Bijna 20 weken zwanger en alles doet zeer

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mikkie32, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Pfff zon last van voeten dat ik amper me bed uit kan komen! Het zal er wel bij horen ivm vocht vast houden maar ben toch benieuwd naar tips. Verder last van rug, stuitje en bij schaambot. Ook last van me handen, dood gevoel en tintelende vingers in sommige vingers. Arghh en dat nu al. Verder nog tips?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Voor je rug, stuitje en je achaambot zou ik naar een bekken fysio gaan ;)


    En als je zoooveel vocht vast houd kan je misschien even je bloeddruk laten nakijken
     
  3. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Het gekke is dat je het niet echt ziet, bij voeten een beetje maar voel het wel.. die hitte werkt er helaas ook niet echt aan mee
     
  4. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Herkenbaar, alleen ben ik een stukje verder dan jou (bijna 36)

    Je klachten aan rug, schaambot zouden kunnen komen vanuit bekkenpijn, ik zou hiervoor naar (bekken)fysio of osteopaat gaan. Hier heb ik echt baat bij gehad en nu eigenlijk nauwelijks tot geen last meer.

    Die tintelingen in handen,armen heb ik sinds 32 weken. Houdt wel zichtbaar vocht vast, ook in mn voeten. Gewrichten doen er zeer van maar kan bv ook niet makkelijk in n pan roeren. Ik ben vorige week bij oedeemtherapeut geweest dus kan nig niet zeggen of ik daar baat bij heb.
    Gister is bij mij wel n hoge bloeddruk vastgesteld en ben ik doorgestuurd naar gyn voor verder onderzoek
     
  5. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Met dit soort klachten zou ik toch even langs de huisarts of vk gaan. Dood gevoel en tintelingen in de handen lijken me niet echt goed eigenlijk.
     
  6. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat je bij tintelingen in handen en voeten inderdaad even langs een arts moet gaan. Beter safe than sorry...
     
  7. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Je zou bij die tintelingen toch zeggen dat er iets word afgekneld. Ik zou inderdaad even de huisarts bellen, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
    Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Succes!:thumup:
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Tintelingen, dood gevoel en vocht vasthouden hoort er niet (altijd) bij. Vooral de combinatie doet mij zorgen maken.

    En voor je bekken: als je er echt veel last van hebt kan een bekkenfysio uitkomst bieden. Bij mij heeft het de vorige keren niet veel geholpen, ik heb het deze zwangerschap gewoon afgewacht en het gekke is dat ik nu ik zwaarder ben, veel minder klachten heb. Alles is 'goed gaan liggen' ofzo.
     
  9. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Bedankt dames. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter. Wrscl kwam het door de warmte en dat in mn handen kan ook de karpaal tunnel zijn waar ik last van had. Heb wel afspraak gemaakt bij podotherapie voor voeten. Van bekken bijna geen klachten meer
     

Deel Deze Pagina