Dun baarmoederslijmvlies natuurlijk verdikken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Line922, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line922

Line922 Actief lid

11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Dag dames!

Afgelopen vrijdag een check up echo laten doen na 2 biochemische zwangerschappen. Een keer tot 4w5d geraakt en de andere zelfs maar 4w1d..

Ik zat op dat moment op 6 dpo en de gyneacoloog kwam tot de conclusie dat mijn bms veel te dun is (6mm), terwijl dit liefst tussen de 8 en 11 moet zitten na ovulatie volgens haar. Bij ivf doen ze zelfs geen terugplaatsing bij 6mm zei ze.
    Bovendien vond ze de structuur stug en niet "ontvankelijk". Conclusie : een probleem bij de innesteling.

Aangezien wij nog geen jaar bezig zijn wilt ze nog niet beginnen met medicatie. Ik heb in November een afspraak gekregen om op te starten met stimulatie (progynova en utro).

Nu zou ik graag weten of jullie natuurlijke middeltjes kennen om mijn bms te verdikken in de tussentijd om mijn kansen toch een beetje te verhogen ? :D ik wil in de tussentijd toch geen 3 maanden weggooien :$ baadt het niet dan schaadt het niet zeker :p
    Tot nu toe heb ik tarwekiemolie gevonden, dit neem ik dus ook sinds eergisteren. Zijn er nog middeltjes? o_O

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat dit is gevonden! Is dit iets wat al vaker gezien is of nu eenmalig? Kan dit een volgende cyclus niet gewoon weer in orde zijn? Vriendin van mij had na een miskraam ook te dun baarmoederslijmvlies wat de cyclus erna weer goed was

over je vondst van tarwekiemolie: ik weet dat er een heleboel ‘succesverhalen’ zijn. Maar er zijn ook onderzoeken die wijzen op juist een tegenwerkende werking van tko. Het zou de schil van de eicel stugger en harder maken waardoor je eicel minder goed te bereiken is door zaadjes. Ook zijn er dames hier op zp die tko namen en gevolgd werden in hun cyclus dmv echo’s. Resultaat: geen enkel verschil te zien tov cyclussen zonder tko.
    Niet zomaar gaan nemen dus! Vraag eerst advies bij je arts...

Line922 en Orchid24 vinden dit leuk.
  3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat vervelend! Snap dat je nu niet 3 maanden wilt wachten, ik heb ook best wel veel nadelen gelezen van tarwekiemolie dus ik zou daar ook mee uitkijken!

bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat tussen de 3 en 12 een mooie dikte is? Dat belangrijk is dat ze 3 mooie laagjes zien. Nou heb ik tot nu toe geen eisprong, maar mijn baarmoederslijmvlies is elke keer tussen de 3 en 4 en dan vraag ik of dat goed is en dan begint ze dus dat dat prima is. En ook online lees ik dat dikte niks zegt? Toch vreemd dat ze dus overal wat anders zeggen, maar hopelijk heb je toch een beetje hoop dat het wel kan lukken nog in komende 3 maanden! Ook ken ik iemand met 3 biochemische zwangerschappen en de 4e keer blijvend zwanger en nu een mooie dochter! Ik hoop voor jou dat je snel blijvend zwanger bent!

Line922 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw

Heb gezocht in pubmed mbt teurgplaatsingen:
    The impact of a thin endometrial lining on fresh and frozen-thaw IVF outcomes: an analysis of over 40 000 embryo transfers
    K E Liu et al. Hum Reprod. 2018.
    Free PMC article
    Abstract

Study question: Does each millimeter decrease in endometrial thickness lead to lower pregnancy and live birth rates in fresh and frozen IVF cycles?

Summary answer: Clinical pregnancy and live birth rates decline as the endometrial thickness decreases below 8 mm in fresh IVF-ET and below 7 mm in frozen-thaw embryo transfer (ET) cycles.

Dus t is verre van ideaal 6mm.

@Line922 wel of geen tarwekiemolie maakte bij mij iig geen enkel verschil in baarmoederslijmvlies dikte.

Line922 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    vreemd! Ga het ook eens een keer navragen

Line922 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat ze bij terugplaatsingen extra gefocused zijn op de zo ideaal mogelijke omstandigheden ivm de kostbaarheid van het hele proces.

Nog een onderzoek die gebruikt maakt van meta analyse van meerdere onderzoeken
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6505009/

Line922 en Orchid24 vinden dit leuk.
  7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk ja!

8. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Dit idd.. je kan dan beter voor vitamine E gaan. Hier staan ook interessante tips in;

https://fitforfertility.nl/baarmoederslijmvlies-te-dun-of-te-dik/

Lisa280887 en Line922 vinden dit leuk.
  9. Line922

Line922 Actief lid

11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Dankje dames voor tips! Ik ga dinsdag naar de huisarts voor wat meer uitleg, want ben daar bij de gyn buiten gewerkt vind ik. Ik mocht totaal geen vragen stellen. Ze hebben vastgesteld dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed is en mij een afspraak binnen 3 maand gegeven om medicatie te starten, zonder bijkomende uitleg :$ de assistent wou mij nu al laten opstarten zelfs, maar dat zag de gyn niet zitten.
    Ik zal dan ook ineens vragen wat mijn huisarts denkt van de tarwekiem olie ;)

@Lisa280887 ze hebben toch nergens vermeld dat dit een eenmalig problemen zou kunnen zijn... Ze wilden het ook niet verder opvolgen. Ik moest nog maar wat proberen op goed geluk en zeer lage kansen de komende maanden, tot ik aan de medicatie mag.

Ondertussen zullen we maar verder ons best doen :rolleyes: maar hoop er niet teveel op de komende 3 maanden :oops:

10. Line922

Line922 Actief lid

11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
  11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat raar dat ze dit niet verder willen opvolgen. Het kan namelijk echt een volgende cyclus weer anders zijn. Vooral na je biochemische zwangerschappen.

Naar dat je nu 3 maanden moet wachten. Aan de andere kant heb je straks zelf echt alles eraan gedaan om een heel traject te voorkomen! Ik hoop dat het jullie op eigen kracht lukt❤️

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina