Kwaaltjes bij jongen en meisje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaKitty, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ladies, ik wil graag horen:
    Jullie kwaaltjes bij een jongen of een meisje...
    Misschien kunnen we er een patroon in vinden ;)

Zwangerschap nr 1: meisje.
    Kwaaltjes:
    -misselijkheid, overgeven
    -zere borsten
    -beetje moe
    -snel veel bandenpijn

Zwangerschap nr 2: nog geen idee
    Kwaaltjes:
    -misselijkheid en overgeven
    -enorm zere borsten
    -heel erg moe
    -snel veel bandenpijn
    -veel pukkeltjes

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn schoonzus heeft 3 jongens en die heeft alle 3 zwangerschappen als heel verschillend ervaren. Ook alle sypmptomen waren heel verschillend bij de 3 zwangerschappen. Dus ik denk dat je je niet aan de verschillende symptomen moet vasthouden. Trouwens bij mijn zwangerschap zeggen veel mensen dat de manier waarop ik het draag dat het een jongen in maar we hebben nu al 3 keer duidelijk gezien dat het een meisje is!

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    1e een jongen:

Heel erg misselijk 7 maanden lang
    vreselijk moe
    Mijn haar sprong in de krul
    Ogen sprankelde
    mooie huid
    flinke buik
    Trek in alles wat vies/ongezond is (patat, frikandellen enz)

2e een meisje

12 weken in de ochtend misselijk
    slechte huid vol pukkels
    Haar zat helemaal niet niks me ete doen
    Voelde me voor de rest heerlijk mega veel energie
    Last van mijn bekken
    trek in fruit, en verse groentes

3e een meisje

12 weken in de ochtend misselijk
    slechte huid vol pukkels
    Haar zit voor geen meter
    Heb mega veel energie voel me super goed
    nog geen last van mijn bekken
    trek in fruit, en verse groentes

Bij mij lijken de twee zwangerschappen van d e meiden dus erg op elkaar. Iedereen zei ookal vanaf het begin dat het een meisje zou gaan worden.

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    uhmmz ik verwacht dan een jongentje maar ik moet zeggen
    dat ik vrij weinig klachten heb gehad
    in begin meer moe
    pukkels in begin later mooie huid
    snel flinke buik
    ook trek in dingen wat ongezond is (ook patat frikandellen shoarma enz)
    amper misselijk hooguit 10 dagen verspreid over de 13 weken

5. inekehendriks

Jan 25, 2008
    57
    0
    0
    ik ben nu zwanger van ons derde kindje ik heb al een zoontje en een dochtertje ik heb bij allebei nooit geen kwaaltjes gehad helemaal niks alleen een beetje moe en bij deze zwangerschap heb ik alles dubbel haha maar bij alletwee mij kinderen had ik het goed wat het worden zou als wij de echo hadden had ik het altijd goed en ik wist het door wat ik at bij mijn zoontje had ik veel trek in hartige dingen zoals chips pizza patat en dat soort dingen en bij mijn dochter was het precies andersom ik at alleen maar ijs en slagroom en snoepjes en dat soort dingen en dat heb ik nu ook weer dus ik denk dat dit ook weer een meisje word ik weet natuurlijk niet of jullie dat ook hebben maar vriendinnen van mij hadden het ook maar het is ook maar een theorie hoor ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft

6. Niet meer actief

Bij de 1ste zwangerschap van me dochtertje alleen halve wege wat last van bandenpijn verder niks en nu zwanger van de 2de en nergens nog last van geslacht nog onbekend.

Liefs..

7. ourwish

ourwish Actief lid

Feb 17, 2008
    130
    0
    0
    Geen klachten.....(geslacht nog onbekend ;))

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    1e zwangerschap meisje:

-12 weken lang misselijk
    -maagzuur
    -pukkeltjes
    -haar zat voor geen meter
    -ontzettende afkeur voor eten
    -ontzettende harde buiken vanaf 25 weken

2e zwangerschap jongetje:

-12 weken af en toe misselijk
    -2x overgegeven
    -voor de 25e week veel last van harde buiken daarna niet meer

Voelde me de laatste zwangerschap beduidend beter, hoewel ik de hele zwangerschap dacht dat ik een meid zou krijgen...

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    eerste zwangerschap meisje:

- Heeeeel erg moe de gehele zwangercshap

tweede zwangerschap (weet nog wat het is)

- af en toe misselijk
    - af en toe duizelig
    - soms hoofdpijn
    - moe

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    zouden pukkels bij een meisje horen :) mijn voorgevoel zegt meisje en heb, voor mijn doen erg veel pukkels dus wie weet. Denk niet dat ik het wil weten trouwens dus moet nog even geduld hebben.

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Bij mijn dochter: moe! En rugpijn. Haar prima en huid ook!
    Bij mijn zoontje: misselijk, zere borsten, migraine-aanvallen, al vroeg veel bandenpijn, rugpijn en later lichte b.i.

En nu: ehm...soms misselijk,altijd erg moe en borsten wat pijnlijk. Beetje ertussenin dus eigenlijk ;) :)
    Heel benieuwd wat het wordt! ;)

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ja een meid schijnt de schoonheid van d emoeder weg te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat dat bij mijn eerste dochter echt zo was. Nu in de eerste maanden ook maar omdat ik me zo goed voel straal ik ook veel vrolijkheid uit en heb ik meer zin mezelf te verzorgen (mooie kleren/make-up enz.)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Want...? Dit heeft een functie ofzo? :p

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben drie zoons, en drie keer verschillende kwaaltjes gehad. Varierend van misselijk tot helemaal niks, zere borsten en helemaal niks voelen, puntig dragen en rond dragen! Wel alledrie erg 'makkelijk' de negen maanden doorgekomen, moet ik eerlijk zeggen.
    Dus ik denk niet dat er ook maar iets valt op te maken als je naar de kwaaltjes kijkt.

15. Ik geloof er niet zo in.

16. Linda1975

Linda1975 Actief lid

Mar 1, 2008
    156
    0
    0
    Bij mijn 1e zw.schap werd het een jongen.
    Ik was vanaf week 7 t/m week 16 alleen 's ochtends misselijk. Moeheid viel op zich mee. Ik kreeg pas een buik na 5,5 maand zwangerschap. Heb vanaf 6,5 mnd bekkeninstabiliteit gehad, daarna ook veel harde buiken. Ik had ook alleen maar buik, droeg naar voren. Bandenpijn vanaf halverwege de zwangerschap pas. Eerste beweging gevoeld met psies 16 weken. Redelijk pijnlijke (.)(.). Verder erg veel zin in zoet.

Nu ben ik ruim 13wkn zwanger van de 2e. Vanaf een week voor m'n test werd ik al misselijk (hele dag door), tot ruim week 12. Had ook braakneigingen. Vreselijk moe. Mijn buik werd al heel voorzichtig zichtbaar vanaf week 8/9 en kan sinds een week geen normale kleding meer aan. Mijn taille is weg, heb vollere billen en nog vollere (.)(.) en mijn bekken gaan sinds een paar dagen al de beginnende klachten vertonen. Bandenpijn voelde ik al rond week 8. Eerste beweging nu ongeveer een week geleden al gevoeld.
    Ontzettend pijnlijke (.)(.). Ik eet het liefst zo ongezond en vet mogelijk!
    Totaal anders dus, ik voel alles veel intenser zeg maar. Geen idee wat 't wordt, willen we ook niet weten. Soms zegt m'n gevoel een meisje ...

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij krijgen een meid, en ik heb laatst eens die bakerpraatjes zitten lezen. Volgens die bakerpraatjes zou ik naar aanleiding van sommige klachten een meid krijgen, maar voor andere van m'n klachten juist weer een jongen. Tja...
    En ik zie hier ook al diverse dingen staan bij jongens, dat ik denk: heb ik ook last van...
    Mijn klachten in ieder geval;
    hele zwangerschap al extreem misselijk
    hele zwangerschap al erg moe, kortademig en duizelig (lage bloeddruk en lage ijzerwaarden)
    haar zit voor geen meter
    wisselend trek in ongezonde vette snacks en gezonde dingen als fruit
    pijnlijke borsten (3 cups gegroeid)
    zere benen en heupen (slaap met extra kussen nu)
    extreem gevoelig voor luchtjes
    bandenpijn
    emotioneel

Tja, er is zo de afgelopen maanden heel wat aan klachtjes langsgekomen, ik geloof dat ik nog maar een deel gehad heb, aar dit was wel het belangrijkste...

18. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik had bij de zwangerschap van mijn dochter geen klachten, benniet misselijk geweest,haar zat voor geen meter,ik had enkel extreem veel zin in gezond eten,komkommers bij de fleet en geen 1x gesnackt,haargroei op mijn benen etc bleef uit hoefde maar 1x per 3maanden tescheren ideaal natuurlijk ;) nu bij deze zwangerschap heb ik het tegenovergestelde!
    Misselijk vanaf dag 1,zeker 10weken geduurd,trek in ongezond eten frikandellen vooral jammie :D haar zit super volgens de meeste mensen zie ik der knapper uit (huid) bandenpijn en haargroei sneller moet om de 3dagen scheren :( of er nou een verschil is of het een jongen of meisje wordt geen idee zou het niet meer aan de hormoonwaarde liggen?
    geslacht nog onbekend

19. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Bij allebei de zwangerschappen wel misselijk maar niet overgeven, bij deze zwangerschap voel ik me wel misselijker en ben vaker moe , en heb een hele gave huid zonder pukkels :p terwijl ik bij mijn eerste zoon gewoon onder de puisten zat.

Bij de eerste ben ik wel bijna 30 kilo aangkomen terwijl dat nu nog maar 6 kilo is.. wel heb ik van beiden zwangerschappen een klein buikje.

Share This Page