wakker worden van elk kreuntje en er past ook geen wieg in onze slaapkamer en in 3 stappen staan wij al bij haar slaapkamertje

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben Gijs 2 of 3 nachten in de reisbak van de wandelwagen op onze kamer gehad.. Nu slaapt hij als een roos in zijn eigen ledikant en op zn eigen kamer.. De deuren wagewijd open en de babyfoon op mijn nachtkastje..

Ik vind t zo wel prima.. Ook wanneer ik Gijs badder en daarna zelf wil douchen, is eht makkelijk hem gewoon even weer in zn eigen nestje te leggen.. Beneden ligt hij nu wel in de reisbak, die we in de box hebben staan...

19. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ollie heeft de eerste 4 weken bij ons op de kamer geslapen in zijn ledikantje. Daarna hebben we het bedje teruggezet in zijn kamertje, omdat ik wakker werd van elk zuchtje en kreuntje - en natuurlijk een beetje fit wilde blijven voeden ´s nachts en overdag ;)

Gaan we nu weer zo doen. Gaan geen wiegje aanschaffen in elk geval.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier wel een wiegje (via mp, is een reiswieg op een onderstel op wieltjes dat je dus opzij kunt zetten, wij hebben ook geen ruimte op de slaapkamer voor een enorme wieg).

DE redenen:
    - ik vind een wieg meer geborgenheid bieden aan zo'n klein hummeltje dat 9 maanden lang aan alle kanten warmte en begrenzing heeft ervaren. (zo wilde ons zoontje de eerste weken absoluut niet in een badje en lag dan te maaien met zijn armpjes, de tummy tub vond hij heerlijk).

- ik vind de overgang van 24 uur per dag bij mama naar alleen op een kamer veel te groot.

- ik vond het ideaal met BV geven, ik kon hem zo uit zijn wiegje tillen, aanleggen en weer terugleggen, ik hoefde niet eens te gaan zitten:D

DE overgang naar de eigen kamer was hier geen probleem, maar ik denk dat dat niet te voorspellen is. Ik denk dat mensen te snel denken dat wanneer een kindje moeilijk slaapt dat dat dan aan iets ligt, zoals bijv. het bij de ouders slapen.

Ik denk dat het ene kind gewoon makkelijker een overgang accepteerd als een ander.

Ruben sliep zonder problemen in de wieg bij ons, de eerste maanden sliep hij overdag vaak in de wagen in de kamer, daarna op zijn eigen kamer. Ging toen zonder problemen over naar het ledikant en toen hij 2 werd zonder problemen naar een junior bed.

Andere kindjes hebben daar weer gewoon meer moeite mee.

Ik denk niet dat je het lastiger maakt door je kindje eerst een tijdje bij je te laten slapen. Ik zou juist eerder denken dat je het je kindje erg lastig maakt door het gelijk alleen te laten.

Share This Page