Hoi Ben nu ruim 26 weken zwanger, wij kunnen i.v.m eigen winkel alleen in juli 2010 met vakantie. We hebben een leuke camping gezien in frankrijk ong 1200 km verweg. Willen dan graag een stacaravan/bungalow boeken. De baby zal dan tussen de 10 a 12 weken oud zijn. We doen nu al de reis in twee dagen, omdat ik er zelf niet van houd om te rijden in het buitenland. Heb ook een zoontje van nu ruim 2 jaar en de eerste keer dat we met hem met vakantie waren was hij bijna 1 en dat is heel goed gegaan en vorige jaar hebben we gevlogen en dat was helemaal top gegaan. Mijn vraag is, van wie van jullie heeft hier ervaringen mee? etc Gr Samantha
Geen ervaring ermee, maar wel erg benieuwd. Wij willen het liefste ook deze zomer met vakantie met de auto. Ik hou je onderwerp in de gaten
Persoonlijk zou ik met zo'n kleintje niet zo ver weg gaan. Je beeb moet best wel lang in de cosi zitten en dat wordt afgeraden.
Dit dacht ik ook gelijk eigenlijk. Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Vind het toch wel een hele stap voor zijn kleintje
Trouwens bedenk me net dat mijn broer vorig jaar ook met hun zoontje naar Zuid Frankrijk geweest, mannetje was toen 9 weken. Opzich ging het wel goed alleen mijn neefje word wagenziek van te lange ritten. Zij hebben het ook in 2 x gereden. Heb hun er niet echt over horen klagen
Daarom bestaat er ook een speciale reiswieg Reiswieg huren in de bollenstreek om zulke reis alsnog te kunnen maken! Wel om de 2 uur stoppen maargoed.. Wij zouden ook gaan maar aangezien wij dan nu al deze maand moesten gaan beslissen terwijl we natuurlijk niet vantevoren ruiken hoe het met de kleine gaat als zij in April wordt geboren... En wij konden daardoor geen reisverzekering kunnen afsluiten omdat de vader van een vriendin van mij een huisje in Frankrijk hebben waar wij zouden gaan verblijven weinig nut heeft.. Dus sluit sowieso reisverzekering af.. Voor het geval dat er iets met de baby is..
Wij gaan ook naar frankrijk en dan is ons kindje dikke 9 maanden dat durven nog wel aan met 9 maanden. Kind heeft al een beetje een ritme enz.. Maar met 10 a 12 weken vind ik persoonlijk te kort. Miss is het wel huilbaby en moet echt nog aan ritme wennen. Als het niet zo is zou miss wel een laste min kunnen doen.
Mijn vriendin heeft het ook gedaan met de kleine, ik geloof toen een week of 10....Als je maar genoeg stopt onderweg is er niet zoveel aan de hand. Hun reden ook vooral s'nachts omdat ze nog een kindje mee hadden van toen 2 jaar. En die heeft daardoor bijna de hele reis geslapen... Moet dus best kunnen mits er genoeg pauze's zijn onderweg...
Ik zou het persoonlijk niet doen met zo'n kleintje. Onze baby wordt ongeveer half maart geboren en wij hebben begin september vakantie, maar we blijven waarschijnlijk in Nederland. Ons kindje zal dan zo'n 5 maanden zijn, maar dat vind ik eigenlijk ook nog te klein. Zeker omdat we ook Eva nog hebben. 's Nachts rijden is hier geen optie omdat Eva over het algemeen niet in de auto slaapt (ook niet 's nachts , toevallig heeft ze gisteren sinds een half jaar weer eens een half uurtje in de auto geslapen). Mijn schoonouders wonen in Frankrijk 800 km hier vandaan, dus dat kunnen we altijd nog doen mochten we het toch zien zitten. Maar naar een camping gaan en boeken (omdat je in juli gaat) zou ik persoonlijk niet doen.
Ik heb er al veel over opgezocht, je moet wel om de 2 uur stoppen en de beeb even uit de maxi cosi halen, dus in 2 dagen rijden zal het meest ideaal zijn denk ik. Alhoewel er ook andere verhalen gaan dat een ukkie ook best een keer iets langer in de maxi cosi mag zitten. Daar zullen meningen toch altijd over verdeeld zijn en blijven. Ik moet zelf half mei bevallen en we gaan half augustus 2 weken naar Oostenrijk, met een ander stel dat ook in mei een kindje verwacht en onze roedel honden. We rijden rustig aan en nemen een overnachting. Ik voorzie geen enkel probleem hoor en het is wat je er zelf van maakt en hoe flexibel je zelf bent. Gewoon het ritme aanhouden dat er in Nederland ook is, rustig aan rijden, vaak stoppen en dan komt het vast helemaal goed. Ik moet wel zeggen dat wij bewust binnen de 1000 km grens zijn gebleven vanwege de reistijd, maar die 2 uur extra rijden doet het hem dan ook niet. Groetjes
Kennissen van mij hebben het gedaan met hun baby van echt een paar weken oud. Dat was overigens geen 1200 km, maar iets van 800. Dat is prima verlopen. Gewoon regelmatig stoppen. Maar 1200 km is wel erg ver. Misschien kun je ook een leuke stacaravan vinden die iets dichterbij ligt?
Ik ben uitgerekend voor 19 juni, maar durf in de zomer nog geen vakantie aan. We zijn nu aan't denken om eventueel met allerheiligen een dag of 3-4 naar Normandiƫ te trekken, is een 400 km. Maar dan wel afhankelijk van hoe baby zich gedraagd... Als het een makkelijk kindje is, is er niets aan de hand natuurlijk. Maar helaas weet je dat niet op voorhand. Dus wij wachten af tot ergens eind september voor we iets beslissen. @ ts: Ik zou zo'n reis niet durven ondernemen...
hoi, Ja dan gaan we ook om de twee uur stoppen en rijden de eerste dag dan ook gelijk 800 km. Zodat de volgende dag nog maar 400 km is. Ons zoontje heeft met autorijden geen probleem. Die vakantie reiswieg huren, dat vinden wij een hele goede tip, bedankt, zo kan de kleine toch liggen en dat is voor zo kleine toch het meeste comfortable. Dit gaan we dan ook huren, weet iemand of zo'n reiswieg dan ook op je eigen onderstel van de kinderwagen kan? We hebben besloten om de stap te nemen en hebben er wel voor gekozen om door de weeks te vertrekken zodat we lange files en zwarte zaterdagen voorkomen. Andere tips etc zijn nog van harte welkom. Gr Samantha
Wij zijn met een baby bijna 6 maanden heel Europa doorgereden (dikke drie dagen vrijwel non-stop rijden). Dat ging heel erg goed.
Ik zou dat volgens mij nooit durven (wij gaan waarschijnlijk in September naar Groningen of Drenthe ofzoiets en zelfs dat vind ik al best ver voor zo'n kleintje ) Maar opzich als je vaak genoeg stopt enz moet het niet zo'n probleem zijn lijkt me?
Ik zou het ook niet aandurven.. Ik ben uitgerekend op 1 maart maar ook voor ons gaat het dit jaar waarschijnlijk Nederland worden.. (midweekje Center Parcs ofzo) terwijl onze kleine man dan 5 maanden zou zijn.. Je moet natuurlijk zelf de beslissing nemen, maar ik zou het niet doen..
Wij willen richting Italie gaan als de baby ongeveer 8 weken is! Maar we maken er een lange vakantie van en ook op de weg er naar toe zijn mooie dingen; dus we willen een stuk rijden en dan daar slapen, dagje rondkijken en dan volgende dag weer verder. Ik hoef niet 2 van de 3 weken in een huisje te zitten, dus het plan is om 1 week in een huisje te zitten en dan hebben we een week om er rustig te komen en weer een week om rustig thuis te komen. We zijn normaal gesproken van het backpacken en denken dat als we geen haast hebben en rustig de tijd nemen (en goed letten op de signalen van de baby) dat het wel goed gaat komen. Het voordeel van onderweg nog niks vast gelegd hebben is dat we door kunnen rijden als alles goed gaat en langer stoppen als we het ergens leuk vinden of als de baby even een extra autoloos dagje nodig heeft! Regelmatig stoppen zal toch wel moeten ivm het voeden van de baby (borstvoeding) dus ieder voordeel heeft zijn nadeel is de baby meteen mooi weer even uit de maxi cosi... Vind het wel spannend
Ach ik denk ook gewoon dat het er mee te maken heeft hoe relaxed je normaal bent....Wij zijn ook behoorlijk makkelijk en ik denk dat ik dat ook ben als het gaat over vakantie's met baby's. Iedereen die twijfeld moet het lekker niet doen, en anders gewoon gaan en genoeg stoppen...Niks aan het handje denk ik zo.
Mijn tante is een aantal jaar geleden ook met haar 4 maanden oude dochter naar zuidfrankrijk gereden. Ze heeft daar precies 2 dagen gezeten en toen kon ze weer terug naar huis. Door de grote temperatuurs overgang ging haar dochter ontzettend vocht vasthouden en was ze helemaal opgeblazen. De arts daar in het ziekenhuis zei ook dat zulke kleine babietjes zo'n grote overgang helemaal nog niet aankunnen. Natuurlijk zullen hier de meningen onder artsen wel weer over verdeeld zijn, maar ik blijf dit jaar voor de zekerheid toch maar in nederland. Volgend jaar gaan we het zuiden wel weer opzoeken
je moet niet vergeten dat je baby waarschijnlijk toch om de 3/4 uur een voeding nodig heeft dus dat kan je ook goed gebruiken om te stoppen en volgens mij mogen ze niet langer dan 3 uur in de maxi cosi dat ene uurtje maakt dan ook niet uit in mijn ogen