Ik vind het ook een raar verhaal. Zoiezo omdat ze dus de schuld aan de politie geeft. Terwijl de ambulance er ook nog niet was. De agenten wachten niet op ambulance stond er. Hoe kan ze hun dan de schuld geven? Die ambulance kwam toch te laat toch niet die agenten. En dan ik voelde de foetus sterven ben benieuwd hoe? En je noemt het toch geen foetus je noemt het toch je kindje
Oe, da's een goed punt! Maar even over het neit kunnen vinden van de bekeuring... Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Vroeger liepen ze met bonnenboekjes. Ik denk dat dat tegenwoordig digitaal is. Maar het kan best zijn dat er niet een directe verbinding is met de database en dat de agenten bij terugkomst op kantoor hun boetes moeten uploaden. Dan komen die dingen sowieso pas aan het einde van de dienst in het systeem. Het is ook mogelijk dat er eerst een nachtelijke batch gedraaid moet worden, voordat de gegevens uitgelezen kunnen worden. Oftewel: Pas de dag erna kan men bij de informatie. Misschien is het systeem helemaal niet gemaakt om handmatig dingen in op te zoeken en is het gemaakt om boetes automatisch te verwerken. Dus misschien geen goede zoekfunctie. Ik zit zelf in de IT en kan me veel dingen voorstellen waardoor het voor de politie lastig is om even snel een specifieke boete terug te zoeken. Wil nog niet zeggen dat ik denk dat het verhaal klopt...
En dan ik voelde de foetus sterven ben benieuwd hoe? Nou dat vind ik ook een hele aparte zin..dat kan gewoon niet! Kan me wel voorstellen dat je even pijnscheuten hebt. Het hele verhaal wankelt aan alle kanten. Geloof er niets van.
Pijnscheuten? Die heb ik regelmatig als ik de snel opsta. Strakke buik die dan ineens even een extra 'ruk' krijgt. Ik lees net het artikel van spikkeltje. Als deze vrouw alles verzonnen heeft, dan vind ik dat ze daar een boete voor mag krijgen. Al die tijd die het de politie nu kost om een niet-bestaande boete te achterhalen... (aangenomen dat dat zo is). Allemaal tijd die ze konden besteden aan écht politiewerk. Maar als het wel zo blijkt te zijn, dan moet uiteraard minimaal die boete weggestreept worden, de agenten in kwestie een reprimande krijgen en hun excuses aanbieden aan de vrouw. Denk niet dat een vergoeding passend is. Het is immers niet de schuld van de politie dat de vrouw een miskraam heeft gehad...
Het blijkt dus allemaal verzonnen te zijn.... Dagblad van het Noorden - Zwangere vrouw loog over bon na val uit bus
Dat vraag ik me nu ook af. Alleen geen bon of ook geen baby in de buik? Als ze over alles heeft gelogen, heeft ze echt serieuze hulp nodig, wat erg! Ik snap trouwens niet dat de verslaggever zo;n verhaal niet dubbel checkt. Natuurlijk wordt het origineel van een bon bewaard, jij krijgt alleen een kopietje. Dat een verslaggever dat niet weet is OF niet checkt is wel heel erg dom!
Zwangere vrouw loog over bon na val uit bus DVHN | Gepubliceerd op 15 maart 2012, 13:37 Laatst bijgewerkt op 15 maart 2012, 13:59 GRONINGEN - De 21-jarige vrouw die haar ongeboren vrucht verloor en vervolgens door de politie op de bon werd geslingerd, heeft haar verhaal verzonnen. Daar heeft het alle schijn van. De politie heeft alle registers opengetrokken om te achterhalen wat er precies gebeurd kan zijn die middag op 3 maart, maar niets gevonden. Geen ambulancerit, geen uitgeschreven bon. Inmiddels twijfelt daarom ook haar familie aan het verhaal. De vrouw vertelde iedereen dat ze uit een stadsbus was gevallen met als gevolg dat ze haar ongeboren kindje verloor. Omdat ze geen identiteitsbewijs bij zich had, zou ze vlak na de val op de bon zijn geslingerd. Tot in detail lepelde ze op wat ze op welk moment deed, wie er bij waren en hoe ze zich voelde. Zelfs haar vriend kon niet anders dan het geloven. Ook de verslaggever werd overtuigd na gesprekken met haar en bronnen die haar verhaal bevestigden. Het verhaal dat in deze krant verscheen, veroorzaakte een storm aan reacties, vooral gericht tegen de politie. Ten onrechte en te betreuren. Voor de vrouw wordt hulp gezocht.
Hoeveel van het nieuws wat tegenwoordig rond slingert op internet denk jij dat gecheckt wordt voor het klakkeloos overgenomen wordt?
Herinner je je toevallig dat topic nog wat ik een tijd terug heb geopend over die jongen die zelfmoord wilde plegen? Er was toen een dienstauto naar een adres gestuurd smorgens, en savonds was daar door de politie NIETS meer van in de computer te vinden.. Ook te bizar voor woorden! Of neem die ontvoering hier in Oudenbosch, er waren twéé agenten, ze hebben die auto weg zien rijden, maar ze hebben géén van beiden het kenteken kunnen lezen omdat ze zich concentreerden op het meisje.. Geeft maar aan dat bij de politie ook ontzettend domme mensen zitten, en dat er gruwelijke fouten worden gemaakt. Ik geloof overigens ook wel dat je kan 'voelen' dat het niet goed zit. Misschien heeft ze het kindje niet letterlijk dood voelen gaan, maar er zijn heel veel vrouwen die het aanvoelen als er iets niet goed is met het kindje in hun buik ofzo, toch?
Ongetwijfeld hoor, overal waar gewerkt wordt, zullen fouten gemaakt worden. En dat de agente in Oudenbosch zich over het meisje concentreerde kan ik ook helemaal snappen. Had ze dat meisje dan aan haar lot overlaten, half aangekleed, helemaal in paniek en huilend omdat ze achter een auto aan moest? Had ze dat gedaan had het hele land daar weer overheen gevallen over hoe gevoelloos de politie wel niet is. Ze kunnen het toch nooit goed doen. Ik vind het storender dat zo'n vrouw zo'n verhaal verzint, en daar dan de politie te schuld van geeft. Maar dit land heeft toch de trend om een ongefundeerd verhaal eerder te geloven (aangezwengeld door de Televaag, want ALLES in het kader van sensatie) dan de politie (of andere apparaten). Nee hoor, zoals ik al zei, de politie zal ook best fouten maken, maar hoeven daarom dus niet gedemoniseerd te worden.
Sjongejonge.... Ja inderdaad een schreeuw om aandacht... Ondanks wat ik eerder schreef, denk ik dat de reactie van haar familie op dit wel straf genoeg is. En ja, hopelijk krijgt ze hulp.
Wie weet had ze haar zwangerschap verzonnen tegen haar familie en vriend en zag ze geen uitweg in haar leugens en deed maar net er miskraam gekregen te hebben? Aangezien er geen ambulance of niks aan te pas is gekomen twijfel ik dus aan het miskraam verhaal Ik denk dat haar familie dacht dat ze zwanger was terwijl ze dat misschien nooit is geweest Erg dat er mensen rondlopen die zulke walgelijke verhalen verzinnen. Net als het wildplassende peuter verhaal
Of de zwangerschap was een 'relatieredder'... Maar dan nog, dan fake je de val en de miskraam. Waarom dan ook nog die boete erbij verzinnen?
Nouja zeg! Ik was verbijsterd over het verhaal (gelezen bij iemand op FB) en dacht nog...wat bizar! Niet waar dus....arme meid! Je zit wel goed in de knoop als je zoiets doet.