Hallo, Ik ben nu 13,2 weken zwanger. Ik heb vorige week een echo gehad, dit was de 5e echo al weer omdat ik bloedverlies heb gehad. Dat is nu gelukkig over! Maar bij het meten van de kleine kwam ze op 5,4cm...ze zei er wel bij dat het kindje met zijn/haar kontje tegen mn baarmoederwand aan lag.... Nou is mijn vraag of daardoor er een kleinere meting uitkwam? Want als ik op internet zoek, lees ik dat veel kindjes rond de 12e week al op 6,5 cm zitten en sommige zelfs op 8cm... Mijn VK was tevreden, maar ben nu eenmaal wel een zenuwpees...heb 2 miskramen gehad en wil dus graag weten of t nu allemaal wel goed is met mijn kindje.... Is er nog een kans op een miskraam wanneer het flink beweegt en je het hartje ziet en hoort kloppen? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes Vera (die eigenlijk al wel zeker wil weten dat het allemaal goedkomt....)
hoi Vera, ik snap je ongerustheid hoor, maar het komt inderdaad vaker voor dat kindjes er niet lekker voorliggen en daardoor een meting niet goed kan worden gedaan. Als de echo´s daarvoor niets raars hebben opgeleverd, moet je je om die laatste echo geen zorgen maken hoor. Zeker niet als het hartje goed klopt en je vk tevreden is. Bij twijfel laten ze je anders wel terug komen. Niemand kan je natuurlijk iets garanderen, maar heb toch deze keer maar een klein beetje vertrouwen in de natuur en je uk. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie! Tis gewoon met vlagen die onzekerheid die boven komt.... Hoe groot hoort een kindje te zijn met 12 weken dan? Of mag daar rustig verschil in zitten? Groetjes