Ik heb angst om een paniek of angstaanval te krijgen of controle over mijn lichaam kwijt te raken. Dit beinvloed mijn leven zo heftig dat ik nu sinds 2 maanden tabletten slik en het gaat gewoon super! Durf gewoon weer de winkel in zonder erover na te denken en dat terwijl ik wel eens 2 weken niet de deur uit ben geweest omdat ik niet durfde! En natuurlijk weer kunnen genieten en lopen met mijn hummeltje
Ik heb zelf 5 jaar geleden agorafobie gehad (beter bekend als straatvrees) door mijn fobie voor flauwvallen.. Heb intensieve therapie gehad en medicatie. Dat heeft enorm geholpen! Ik heb nu nog wel eens dat ik denk.. shit.. ik ga flauwvallen.. en dan denk ik aan de oefeningen die ik destijds kreeg en dan gaat het goed. Ben nu door mijn zwangerschap af van de medicatie, dus is soms lastig.. puur beheersing van je gedachten..
Spinnen...brrrr Wespen, want ik ben er allergisch voor. En blote voeten.....iiieeew vind ik echt vreselijk om te zien, zelf mijn eigen voeten vind ik vreselijk. Heb vorig jaar wel mijn angst overwonnen voor de pedicure omdat ik er op dokters advies heen moest, maar plezierig vind ik het niet en lekker al helemaal niet bah.
tja moet ook maar met de billen bloot....... - angst voor spinnen - angst voor slangen - fobie voor leverworst.......gruwel om het aan teraken...vind je dus ook niet op onze feestjes en partijen
Ik heb het niet op spinnen, ja ik denk wel een fobie, ik kwam erachter toen ik op praktijkschool zo'n groot lel op mijn hand moest, ik was de laatste die moest en ik zat toch te huilen Snapte er zelf niks van maar ik was dus dooooooodsbang.... Toen dacht ik : ja ik ben dus echt heel bang voor spinnen, heb hem wel op mijn hand gehad, maar heeft niets geholpen in mijn angst.
Valt me op dat er best veel meiden zijn met angst om te bellen?! Ik ben ook een beetje een rare snuiter hoor hihi, heb ook wel wat angsten, ga er nu goed mee om maar had vroeger erg last van smetvrees, durfde niets aan te raken: winkelwagens, deurknoppen, leuningen, alles waar veel mensen aan zitten raakte ik liever niet aan, als ik boodschappen had gedaan maakte ik al m'n boodschappen schoon voordat ik ze wegzette, en ga zo maar door! En inderdaad (weet niet meer wie het hier zei) erg angst om te vallen nu tijdes m'n zwangerschap, maar dat zullen we allemaal wel hebben. Xx Es
Ik ben best een angsthaas. Ik ben bang voor trappen, een trap aflopen is voor mij haast hetzelfde als een peilloze diepte instappen... brrr... roltrappen heb ik het ook niet op. Liftdeuren vind ik eng, ben bang dat ik er tussenkom.. ik weet dat dat niet kan, maar ja. Verder ben ik panisch voor wespen. Als er een op mijn eten of drinken afkomt, ga ik binnen zitten. En als er 1tje per ongeluk het huis invliegt, sluit ik me op in een kamer zodat ie niet bij me kan komen.
Ik heb een hele lastige fobie, die ik verder nog nooit ben tegengekomen (ook mn fobie-psych niet ) > Ik ben bang voor alles wat met NAVELS te maken heeft. Dus aanraken, zowel van mezelf als van anderen, en er uberhaupt naar kijken of over praten. Ik ben nu dus in zeer zware therapie bij mezelf, omdat ik door mn zwangerschap heel direct met mn angsten word geconfronteerd! Merk dat het wel een klein beetje helpt, omdat ik het nu eenmaal toch niet kan voorkomen dat mn navel verandert en begint uit te steken op mn bolle buik. Ben benieuwd hoe het zal gaan als die kleine er is en ik haar naveltje moet schoonhouden enzo...
ik ben verschrikkelijk bang voor de tandarts. en doordat ik een diepte zie ben ik heel erg bang voor trappen die ik niet ken. wel weer een voordeel van geen diepte zien is dat ik geen hoogtevrees heb (ik zie toch niet of het 1 of 100 meter hoog is). verder ben ik bang voor spinnen, onweer en brand. liefs doris
SPINNEN..................BRRRRRRRR. Zo erg zelfs dat ik er al een paar keer nachtmerries over heb gehad en zwetend wakker van werd. Wat ik er aan doe......NIKS. Ik heb weleens geprobeerd dat ze zo'n spin op je hand laten lopen, maar ik durfde echt niet (moest zelfs huilen ) Hoop niet dat mijn dochter het gaat overnemen. lfs kelly
Hallo allemaal, Ik heb agorafobie ongeveer het zelfde als Gwendolyne. Dus ik kom mijn huis niet uit(hier baal ik goed van) Heb hierover ook een topic gestart omdat ik graag tips hoop te krijgen. Ook ben ik bang voor wespen/bijen/libelle. Fobie voor drukte En ja klinkt gek zo vroeg al maar de bevalling lijkt me ook dood eng. Wel grappig dat er meer mensen zijn die dezelfde angsten hebben. Nou ja niet leuk natuurlijk maar fijn te weten dat ik niet de enigste ben. Groetjes, Patricia
Fobie voor kotsen Ik kan echt helemaal flippen als iemand naast hoor/zie kotsen of als ik het zelf moet doen En hoogtevrees, ik was een paar jaar geleden in de kinder(reuze)rad dus stelt niet veel voor maar omdat die rad even stopte, ging ik helemaal flippen.
zo weer even dit onderwerp naar boven halen. vind het wel interessant om te lezen. @murmel. ik moest wel lachen toen ik zag dat je een fobie voor navels hebt. niet omdat ik het stom vind ofzo iets, maar omdat m'n zus dat ook heeft. tijdens haar zwangerschap kwam ook haar navel eruit en als ze dan maar met haar hand erlangs ging, werd ze gek. nu ik zwanger ben, pest ik haar er ook mee aangezien míjn navel ook eruit plopt. dan trek ik m'n shirt omhoog en zeg ik dat ze moet kijken. ze schreeuwt dan: nee, echt niet ga weg en doet haar handen voor haar ogen hihi. ik weet niet meer wie het schreef, maar iemand schreef een fobie voor ballonnen. heb ik dus ook. ik schaam me er altijd voor omdat iedereen die het weet, me uitlacht. het is dus ook vreselijk om naar een kinderverjaardag te gaan, met al die ballonnen. ik loop rood aan, ga als een gek zweten en de tranen springen in m'n ogen. maar voor de rest ben ik vrij normaal haha
Mijn vriend heeft ook een fobie voor ballonnen dus dat worden geen ballonnen in huis als smurfje straks ooit jarig is. Heb zelf de laatste jaren aardig wat fobies overwonnen: -Ben 2 maanden terug voor het eerst in 5 jaar naar de tandarts geweest. -durf sinds 2 jaar een roltrap af (op was nooit een probleem maar eraf ging ik echt niet) - Sinds een jaar durf ik (vreemde) mensen te bellen (moest ook wel toen ik in de dierenartsenpraktijk ging werken) - Vorig jaar kon ik er opeens bij blijven zitten toen mijn vriend moest overgeven (kon ik eerst nooit omdat ik bang was om ook over te moeten geven. Wat ik helaas niet heb overwonnen: -zelf overgeven (ondanks de misselijkheid gelukkig in de zwangerschap maar 1 x niet tegen kunnen houden. - Onweer als ik in de auto zit. - Verdrinken (zwem wel heeeel graag maar ga bijvoorbeeld niet in bad als ik heel moe ben. - Electriciteit raak zelfs geen stroomdraad aan als ik heeel zeker weet dat het niet aanstaat, ben zo bang voor een schok! Hmmm zijn er best veel en ik dacht dat ik nog best normaal was...
Hoogtevrees (trap ga ik op mijn kont zittent af) Dieptevrees Vrees voor grote dingen of colosale dingen...zoals een elektrisiteitsmast of een windmolen die kort langs de weg staat. En van alle 3 kan ik zo bang worden dat ik ervan kom aan het braken. (en dat is best lastig in de auto)
Ik krijg echt de bibbers van MADEN... Die dingen die uit de compostbak kruipen! Verder ben ik niet zo verzot op spinnen en slaap ik steeds met enkel mijn hoofd boven het denken. Mijn armen, benen, tenen,... moèten bedekt zijn