Vandaag bij de verloskundige geweest voor de normale controle. Nu waren we vergeten om iets te vertellen in het begin van onze zwangerschap. We dachten er deze week pas eigenlijk over na. Mijn vriend had bij de geboorte een "gaatje'' in zn hart (ASD). Dit is wel vanzelf dichtgegegaan, maar toch een aangeboren afwijking. Nu was dit dus een reden om een GUO te laten maken in het ziekenhuis, alleen zijn we er erg laat mee. Ik word morgen gebeld wanneer ik moet komen. Zijn er meer mensen die dit zo laat hebben laten doen? En wat moet ik me erbij voorstellen?
ik had hetzelfde als je vriend. bij mij dus ook een extra controle. ze gaan gewoon heel erg goed naar t hartje kijken! ik dacht op een gegeven moment zelfs, hou nou maar op, ze bleef kijken eernaar! ik dacht straks ga je nog wat vinden! maar gelukkig alles goed! wel fijn als er even extra naar gekeken wordt toch? maar het zal vast goed zijn, ernstige dingen zien ze meestal met de 20wkn echo.
Een GUO is zo mogelijk nog uitgebreider dan de gewone 20 weken echo. Ik heb er een als vervolg op de 20 weken echo gehad, en een vervolg met 31 weken. Ging om een afwijking aan de placenta. De apparatuur is beter, waardoor er een beter beeld is, en als het goed is is degene die het doet een arts echoscopist, die heeft dus een heel andere opleiding en oog dan een verloskundige. Ik denk dat je voor de zekerheid bent doorgestuurd, en dat je niet in de rats hoeft te zitten. Echt grote dingen hadden ze met 20 weken denk ik al gezien, hoewel je natuurlijk nooit garanties hebt. Die extra controle is in dat opzicht juist prettig (hoewel ik hem dus 2 keer extra best heb zitten knijpen ).
Ja klopt, ze verwacht ook niet dat er iets aan de hand is omdat met 20 weken echo alles er goed uitzag. We kwamen alleen erg laat met dit nieuws. We hadden er eigenlijk nooit over nagedacht. Kan over 2 weken terecht dus dan ben ik 29 weken. Dus nog even in spanning afwachten. Verwacht zelf ook wel dat het goed zit! Maar toch.. Hoe lang duurt zo'n GUO ongeveer?
Ik denk dat je op 45-60 minuten moet rekenen omdat het een eerste GUO is. Ze bekijken alles wat er ook op de 20 weken echo bekeken is en meer.