moet baby lang in zhs blijven na bevalling zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kriskras86, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hoi,

Helaas is er met 35 weken zw diabetes vastgesteld. Gtt was 8,4, niet extreem hoog maar toch dieet en bij gynaecoloog. Ik baal er flink van want eerder was er niets aan de hand. Meestal blijf ik wel netjes onder de 7 met dieet en prikken,een enkele keer er iets boven (altijd onder de 8). Ik zal wrs ook geen insuline meer spuiten.

Wel zijn de gynaecologen vaag over t verdere plan,sommigen praten over inleiden (baby is niet eens zo groot,vruchtwater ook prima) ,anderen zeggen mogelijk terug vk maar vooralsnog ben ik 'medisch' .
    Wat weten jullie over inleiden in dit verhaal? Bij welke termijn gebeurd dit vaak en moet de baby lang blijven of is t bv met twee prikjes al goed te zien dat de baby prima op waarde blijft?
    Bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kriskras86,

vervelend dat je dit hebt ontwikkeld. Het beleid hierover verschilt per regio, dus ik vind het lastig je hier over te informeren. het kan namelijk best dat wat ik in onze regio weet, anders is in andere delen van het land.
    Soms mogen vrouwen die goed zijn ingesteld met dieet inderdaad weer terug naar de verloskundige, maar niet altijd. En wanneer je goed bent ingesteld en je kindje is niet te groot, word je lang niet altijd voor de 40 weken ingeleid, maar soms ook wel. Ligt eraan wie je arts is, wat je zelf wil en wat het protocol is.
    Ook verschilt het glucoseprotocol per ziekenhuis.
    Wat ik terug kan vinden voor in jouw situatie is dat het kind na de geboorte na 1, 3 , 6 uur na de geboorte geprikt, tenzij het in een hogere risicogroep valt, dan kan het controleren daarna ook nog doorgaan.

Groetjes Brigitte

3. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hoi Brigitte,

Nog bedankt voor je antwoord. Afgelopen vrijdag controle bij gynaecoloog gehad, door heeft me gestript en gister was daar dan onze zoon!
    3450Gram bij 38.3 en dus niets te groot. Zelfs niet geprikt qua waardes en na 2uur al naar huis! Bijzondere ervaring in het zhs,zeker omdat ze daar ook nog twijfelden over het te volgen beleid :(
    Ik merk geen dipjes ed aan m dus ga ervan uit dat t prima is.

Deel Deze Pagina