weet je wat pas erg is

Discussion in 'De lounge' started by mv3hartendiefjes, Dec 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

weet je wat pas erg is als je eigen moeder tegen je liegt
    de waarheid steeds maar weer weet te verdraaien
    het moeilijk vind om de waarheid te vertellen en jij als dochter zijnde er steeds maar weer intrapt
    jij het dan gedaan hebt en nooit eens je moeder
    je moeder die zegt ja ik heb gelogen maar ik weet niet waarom
    nou ik weet het wel mijn moeder liegt tegen mij al jaren
    zo bv mijn neefje die alles krijgt en als mijn zoon iets vraagt er altijd nee gezegt word..
    of als mijn neefje zegt kijk ik wat ik van oma heb gekregen en dat dan oma gelijk zegt nee heb je van je moeder plaats het dus echt van oma af komt..
    of dat de naar de efteling gaan met oud en nieuw maar dat de een zegt het van de kerstpakket af komt en de ander weer zegt nee heeft ze gekregen van oma..
    snappen jullie dat nou
    nou vanavond is dus de bom gebarsten was het zo zat er steeds gelogen moest worden en heb gezegt blijf je liegen blijf alsjeblieft weg
    heb daar geen zin meer in heb wel wat beters te doen dan in de leugens van mijn eigen moeder te geloven
    heb verdomme echt dag en nacht voor haar klaar gestaan was er iets dan was ik er wel toen mijn moeder geopereerd werd zat ik daar uren op een stoel te wachten tot mama kwam..
    deze tijd is voorbij ik doe het niet meer heb mijn handen er vanaf getrokken misschien heel hard maar ik kan dit niet meer heb 3 kinderen daar kan ik geen leugens meer bij gebruiken wil het niet meer
    steeds die verdriet steeds die pijn keer op keer op keer..
    het is genoeg toch!!!
    het blijft je moeder maar toch nee ik wil dit niet meer het doet mij te veel pijn om hier steeds mijzelf druk om te moeten maken heb daar ook geen energie meer voor...:$:(
    sorry voor mijn verhaal

2. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

Feb 25, 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    jeetje meid, dit vind ik wel heftig klinken,en snapheel goed dat je het zat bent dat gelieg steeds!
    misschien is het een idee meer afstand te nemen zodat je er minder last van hebt, want het eerlijk uitspreken komt dus niet over,
    probeer te denken dat de waarheid het langst duurt,
    oftewel: al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
    suc6 met de situatie.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

waarom heb je het gevoel dat je moeder je neefje voortrekt dan jouw kinderen?

4. mv3hartendiefjes

dank je wel voor je goede advies
    dit zal ik ook echt eens gaan doen meer afstand nemen
    nu is het ook echt uit de hand gelopen en dat is ook niet wat ik wil maar soms even niet anders
    bedankt:)

5. mv3hartendiefjes

mijn zusje is tienermoeder mijn moeder heeft de zorg voor mijn neefje lang op zich genomen omdat mijn zusje geen gevoelens had voor hem nu gaat het heel erg goed maar ze moet het doen met weinig
    ik weet goed dat mijn neefje meer krijgt dan er gezegt word door mijn moeder maar ook zeker vaak voor getrokken
    bv Lynette vraagt oma mag ik blijven slapen dan zegt oma nee dat kan niet moet morgen ochtend werken
    dan kom je daar en wie zie je daar je neefje deze zegt ik blijf lekker bij oma slapen
    nog n voorbeeld mijn zoon vraagt oma wil je met mij zwemmen nee kan niet oma moet weg kom je om half vijf aan bij het zwemmen wie staat daar mijn moeder..
    zulke dingen dus best pijnelijk ook voor mijn kinderen...:)

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow! Dat zou ik ook niet pikken! Wat erg voor je meid!

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Klinkt mij haast als compulsief/pathologisch liegen, een gedragsstoornis. Mijn man had op zijn werk ook een jongen die dat steeds deed. Hij wist het, maar kon het niet helpen.

8. mv3hartendiefjes

dank je wel meid
    nee gaat echt even steekje te ver
    vind het erg voor de kinderen maar soms moet je toch echt even die ene moeilijke beslissing nemen:(

9. mv3hartendiefjes

ja het is en blijft moeilijk
    ik denk alleen dat het niet pathologisch liegen is denk meer bewuste keuzes maken om niet te zeggen waarom ze iets met de een wel bv doet en de ander niet
    daar word de hele tijd om gelogen steeds maar weer liegen over kleine dingentjes van bv de kinderen of iets achter proberen voor mij
    ik zal een voorbeeld geven ze gaan op vakantie ieder zou zijn deel betalen maar mijn moeder besluit om de deel van mijn zusje ook te betalen prima vind ik moet ze zelf weten maar ga dat niet stellig vol houden dat mijn zusje wel haar deel heeft betaald lieg daar niet over en zeg gewoon ja ik heb betaald
    dan zou ik begrip hebben het misschien niet accepteren want ik vind dat je alle je kinderen op een lijn moet behouden en de een niet meer kan of mag geven als de ander:)
    vooral er niet om liegen dat vind ik zo erg
    ik ben haar dochter haar vlees en bloed en ze liegt gewoon tegen mij dat vind ik vreselijk maar ook heel erg pijnelijk:(

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

klinkt als mijn oma, die deed het ook, alleen nog een tikje erger, mijn broer en ik werden verzwegen voor de rest van hun kennisen, alleen bepaalde fam wist dat wij er waren/bestonden, op crematie van mijn kregen we te horen goh ze hebben ook nog oudere kleinkinderen.

mijn oma heeft door haar gedrag heel veel stuk gemaakt in de fam, je verhaal is dus heel herkenbaar (en mijn andere oma trok mijn neef voor die mocht alles en wij niet)

ik zou zeggen neem idd wat afstand, zeker voor je kinderen dat geeft hun ook meer rust.

11. Oh verschrikkelijk zo'n oma die klaarblijkelijk niet om al haar kleinkinderen even veel geeft! Wat vind je vader er van of is hij er niet meer bij? Ik zou ook afstand nemen, tegen haar zeggen waarom, dat het je kinderen kwetst.

12. mv3hartendiefjes

ook al zo erg bah
    het maakt mij ook echt verdrietig
    ja ga ook afstand nemen lijkt mij het beste voor iedereen
    dank je wel:)

13. mv3hartendiefjes

helaas weet mijn vader niet van alles af
    dus word alles naar mij afgeschoven
    vind het ook heel erg ook voor mijn kindjes als ze ouder waren geweest hadden ze het helemaal over zich heen gekregen nu ook al maar nu beseffen ze het nog niet zo heel erg:)
    dank je wel voor je antwoord

14. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Herkenbaar verhaal. Hier net zo. Ondertussen beweert mijn moeder ook overal dat ze maar 1 dochter heeft (mijn zus; mijn broer en ik bestaan niet voor haar).

Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, nu met momenten nog.
    Heb er paar jaar geleden afstand van genomen - zo hard om te doen, maar wel een aanrader!!

Veel sterkte en een dikke knuffel!!
    Hoop dat je ondanks dat, toch van de feestdagen kan genieten!!!

Liefs

15. mv3hartendiefjes

dank je wel lieve meid
    poeh lijkt mij ook echt heel moeilijk zeg dat je eigen moeder beweerd nog maar 1 dochter te hebben pijnelijk zeg
    jij ook een hele dikke knuffel en ook fijne feest dagen
    in deze tijden kan iedereen wel extra steun gebruiken:)

16. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ha meid,
    Wat een vreselijke rotsituatie zeg! Hoop dat jullie mam snel bij zinnen komt en beseft dat dit echt niet gaat en anders idd maar wat afstand proberen te nemen.
    Hoe klein ook, je kindjes hebben ect wel door als er iemand wordt voorgetrokken. Succes en toch fijne feestdagen meid!

17. mv3hartendiefjes

dank je wel lieve meid
    ja hoop het ook echt het is echt niet leuk pfff:(

18. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Even een hele dikke digi knuf. Hier helaas ook zo'n moeder dus weet hoe verschrikkelijk dat is!

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

weet je ik heb het vroeger nooit echt asl naar ervaren, nouja vond het niet leuk dat mijn neef alles mocht en wij niet, terwijl wij niks stuk maakten en hij wel .

maar later heb ik het wel vervelend gevonden, ik had helemaal geen mooie herrineringen aan mijn oma`s en ook niet aan 1 opa.
    gelukkig wel een opa gehad die veel goede dingen deed (hem mis ik nog)

ik en heel blij dat mijn dochter 1 opa en oma heeft die normaal dingen met haar doen en normaal doen

idd voor je eigen is het beste om afstand te nemen, rust in je leven te brengen.

ik zeg altijd fam krijg je, vrienden kies je.

20. mv3hartendiefjes

nee kan het begrijpen dat je er later geen prettige herineringen aan hebt..

gelukkig heeft jou dochter een leuke opa en oma dat doet je al wat goed

bedankt voor je tip;)

Share This Page