Oké, ze doen er geen vlieg kwaad mee, maar de Braziliaanse Erodites en Walter hebben het zichzelf knap lastig gemaakt. Het echtpaar gaf hun vijftien kinderen en - daaruit voortvloeiend - hun 33 kleinkinderen allemaal dezelfde naam: Walter. Vernoemd naar vaderlief dus. Het begon eigenlijk heel onschuldig, toen het Erodites leuk leek hun eerste kind naar de vader te vernoemen. Maar het bleek verslavend. Nadat Walterlucia geboren werd, was het einde zoek. Erodites: "Ik had nooit gedacht dat er zoveel zouden volgen, maar ik kon geen neen zeggen tegen hem en we besloten de traditie verder te zetten." Het logische gevolg: Walterlivia, Walterlenia, Walterlonia, Walterlacia, Walterluzia, Walterluana, Walterangelina, Waltersilviana, Walteremanuel, Walterluis, Walteroliver, Waltermarcelo, Walterlicinio en Walterfernando completeerden het gezin. Gelukkig waren de Walters zelf zo verdienstelijk om de vreemde familietraditie voort te zetten en noemden ze hun 33 nakomelingen weer precies hetzelfde.
Ja hoor! Inderdaad maken ze het zichzelf knap lastig. Vraag me af of ze er altijd Walter voorzeggen of ook wel gewoon Fernando (bijvoorbeeld) zeggen ipv Walterfernando. Doet me denken aan dat Amerikaanse gezin met 19 kinderen, waarvan de voornamen allemaal met een J beginnen.
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight!! Klinkt als een broodje aap verhaal En zo niet, dan zit er een draadje los bij die mensen. Wat doe je je kinderen aan zo? Ik zie me al voorstellen: "hoi, ik ben Walterlonia".
Ik denk dat die kinderen allang blij zijn dat ze allemaal naar (o)pa genoemd zijn en niet naar (o)ma.
Ach ja als ze maar goed zijn voor de kinderen/kleinkinderen. Maar er zitten wel wat aparte namen tussen