foetus een te hoge hartslag bij 36weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pat78, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

    pat78 Fanatiek lid

    19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Vandaag een uur aan de ctg gelegen omdat de baby een hartslag had tussen de 160 en 190 had in RUST:$, ook voelde ik de kleine vanmorgen helemaal niet (reden om ctg te doen) De laatste 15 min aan de ctg heeft ze heel zachtjes bewogen maar niet zoals de dagen ervoor.

    bij week 30 ook al naar ziekenhuis geweest voor ctg ivm geen levenstekenen, en toen zat hartslag tussen de 130 en 200 in, uiteindelijk zakte het tot 140 slagen.

    Aanstaande donderdag moeten we terug voor weer een ctg en een echo, zijn er meiden die dit al eens hebben mee gemaakt:( Maak me toch diep van binnen erg zorgen en heb dit kindje er liever nu dan morgen eruit.

    Heb op google zitten kijken bij jogging foetus maar dat zijn drukke kinderen met hoge hartslag, en bij ons is het andersom het geval
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Bij mijn zoon en dochter zat de hartslag altijd boven de 160.
    Mijn zoon had zelfs een uitschieter naar 205 (ik was toen 37 weken).

    Overigens zeg je dat het kindje een hartslag had tussen de 130 en 200 maar dat is heel normaar hoor! Tis ook wel een ruim begrip ;) 70 slagen verschil haha

    hoe weet je trouwens dat het een hartslag in rust was? Want dat kan je alleen met een echo zien of wanneer de ctg een vlakke lijn laat zien (dus bijv een half uur lang continue 150)
     
  3. pat78

    pat78 Fanatiek lid

    19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    ik bedoelde meer dat het geen jogging foetus is omdat de baby niet bewoog;) was de eerste 40min ook te zien op ctg. Daarna bewoog ze wel wat maar dat gaf geen verschil eigenlijk

    hartslag 130-200 was 6 weken terug bij heel snel weer beweging in de buik vandaag kwam het niet onder de 160.

    wat hebben ze bij jou verder gedaan als je kinderen dit ook hadden bij mij zeiden ze dat ze niet wisten wat ze ermee aanmoesten en vonden het maar vreemd, enigst wat ze beetje positief vonden zijn de piekwaardes die ze had vandaar donderdag weer terug en omdat ze dit zeiden maakt dat ons weer erg onzeker.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Zolang de ctg hartslag op en neer gaat beweegt het kindje (of jijzelf dit nou voelt of niet). Een kindje beweegt zoveel dat het je het vaak niet eens voelt.

    Hier hebben ze er niks aan gedaan. dit omdat de ctg lijnen omhoog en naar bemeden ging wat dus beweging betekent en dus goed is.

    In een zwangerschap waarbij ik mijn kindje met 36 weken niet voelde bewegen had een vlakke hartslaglijn van 120 voor meer dan een uur.... dit is dus niet goed en dit kindje is diezelfde dag (na de ctg en tijdens voorbereiding keizersnede) ook overleden.

    Zolang de lijn dus niet stabiel is, is er niks aan de hand.

    Ps, wil nog wel ff melden dat mijn zoon (die de 205 haalde) adhd heeft (op 5 jarige leeftijd ontdekt) maar heb geen idee of dat iets met elkaar te maken heeft hoor ;)
     
  5. pat78

    pat78 Fanatiek lid

    19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ach als het ADHD heeft is ze welkom;) haar broer van 9,5 heeft dat nl ook, alleen die had geen rare fratsen zoals zijn zusje in de buik nu;) gelukkig heeft ze idd geen vlakke lijn zoals jij beschrijft, vind het wel erg naar om te horen dat jullie zo een kindje zijn kwijt geraakt dus bij deze ook al is het misschien lang geleden?mijn oprechte deelneming;)
     

Deel Deze Pagina