Foetus opgegraven in Delft

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Da's een coulanceregeling. En daar heb je schijnbaar meer kans op, als beide ouders bij die verzekeraar zijn verzekerd.

Ik zou overigens per direct overstappen als mijn verzekeraar mij die kosten niet wil vergoeden. Niet om de kosten dan alsnog bij de nieuwe verzekeraar te halen, maar omdat ik dan niet meer met die lui in zee wil.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar je mag je kind wel laten begraven op een begraafplaats onder de 24 weken?

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tot 2009 waren die kosten fiscaal aftrekbaar... :(

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja hoor, dat mag. Maar zonder coulanceregeling van de verzekeraar, moet je dat zelf betalen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou dan zocht ik toch op wel een plekje ergens buiten op.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is maar wat je wil. Op een begraafplaats heb je grafrechten en ligt je kindje 'veilig'. Als je je kindje zomaar ergens begraaft, dan kan het gebeuren dat het per ongeluk opgegraven wordt, bijvoorbeeld doordat daar een nieuwbouwwijk komt, of een speeltuin wordt geplaatst, of dat er om een andere reden projectmatig de grond in gegaan wordt. Of inderdaad door een dier of gravend persoon...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar blijven baby's wel liggen dan? Niet dat je duizenden euro's kwijt bent per x jaar en dat het anders alsnog opgegraven gaat worden.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kindergraven worden uiteindelijk ook geruimd.

Dit is toch één van de redenen geweest dat wij uiteindelijk voor een crematie hebben gekozen. Ik moet er toch niet aan denken dat ik iedere 10 a 20 jaar met een rekening zou worden geconfronteerd: betalen want anders...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad, uiteindelijk. Maar dat kun je het beste bij de begraafplaats zelf navragen. Ik ken hier in de buurt een kerkhof, waar nog steeds graven liggen van begin 20e eeuw. Misschien dat die mensen 'vooruit' hebben betaald? Of moeten nabestaanden iedere 10, 20 of 50 jaar bijbetalen? Misschien verschilt het ook per begraafplaats.
    Maar dan nog ligt het naar mij idee 'veiliger' dan zomaar ergens in het wild. Plus dan kun je er ook een steentje op doen of zo, heb je echt een plek om naartoe te gaan i.p.v. 'bij die boom was het ergens'.

10. Geen coulance - stond (en staat nog steeds) hier uitdrukkelijk in de polisvoorwaarden. Overigens ben ik niet verzekerd bij hen, alleen mijn man. Misschien dat dat wel onder coulance viel? Wij hebben in ieder geval niet om een coulance uitkering gevraagd.

De polisvoorwaarden zijn niet bij iedere verzekeraar hetzelfde.. de meeste verzekeraars houden 24 weken aan maar enkele ook een kortere termijn volgens hun eigen polisvoorwaarden.

Maar wij kozen sowieso voor crematie zodat ik haar overblijfselen hier thuis kon hebben. En dat je niet eens in de zoveel tijd een rekening krijgt voor de grafkosten (na 15 jr ofzo?) dat ook zo kan wisselen per gemeente trouwens.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij konden wel korting krijgen maarja het laten verhitten van die oven e.d tja dat moesten we dan wel zelf betalen....

12. knap

knap Niet meer actief

Moet je bekennen dat ik er niks van mee gekregen heb. Terwijl het pak en beet 200 meter van mijn huis vandaan. Is de wijk waar in het is gebeurt daar staan bijna enkel alleen maar flats. ( en de straat waar het gevonden is staat als de slechtse wijk van de stad.) Ik woon een wijk daar voor. Maar toch maar 200 meter van me vandaan.

Sneu voor die ouders. Dat het zo heeft moeten gebeuren. Maar vergeef me als ik nu iets verkeerds zeg maar ik vermoed dat het buitenlanders zijn geweest. Misschien wisten ze niet hoe het hier er aan toe gaat. Die wijk daar wonen 90 pc alleen maar buitenlanders. Niet erg. Mijn wijk :) en daar is verder niks mis mee.( gezellig kleurrijk die verschillende culturen.) maar ik leg alleen de link misschien echt mensen die niet wisten dat het in Nederland niet mag je ongeboren kindje ergens begraven.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja en als e dan geen geld hebt voor een begraafplaats en niet wilt cremeren, tja. Heel triest.

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik dacht idd ook dat het gewoon mocht.
    Het is de reden dat we haar urn hier hebben staan. Ik wil haar as wel ergens begraven maar niet op openbare grond. Er zijn wel een paar mooie plekjes maar ik ben altijd bang dat die dan op een dag bevolkt worden door hangjongeren. Dat lijkt mij dan echt heel erg.

Ik kan mij ook wel voorstellen dat de politie gebeld is. Tja, als je volwassen mensen wat ziet begraven dan ga je toch denken.....

Ik vind het wel heel erg voor ze.

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Volgens mij mag het dus wel.
    Onder de 24 weken is er niet echt een regelgeving voor.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Coulance wil zeggen, dat ze ZELF besluiten om alsnog uit te keren, ook al staat het niet in de polisvoorwaarden. Dan strijken ze over hun hart, zeg maar. Het is een vrijwillige tegemoetkoming. Net zoals die dame, die kwaad was op Interpolis, omdat een experimentele behandeling tegen kanker niet vergoed werd. Uiteindelijk heeft ze de behandeling toch vergoed gekregen, maar dat was dus uit 'coulance'. Interpolis stond volledig in haar recht om niet te vergoeden, maar deed dit toch.
    Hoewel ze, als je het mij vraagt, dit alleen deden, om hun reputatie te redden, want de dame in kwestie was al in het nieuws geweest enzo en daardoor kreeg Interpolis natuurlijk een slechte naam... :D

17. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland

Dit ging om Menzis volgens mij...niet dat dat wat uitmaakt natuurlijk

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik werk daar in de buurt, 1 straat verder. Veel mensen die er wonen hebben inderdaad geen geld voor een crematie van een paar honderd euro. En ik snap wel dat er "geklikt" is. Er is geen stukje grond daar waar je het kindje rustig kan begraven. Overal spelen kindjes, worden honden uitgelaten etc. Je wil niet dat een hond even dat kindje opgraaft :(. Wel ontzettend triest voor deze mensen, ze deden het ws met alle goede bedoelingen. Helaas niet erg handig daar... :(

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik woonde er ook vlabij, maar het is gewoon triest.
    Eigenlijk zouden ze een soort 'vlindertuin' moeten aanleggen voor ouders waarvan hun kindje onder de 23/24 weken is geboren.
    Zodat ook die mensen een plekje hebben.

Deel Deze Pagina